skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

ما در این مقاله سعی داریم تا به طور کامل بررسی دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی را انجام دهیم.

کار نکردن ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که برخی موارد توسط خود شما بر طرف شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی آنقدر ها که به نظر می رسد، کار سختی نیست و حتی اگر شما در این کار ماهر نباشید.

با استفاده از این دستورالعمل ها بخش های اصلی ماشین ظرفشویی را راحتتر عیب یابی کنید و در این صورت تشخیص می دهید که چرا ماشین ظرفشویی کار نمی کند ویا چه موقع نیاز به تماس گرفتن با یک متخصص دارید.

چرا ماشین ظرفشویی کار نمی کند؟

قبل از شروع به عیب یابی کردن ماشین ظرفشویی خود و هنگام چک کردن تداوم عملکرد ماشین ظرفشویی خود، همیشه اطمینان یابید که ماشین ظرفشویی خاموش می باشد تا از شوک الکتریکی جلوگیری کنید.

۱-مطمئن شوید دو شاخه ماشین ظرفشویی به برق متصل می باشد. گاهی اوقات که ماشین ظرفشویی کار نمی کند، زیرا دو شاخه ی آن به برق متصل نیست یا در فیوز برق مشکلی ایجاد شده است. اطمینان یابید ماشین ظرفشویی به طور ایمن به برق متصل می باشد و سويیچ های فیوز برق قطع نشده باشند.

بررسی دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی

۲-اطمینان یابید که قفل کودک فعال نباشد. برخی از مدل های ماشین های ظرفشویی مجهز به قفل کودک می باشند تا از روشن شدن تصادفی دستگاه جلوگیری شود. راهنمای دستگاه خود را چک کنید و اطمینان یابید که تنظیمات قفل کودک خاموش می باشد.

۳-ماشین ظرفشویی را بازنشانی (ریست) کنید. اگر ماشین ظرفشویی کار نمی کند اما چراغ های آن روشن است، ممکن است کلید روشن و خاموش دستگاه بیش از یکبار فشار داده شده باشد. هنگامی که دکمه ی روشن و خاموش دستگاه را یکبار فشار می دهید چرخه شستشو شروع می شود، با فشار دادن مجدد آن دستگاه باز نشانی شده و چرخه تخلیه ی آب برای ۹۰ ثانیه اجرا می شود. صبر کنید تا تخلیه آب به طور کامل انجام شود و دوباره ماشین را به کار بیاندازید.

ریستارت کردن ظرفشویی-

۴-اطمینان یابید قفل درب دستگاه به درستی کار می کند. قفل درب، درب ماشین ظرفشویی را در طول چرخه ی شستشو بسته نگه می دارد تا از نشتی آب ماشین ظرفشویی جلوگیری شود.

اگر درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده باشد، دستگاه برای چرخه شستشو به طور کامل قدرت دریافت نخواهد کرد.

قفل درب در بالای درب ماشین ظرفشویی قرار دارد، هر دو سوئیچ آن را چک کنید تا ببینید هر دوی آنها هنگام بسته شدن درب کار کنند.

همچنین می توانید با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید، اما قبل از آن اطمینان یابید که ماشین ظرفشویی خاموش می باشد.

۵-تایمر و کنترل الکتریکی را ارزیابی کنید. پس از آنکه مطمئن شده اید که درب به درستی قفل شده است، تایمر یا کنترل الکتریکی را چک کنید.

این بخش ها مسئول ارزیابی قدرت فرستاده شده به هر یک از قسمت های ماشین ظرفشویی، مثل پمپ تخلیه، مدار حرارتی، و شیر ورودی آب در طول هر چرخه ی شستشو می باشند اگر این بخش ها قدرت لازم خود را نگیرند، به درستی کار نخواهند کرد.

۶-سويئچ انتخاب کننده را انتخاب کنید. سويیچ انتخاب کننده به شما اجازه می دهد تا گزینه های مختلف مربوط به شستشو، خشک کردن و تنظیم حرارت را برای یک چرخه شستشو انتخاب کنید.

اگر خراب باشد یا به درستی فشرده نشود، سوئیچ انتخاب کننده می تواند دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی شما باشد.

سويیچ انتخاب کننده روی کنترل پنل را پیدا کنید و اطمینان یابید گیر نکرده باشد.

