skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

شروع به کار نکردن یخچال علت های زیادی می تواند داشته باشد که در تعمیر یخچال توسط تکنسین ها مورد بررسی قرار می گیرد. در این مقاله سعی شده است به مهم ترین علت های کار نکردن یخچال اشاره شود و توضیح مختصری درباره آن ها داده شود.چنانچه تخصصی در عیب یابی و سرویس یخچال ندارید میتوانید از تعمیرکاران متخصص تعمیرات سایت کمک بگیرید.

بررسی علت های شروع به کار نکردن یخچال

شروع به کار نکردن به علت رله و خازن معیوب

رله بار الکتریکی یک وسیله ی حفاظتی است که در مدار کمپرسور یخچال شما به کار برده شده است. قدرت از طریق خازن و رله، بارالکتریکی را به سیم پیچ موتور کمپرسور منتقل می کند و این رله برای اتصال سیم پیچ شروع به کار دستگاه، در مدار استفاده شده است تا کمپرسور در سرعت حرکت خود قرار گیرد.

اگر فن های دستگاه کار می کنند و کمپرسور کار نمی کند یا اگر صدایی کلیک مانند از دستگاه به گوشتان می رسد، رله بار الکتریکی را برای وجود نشانه هایی از گرم شدن بیش از حد یا خمیدگی بر روی آن چک کنید.

در یخچال های مدرن رله ی بار الکتریکی معمولا یک بخش ترکیبی است و به طور مستقیم در کناره ی کمپرسور قرار می گیرد. تداوم کارکرد اضافه بار و رله را می توان با استفاده از مولتی متر چک کرد.

همچنین ممکن است خازن شروع به کار دستگاه به مونتاژ رله اضافه بار متصل باشد. خازن شروع به کار ولتاژ شروع به کار بالایی برای سیم پیچ کمپرسور فراهم می کند. اگر خازن شروع به کار دستگاه معیوب باشد، سپس کمپرسور ممکن است شروع به کار نکند. آن را برای وجود نشانه هایی از گرم شدن بیش از حد یا خمیدگی بر روی آن چک کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

اگر بار الکتریکی، رله شروع به کار و خازن را چک کرده اید و مشکلی وجود نداشت، ممکن است کمپرسور معیوبی در دستگاه خود داشته باشید که بهتر است توسط یک تعمیرکار یخچال چک شود. اینها مدار های الکتریکی هستند و قبل از تعمیر آنها باید از برق جدا شوند.

رله و خازن معیوب-

کنترل سرما و درجه حرارت دستگاه

کنترل سرما یک سويیچ کنترل کننده ی دماست که قدرت را برای کمپرسور و مدار های فن در یخچال تامین می کند. اگر یخچال شما کار نمی کند و هیچ یک از فن های آن حرکت نمی کند، سپس ممکن است یک دستگاه کنترل معیوب داشته باشید.

کلید تنظیمات دما به دستگاه کنترل متصل شده اند و معمولا در کنترل پنل قسمت مواد غذایی تازه قرار گرفته است. شما می توانید با استفاده از مولتی مترتداوم کارکرد کنترل را چک کنید.

ابتدا نیاز است دستگاه را از برق بکشید، کنترل را از محفظه ی خود در بیاورید و سیم های انتهایی را قطع کنید. همانطور که این دستگاه کنترل را بر روی دما های خنک تر تنطیم می کنید، سويیچ باید بسته باشد و بین پایانه ها تداوم کارکرد داشته باشید. در غیر این صورت، کنترل دستگاه معیوب است و باید تعویض شود.

کنترل سرما و درجه حرارت دستگاه-

صفحه کنترل الکترونیک یخچال

برخی از یخچال های جدید تر توسط صفحه کنترل الکتریکی کنترل می شوند که درجه حرارت را کنترل می کند و کمپرسور، فن ها و سیستم ضد یخ دستگاه را هم تحت کنترل خود دارد. اگر یخچال شما کار نمی کند، صفحه کنترل می تواند مشکل داشته باشد.

کنترل های الکترونیکی پیچیده و گران قیمت هستند. قبل از سوء ظن به کنترل اکترونیکی، شما ابتدا باید مطمئن شوید که هیچ قدرت برقی برای کمپرسور تامین نمی شود، و قدرت ورودی به صفحه کنترل دارید و کنترل های خارجی به درستی کار می کنند. صفحه کنترل را برای وجود نشانه هایی از خمیدگی، اتصالات سوخته یا فویل آسیب دیده بررسی کنید. قبل از چک کردن صفحه کنترل، دستگاه را از برق بکشید.

برد الکترونیک یخچال-

تعمیرات یخچال در تعمیرات سایت

هنوز مطمئن نیستید کدام بخش از یخچالتان ایراد دارد؟ ما در تعمیرات سایت با تیم متخصص خود به شما کمک می کنیم تا مشکل یخچال خود را برطرف سازید. تنها کافی است با ما در تماس باشید.

بیش تر بخوانید: مناسب ترین درجه حرارت یخچال

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top