skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت شارژ نشدن جارو شارژی موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

جاروی شارژی جزء یکی از پر کاربرد ترین لوازم های خانگی است که در نظافت و تمیز کاری بسیار استفاده میشود.

برخلاف جاروبرقی جارو شارژی نیاز به سیم یا کابل برای متصل شدن به پریز برق جهت روشن شدن ندارد و این عامل از نقاط قوت جاروی شارژی به حساب می آید و کاربر می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

یکی از رایج ترین مشکلات بین کاربران، شارژ نشدن جارو شارژی می باشد و در برخی از این مشکلات نیاز به تعمیر جارو شارژی نیست که قصد داریم در توضیحات زیر به طور کامل به بررسی آن بپردازیم.

جارو شارژی از آن وسایل مهم است که در مواقعی که استفاده از جاروبرقی منطقی به نظر نمی رسد به کمک ما می آید.

bosch4

دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

شارژ نشدن جارو شارژی می تواند دلایل متعددی داشته باشد، گاهی ممکن است شارژ نشدن دستگاه تنها به خاطر سهل انگاری و اشتباه کاربر باشد که در توضیحات زیر به آن ها اشاره شده است:

  1. چک کردن پریز برق.
  2. قطعی برق منزل.
  3. عدم قرار گیری صحیح بر روی پایه شارژر.
  4. معیوب بودن آداپتور جاروی شارژی.
  5. خرابی باتری یا اتمام عمر آن.

۱) چک کردن پریز برق

اولین عاملی که در صورت شارژ نشدن جارو شارژی بهتر است به آن توجه داشته باشید، معیوب بودن پریز برق می باشد، گاهی ممکن است به دلیل عدم اتصال صحیح سیم های برق به پریز نیروی الکتریکی لازم برای شارژ کردن جارو ایجاد نمیشود.

لذا برای اطمینان از عدم وجود این مشکل بهتر است با استفاده از فازمتر از وجود برق در پریز مطمئن شوید و یا با اتصال یک وسیله الکتریکی به آن از وجود برق در پریز مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

چک کردن پریز برق۲) قطعی برق منزل

گاهی ممکن است علت شارژ نشدن جارو شارژی صرفا به خاطر قطعی برق منزل باشد.

این امکان وجود دارد که در طی مدتی که جارو شارژی به پریز متصل شده، برق منزل قطع شده باشد و به همین خاطر دستگاه به خوبی شارژ نشود این عامل به خصوص در طی سال های اخیر که قطعی های مکرر برق در سراسر کشور اتفاق افتاده بیشتر خودنمایی می کند.

۳) عدم قرار گیری صحیح بر روی پایه شارژر

برخی از مدل های جاروی شارژی برای شارژ شدن باید بر روی پایه مخصوص خود قرار گیرند لذا در برخی مواقع به دلیل سهل انگاری کاربر ممکن است دستگاه به خوبی بر روی پایه قرار نگیرند و عدم اتصال صحیح آن در جای مورد نظر سبب شارژ نشدن دستگاه شود.

حتما توصیه می شود که در حین قرار دادن آن بر روی پایه شارژر دقت لازم را داشته باشید و از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بدانید: تعمیر جارو شارژی مجیک

۴) معیوب بودن آداپتور جاروی شارژی

یکی دیگر از عوامل شارژ نشدن جارو شارژی می تواند خرابی و وجود نقص در عملکرد آداپتور یا پایه شارژر باشد آداپتور در واقع قطعه ای است که جریان برق داخل منزل را با ولتاژ مناسب به باتری دستگاه انتقال می دهد و موجب شارژ شدن باتری می شود به همین خاطر در صورت وجود نقص در عملکرد جارو شارژی به خوبی شارژ نمی شود.

در صورتی که موارد ذکر شده در توضیحات فوق در شارژ نشدن جارو شارژی شما نقشی نداشت به احتمال زیاد آداپتور یا پایه شارژی دستگاه معیوب است.

