skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اتو بخار یکی از پرکاربرد ترین لوازم های خانگی می باشد که از آن برای از بین بردن چروک لباس استفاده می شود و امروزه تقریبا در هر خانه ای حداقل یک اتو بخار وجود دارد. یکی از مشکلات بسیار رایج بین کاربران در رابطه با آن، نشت آب و آب پس دادن اتو بخار در حین کار با آن می باشد که موجب خیس شدن لباس می شود و این موضوع برای هر کاربری ناخوشایند است. در طی توضیحات زیر به بررسی دلایل و عواملی که موجب بروز چنین مشکلی می شوند پرداخته ایم.

علت آب پس دادن اتو بخاردلایل نشت آب و  آب پس دادن اتو بخار چیست ؟

در تمامی مدل های اتو بخار به منظور تولید بخار و ایجاد رطوبت در حین اتو کردن از آب استفاده می شود. کاربر باید قبل از استفاده از اتو بخار، مقداری آب در مخزن دستگاه بریزد تا آب کافی برای تولید بخار و رطوبت در زمان اتو کردن وجود داشته باشد. اما گاهی در حین استفاده از اتو بخار، آب از مجرای کف اتو بیرون می ریزد و موجب خیس شدن لباس و نمایان شدن لکه های آب بر روی آن می شود.

در حالت کلی دلیل اصلی بروز آب پس دادن اتو بخار به خاطر یکی از موارد ذکر شده در زیر می باشد.

  • عدم تنظیم صحیح اتو بخار

یکی از دلایل آب پس دادن اتو بخار می تواند عدم تنظیم صحیح اتو باشد. امروزه تمامی اتو های بخار دارای تنظیمات و درجه های مختلفی هستند. لذا گاهی ممکن است به دلیل عدم آگاهی و اطلاع کاربر از نحوه تنظیم دستگاه این مشکل به وجود آید.

توجه داشته باشید که در صورت پایین بودن درجه دمای اتو ممکن است آب پس دهد. لذا به همین خاطر باید درجه دمای دستگاه را در میزان بالاتر قرار دهید.

  • پر کردن بیش از اندازه مخزن اتو بخار

یکی از دیگر دلایلی که می تواند موجب بروز آب پس دادن اتو بخار شود، پر کردن بیش از اندازه مخزن اتو باشد. مخزن های تعبیه شده در اتو های بخار دارای درجه بندی مشخصی هستند و نباید بیش از آن پر شوند. معمولا اکثر کاربران به اشتباه مخزن اتو را به طور کامل با آب پر می کنند که در نهایت این موضوع موجب آب پس دادن اتو می شود.

علت آب پس دادن اتو بخارلذا بهتر است دفترچه راهنمای اتو را مطالعه کنید و مقدار مناسب ظرفیت آن را پیدا کنید و با توجه به آن مخزن را با آب پر کنید.

  • شکستگی یا ترک قطعات داخلی اتو بخار

گاهی ممکن اتو بخار در اثر ضربه یا افتادن بر روی زمین آسیب ببیند و یکی از قطعات داخلی شکسته شود. این عامل می تواند باعث شود در حین استفاده کاربر از اتو آب پس دهد. در واقع آب موجود در مخزن از محل شکستگی یا ترک خوردگی به بیرون از اتو نشت می کند. لذا برای بررسی این موضوع باید اتو بخار را به یک تعمیر کار بسپارید تا پس از باز کردن اتو آن را بررسی کند.

  • نشت آب اتوبخار
  • خرابی ترموستات داخل اتو بخار

از دیگر عواملی که می تواند موجب آب پس دادن اتو بخار شود، معیوب بودن ترموستات داخل دستگاه می باشد. ترموستات از مهم ترین قطعات داخلی اتو بخار محسوب می شود و در کارکرد صحیح دستگاه نقش مهم ایفا می کند. وظیفه اصلی ترموستات در داخل اتو بخار این است که دمای تعیین شده توسط کاربر را تنظیم کند.

در واقع ترموستات دمای اتو بخار را تنظیم می کند و در صورت خرابی این قطعه، دمای اتو به درستی تنظیم نمی شود و به احتمال زیاد دستگاه به خوبی گرم نمی شود و در نتیجه  این عامل موجب بروز مشکل آب پس دادن اتو بخار می شود. برای پی بردن به سالم بودن قطعه ترموستات می توانید دمای اتو را در بالاترین حد خود تنظیم کنید و منتظر بمانید تا دمای کف اتو افزایش یابد. در صورتی که دمای آن افزایش پیدا نکرد، به احتمال زیاد ترموستات معیوب است و  باید تعویض شود.

بهتر است در صورت نداشتن اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه، از تعمیر و دستکاری دستگاه به منظور حل مشکل آب پس دادن اتو بخار خودداری کنید زیرا در اغلب موارد این کار موجب افزایش میزان خسارت و خرابی اتو بخار می شود.

بنابراین توصیه می شود در صورتی که فکر می کنید مشکل اصلی اتو بخار به خاطر خراب بودن قطعات داخلی آن است، حتما برای تعمیر قطعات، آن را به تعمیرکار حرفه ای در این زمینه بسپارید.

گر به دنبال مرکز ارائه دهنده خدمات سرویس و تعمیر اتو  بخار با قیمت مناسب هستید، تعمیرات سایت بهترین گزینه برای شماست. زیرا کلیه هزینه های تعمیر از نوع هزینه های مصوب دولتی بوده و در هنگام ثبت سفارش مشتریان برای آنها شفاف سازی می شود.

یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان به خصوص در مورد سرویس های تعمیر در محل، اخذ هزینه های اضافی و غیر منصفانه از سوی تعمیرکاران است. باید بگوییم حتی از این بابت هم، جای هیچ نگرانی نیست. زیرا در هنگام تسویه حساب فاکتور رسمی به مشتریان ارائه می شود که در آن ریز هزینه تعمیرات درج شده است.

گارانتی خدمات تعمیر در تعمیرات سایت

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خدمات تعمیر در تعمیرات سایت، ارائه  گارانتی ۹۰ روزه به مشتریان است. این کار باعث می شود تا نگرانی شما از بابت تعمیرات ناقص و یا استفاده از قطعات جانبی کهنه برطرف شود.

در واقع اگر طی مدت ۳ ماه پس از تعمیر مشکلی برای قسمت تعمیر شده و یا قطعه تعویضی به وجود بیاید از طرف شرکت به صورت کاملاً رایگان پشتیبانی می شود.

همچنین تعمیرات سایت استفاده از لوازم یدکی نو و اورجینال را برای دستگاه اتو بخار شما تضمین می نماید‌.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top