چک کنید که بیش از یک دکمه در یک زمان فشرده نشده باشد، اگر بیش از یک دکمه فشرده شده است، این امر وضعیتی بدون تداوم عملکرد برای سوئیچ شما ایجاد می کند و قدرتی به کنترل های دستگاه نمی رسد.

سوییچ درب ماشین ظرفشویی-

۷-رله استارت موتور را چک کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی کند و متوجه شده اید که به آن قدرت کافی می رسد، ممکن است رله استارت موتور معیوب باشد.

این قطعه را در کنار موتور پیدا کنید و با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید قسمت سیم پیچ رله موتور باید همیشه تداوم عملکرد داشته باشد در حالیکه قسمت تماس سوئیچ باید تنها زمانی که در حال کار می باشد تداوم عملکرد داشته باشد.

رله استارت موتور ظرفشویی-

 

۸-فیوز حرارتی را ارزیابی کنید. وقتی فیوز حرارتی کار نکند، صفحه کنترل دستگاه هیچ قدرتی دریافت نمی کند و ماشین ظرفشویی کار نخواهد کرد.

پنل در دسترس را باز کنید و به دنبال فیوز حرارتی در بالای صفحه مدار بگردید، فیوز حرارتی دو سیم متصل به آن خواهد داشت.

با استفاده از مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید. اگر فیوز حرارتی پریده است، باید تعویض شود.

۹-موتور درایو خود را تعویض کنید. موتور درایو ماشین ظرفشویی آب را طی چرخه ی شستشو به چرخش در می آورد تا ظروف را در طول این شستشو تمیز کند.

اگر ماشین ظرفشویی پس از آنکه رله استارت موتور قدرت را به موتور انتقال داد، کار نکند؛ درایو موتور شما می تواند معیوب باشد.

اگر هنگام چرخه شستشو قبلی متوجه صدایی وزوز مانند و بلند از موتور دستگاه شده اید، این صدا نشان دهنده ی ایراد داشتن موتور است. شما باید در اسرع وقت موتور دستگاه خود را تعویض کنید.

بیشتر بدانید: علت برق داشتن ماشین ظرفشویی

موتور درایو-

در کار نکردن ماشین ظرفشویی چه موقع با تعمیرگاه ظرفشویی تماس بگیریم

اگر این مراحل را بدون موفقیت پشت سر گذاشتید، یا اگر ترجیح می دهید تعمیرات ظرفشویی دستگاه خود را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید، این کار واگذار کنید، چند انتخاب پیش رو دارید. گارانتی محدود ماشین ظرفشویی شما، بسته به سن دستگاه خود و اینکه چه قطعه ای از آن نیازمند تعمیر می باشد، ممکن است شامل این تعمیرات شود. اگر گارانتی دستگاه منقضی شده است، یک تعمیرگاه مجاز تعمیرات تعمیرات سایت به شما کمک خواهد کرد.

چگونه از خراب شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید

شما احتمالا از ماشین ظرفشویی خود چند مرتبه در هفته استفاده می کنید، بنابراین این امری عادی است که نیاز به تعمیر ظرفشویی داشته باشد.

نگهداری درست از ماشین ظرفشویی می تواند این مشکلات و تعمیرات را به تعویق بیاندازد. با به کار بردن این دستورالعمل ها از کار نکردن ماشین ظرفشویی خود در بعد ها جلوگیری کنید.

•برگه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بخوانید. در این صورت شما می دانید چگونه از این مدل ماشین ظرفشویی خود به نحو احسن نگهداری کنید.

•ماشین ظرفشویی خود را وقتی پر شد، روشن کنید، اما خیلی هم آن را پر نکنید. این کار نه تنها باعث خوب تمیز شدن ظروف می شود بلکه در میزان آب مصرفی هم صرفه جویی می شود.

•هر ماه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

•وقتی قطعه ای از ماشین ظرفشویی شما خراب شده است، سریعا این قطعه را تعمیر کنید، تا با ادامه ی این خرابی کاملا از بین نرود و باعث خرابی در قطعات و ضرر های بیشتر نشود.

بیشتر بدانید: علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی بوش

مطالب مرتبط:

مشکل سرریز شدن آب از ماشین ظرفشویی

دلایل چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی

علل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

2.2/5 - (13 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top