برای تعمیر این قطعه تنها باید از تکنسین و تعمیرکار های حرفه ای کمک بگیرید تا پس از بررسی قطعه در صورت امکان اقدام به تعمیر آن کنند.

معمولا آداپتور جارو های شارژی قابلیت تعمیر ندارند و اغلب تعمیرکاران سعی می کنند قطعه جدید و سالم را جایگزین آن کنند.

بیشتر بدانید: تعمیر جارو شارژی ساپر

معیوب بودن آداپتور جارو شارژی۵) خرابی باتری یا اتمام عمر آن

  1. باتری یکی از مهم ترین قطعات جارو شارژی می باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل در آن ممکن است عملکرد صحیح دستگاه دچار اشکال شود، باتری جارو شارژی دارای عمر مشخصی است و این امکان وجود دارد که پس از گذشت چندین سال از کار کرد آن باتری به مرور ضعیف شده و بعد از مدتی نیاز به تعویض آن است البته گاهی نیز به دلیل عدم مراقبت های صحیح کاربران از جاروی شارژی، باتری سریع تر از عمر مفید خود دچار خرابی و نقص می شود و دیگر نمی تواند عملکرد ایده آل و مناسبی داشته باشد لذا در حالت کلی در صورت بروز هرگونه مشکل در باتری دستگاه، عملکرد صحیح آن مختل خواهد شد.
  2. توصیه می شود برای بررسی مورد بالا حتما از تکنسین و تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید زیرا در اغلب موارد، افراد به دلیل نداشتن دانش و مهارت کافی موجب افزایش خرابی و خسارت وارد شده به جارو شارژی می شوند.
  3. اگر به دنبال تعمیرگاه تخصصی جارو شارژی در تهران میگردید ما به شما تعمیرات سایت را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا این مرکز با بیش از ۳۰ سال سابقه کاری قادر به رفع کلیه مشکلات جارو شارژی های مدل جدید و قدیمی است.
  4. در این مرکز تیمی متشکل از سرویس کاران و فنی کاران متعهد و با سابقه مشغول به فعالیت هستند که به طور مستمر در حال کسب مهارت و ارتقاء دانش فنی خود می باشند.
  5. لازم به ذکر است که هزینه های تعمیر در تعمیرات سایت از نوع هزینه های مصوب دولتی بوده و با فاکتور رسمی به مشتریان ارائه می شود.
  6. همچنین در هنگام ثبت سفارش هزینه های تعمیر و تعویض قطعات برای مشتریان شفاف سازی شده لذا نگرانی از بابت هزینه های غیر منصفانه وجود نخواهد داشت.
  7. برای بهره‌ مندی از خدمات تعمیرات سایت با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.
  8. همچنین می توانید درخواست تعمیر دستگاه خود را از طریق فرم زیر ثبت کنید همکاران ما برای هماهنگی در اولین فرصت روز کاری با شما تماس خواهند گرفت.


    • ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

      پاسخ دهید:

    تعمیرات جارو شارژی در تعمیرات سایت

    تعمیرات سایت به عنوان یکی از بهترین و معتبر ترین ارائه خدمات و تعمیر جارو شارژی در پایتخت کشور شناخته شده است.

    اگر مشکلات و خرابی هایی نظیر مشکلاتی که در بالا ذکر شد برای جارو شارژی شما پیش آمد می توانید با تعمیرات سایت تماس بگیرید.

    خدمات این مجوعه دارای گارانتی ۹۰ روزه می باشد.

    سرویسکاران تعمیرات سایت به هنگام عیب یابی دقیق دستگاه و شناسایی قطعات معیوب تعمیر قطعه خراب به جای تعویض قطعه را ترجیح می‌دهند.

    می توانید در ساعات اداری روزهای کاری با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

    5/5 - (1 امتیاز)

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top