skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

دستگاه های مایکروویو دارای قابلیت استفاده آسان و صرفه جویی در انرژی و زمان هستند اما خطرات ماکروفر میتواند برای سلامتی انسان ها مشکل ایجاد کند.دکتر مگدا هاوس از متخصصان پرتو شناسی می گوید که اگر دستگاه ماکروویو خروج اشعه داشته باشد ممکن است به سلامت ما آسیب جدی وارد کند.

شما همیشه وسوسه می شوید که فقط از مایکروویو استفاده کنید چون راهی آسان و سریع است و باعث صرفه جویی در انرژی و زمان شما می شود اما اگر نکات ایمنی استفاده از ماکروویو را رعایت نکنید این میانبر شما را با خطرات ماکروفر مواجه می کند و باعث به خطر افتادن سلامتی شما خواهد شد.

تست اشعه ماکروویو
تست اشعه ماکروویو

خطرات ماکروفر

پرفسور هاوس توضیح می دهد : مهمترین دغدغه برای افراد این است که بفهمند که آیا مایکرویو آنها خروج اشعه دارد یا خیر؟بهتر است برای این کار از تعمیرکار ماکروویو متخصص در زمینه تعمیر ماکروفر بخواهید تا تست اشعه را انجام دهد و به هیچ وجه خودتان دست بکار نشوید.

پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه تست اشعه ماکروفر را انجام دهیم را مطالعه کنید.

دستگاه مایکروویو ارزش مواد غذایی را در انواع مواد غذایی کاهش می دهد. آنزیم های مواد غذایی از طریق اشعه مایکروویو تغییر ماهیت می دهند. این به این معنا است که شما مقدار کمی از ارزش این مواد غذایی را دریافت می کنید که اگر این مواد غذایی رو بر روی اجاق طبخ می کردید تمام ارزش های آن حفظ می شد وبه طور کامل به بدنتان می رسید.

امواجی که در دستگاه مایکرویو استفاده می شود در واقع جهت گرم کردن آب طراحی شده است.قسمت اعظم بدن ما از آب تشکیل شده است بنابراین بدن ما به طور طبیعی اشعه مایکروویو را جذب می کند.در صورتی که دستگاه مایکروویو شما نشتی اشعه داشته باشد ممکن است خطرات ماکروفر زیر شما را تحدید کند.

آب مروارید

نظرات متعدد و گاهی متضادی در رابطه با خطرات ماکروفر وجود دارد اما مسئله ای که تمام محققان نسبت به آن توافق دارند این است که اشعه ی مایکرویو باعث ایجاد آب مروارید می شود.آب مروارید یکی از شایع ترین عوامل فقدان بینایی در افراد بالای ۴۰ سال است. آب مروارید همچنین علت اصلی نابینایی در جهان می باشد. صرف نظر از عینک های جدید و عینک های آفتابی ضد آفتاب، درمان موثر تنها جراحی می باشد.

پرفسور هاوس می گوید: ایستادن شما در مقابل دستگاه مایکروویو در حالی که مشغول تماشا کردن غذای خود هستید به طور ناگهانی باعث ایجاد آب مروارید می شود. اگر این کار را بارها و بارها انجام دهید به چشمانتان آسیب می رسانید.

سرطان

بهتر است از ظروف مخصوص برای قرار دادن در داخل ماکروویو استفاده کنیم.بسیاری از ظروف پلاستیکی هنگامی که حرارت ببینند مواد سرطان زا را به مواد غذایی شما می رسانند و بهتر است تعمیر ماکروویو خود را به موقع انجام دهید تا از خطرات ماکروفر جلوگیری کنید.

بر قلب شما تاثیر می گذارد

پرفسور هاوس در پژوهش خود شواهد روشنی را یافت که طبق آن از دیگر خطرات ماکروفر تاثیر اشعه آن بر قلب است. او میزان ضربان قلب افرادی را که در معرض اشعه ی مایکروویو بودند را کنترل کرد. این افراد ضربان قلبشان تغییر کرده بود.

سطح خون شما را تغییر می دهد

در مطالعاتی که در کشور سوییس بر روی افرادی که در معرض اشعه ماکروویو قرار گرفته بودند صورت گرفت نشان داد که این افراد قطر گلبول های قرمز خونشان کاهش یافته و میزان گلبول سفید و کلسترول آنها نیز افزایش یافته است.

چگونه خطرات ماکروفر را از بین ببریم؟

اگر قصد استفاده از مایکروویو را دارید حتما بعد از روشن کردن دستگاه از آشپزخانه خارج شوید. اشعه مایکرویو حتی از دیوار هم عبور می کند پس شما هنوز هم در معرض خطرات ماکروفر هستید. پس از آشپزخانه خارج شده و در فاصله ایمن با دستگاه قرار بگیرید.زمانی که کودکان شما در منزل حضور دارند حتی الامکان از مایکروویو استفاده نکنید. همچنین بهتر است که افراد سالخورده هم در معرض اشعه های مایکروویو قرار نگیرند. بهتر است هر چند وقت یکبار دستگاه ماکروویو خود را به مراکز معتبر تعمیر ماکروویو برده و ار آنها بخواهید تست اشعه را برای شما انجام دهند.

 

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی و تعمیر مایکروفر ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات عیب یابی ماکروویو بدست آورده است.تعمیر مایکروویو خود را به تعمیرکار ماکروویو متخصص و مطمئن بسپارید تا با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی و با مناسب ترین قیمت ، بهترین نتیجه را بگیرید.همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه شرکت بهرمند شوند.

 

مطالب مرتبط:

سوالات متداول در مورد ماکروفر

۴ علت جرقه زدن ماکروفر

علت گرم نکردن ماکروفر

 

 

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top