skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت گرم نکردن ماکروفر – تعمیر ماکروفر

علت گرم نکردن ماکروفر ( Microwave Not Heating ) دلایل زیادی میتوانید داشته باشد که در این مقاله ، تعمیرات سایت متخصص در تعمیر ماکروفر به علت گرم نکردن ماکروویو می پردازد. باتجه به اینکه دستگاه ماکروفر با برق با ولتاژ بالا کار می کند چنانچه در زمینه تعمیر ماکروفر تجربه و تخصص کافی را ندارید از تعمیرکار ماکروفر متخصص تعمیرات سایت کمک بگیرید.

how microwave oven works microwave oven working but not heating up

سوختن دیود

دیود توان خروجی ترانسفورماتور A/C  را به  D/C تبدیل می کند و ولتاژ تقریبا ۵۰۰۰ ولت را دو برابر می کند. این ولتاژ بالا باعث قدرت دادن به مگنترون برای حرارت دادن مواد غذایی می شود. اگر دیود سوخته باشد مگنترون ولتاژ کافی برای کار کردن را دریافت نکرده و مانع کار کردن ماکروفر خواهد شد. زمانی که دیود نتواند این کار را انجام دهد مشخص است که سوخته است. پس وضعیت دیود را بررسی کنید . اگر دیود سوخته بود آن را تعویض نمایید. اگر بررسی دیود بی نتیجه شد آن را با یک مولتی متر که با یک باتری ۹ ولت آزمایش کنید و یا یک باتری ۹ ولت را به صورت سری با دیود قرار دهید. ( اخطار : مایکروویو می تواند هزاران ولت برق را در خازن های ولتاژ ذخیره کند حتی پس از اینکه مایکروویو خاموش شده باشد. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض قطعات الکترونیکی در مایکروویو بسیار خطرناک است. پس بهتر است تعمیر ماکروفر خود را بدست یه یک تعمیرکار ماکروفر باتجربه بسپارید تا دیود را جایگزین کند)

سوختن دیود - علت گرم نکردن ماکروفر
سوختن دیود – علت گرم نکردن ماکروفر

درست عمل نکردن سوئیچ درب

    اغلب مایکروویو ها دارای سه یا چهار سوئیچ درب هستند. هنگامی که درب مایکرویو بسته می شود سوئیچ های درب به ترتیب عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته شده است. اگر هر کدام از سوئیچ های درب نتواند کار خود را به درستی انجام دهد مایکروویو شروع به کار نخواهد کرد و یا گرم نمی شود. برای آزمایش اینکه آیا یکی از سوئیچ های درب خراب است، از یک مولتی متر برای چک کردن هر یک از سوئیچ ها برای اتصال آنها استفاده کنید. اگر هر کدام از سوئیچ های درب اتصال نداد آن را تعویض کنید.

images 1

سوختن مگنترون

مگنترون با استفاده از ولتاژبالا ، ولتاژ D/C  را برای تولید فرکانس در مایکرویو جهت طبخ غذا آماده می کند. اگر مگنترون سوخته باشد مایکرویو گرم نخواهد شد. مگنترون قابل تعمیر نیست و اگر سوخته باشد باید آن را جایگزین نمایید.

magnetron

خازن های ولتاژ معیوب باشد

علت گرم نکردن ماکروفر می تواند از درست عمل نکردن خازن های ولتاژ باشد.عملکرد خازن های ولتاژ همراه با دیود های ولتاژ به این صورت است که خروجی ترانسفورماتور را به ولتاژ D/C تبدیل کرده و ولتاژ خروجی را دو برابر می کند. اگر خازن سوخته باشد کل مدار های ولتاژ عمل نخواهد کرد و گرما نخواهد داشت. برای تعیین اینکه آیا خازن های ولتاژ معیوب است از خازن سنج  برای تست خازن استفاده کنید.

HV Capacitor

خرابی ترانس های ولتاژ

مایکروویو یک ولتاژ بسیار بالایی تولید می کند تا آنتن مگنترون انرژی برای پخت مواد غذایی را منتشر کند. هنگامی که ترانس های ولتاژ خراب شود ، معمولا یک قوس الکتریکی ایجاد می کند و باعث بوی سوختگی می شود.

High Voltage Transformer microwave 1

سالم نبودن فیوز حرارتی

فیوز حرارتی مایکرویو اگر بیش از حد گرم شود باعث قطعی برق در مایکروویو می شود . برای تعیین اینکه آیا فیوز حرارتی سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر فیوز اتصال نداد آن را تعویض نمایید. فیوز حرارتی را نمی توان تنظیم مجدد کرد و اگر تغییر حالت داده بود باید تعویض گردد.

ترموسوئیچ

ترموسوئیچ در صورتی که بیش از حد گرم شود مانع رسیدن برق به مایکرویو می شود. اگر مایکرویو نمی تواند شروع به کار کند و یا حرارت دهد ترموسوئیچ باید تعویض گردد. برای تعیین اینکه آیا ترموسوئیچ سالم است از یک مولتی متر برای آزمایش اتصال آن استفاده کنید. اگر ترموسوئیچ اتصال ندارد آن را جایگزین نمایید.

Thermal Fuse microwave

خرابی در برد اصلی ماکروفر

برد کنترل ممکن است خراب شود ولی این مورد بسیار به ندرت اتفاق می افتد. قبل از تعویض برد اصلی مایکروویو ، تمامی قطعات معمول دیگر را چک کنید. اگر مشخص شد که تمام اجزای دیگر به درستی کار می کند برد کنترل را تعویض کنید.

Main Control Board microwave

تعمیر ماکروفر در تعمیرات سایت

با توجه اینکه مایکروویو هزاران ولت برق را در خازن های ولتاژ ذخیره می کند ، حتی پس از اینکه ماکروویو خاموش شده باشد. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی ، تعویض قطعات الکترونیکی در ماکروویو بسیار خطرناک است. تعمیرات سایت متخصص در تعمیر ماکروفر و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.پس بهتر است تعمیر ماکروفر خود را بدست یک تعمیرکار مایکروویو باتجربه بسپارید. کلیه خدمات تعمیر ماکروفر با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی ، به سرعت و با بهینه ترین قیمت انجام می شود.همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه تعمیر مایکروویو بهرمند شوند.

امیدواریم در مقاله علت گرم نکردن ماکروفر به جواب سوالات خود رسیده باشید. این اطلاعات کاملا تخصصی بوده و مناسب برای تعمیرکار ماکروفر می باشد پس خواهشمندیم در صورتی که تخصص کافی در زمینه تعمیر ماکروویو را ندارید هیچ اقدامی انجام ندهید.

چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟

سوختن دیود و مگنترون به همراه خرابی فیوز حرارتی باعث گرم نشدن ماکروفر می شود.

چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

خراب شدن موتور گردان و تجمع چربی و بقایای مواد غذایی در زیر صفحه گردان باعث عدم چرخش صفحه می شود.

نکات ایمنی برای نگهداری و عیب یابی مایکروفر

فر بهتر است یا ماکروفر

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 5 Comments

  1. سلام
    من ماکروفرم سامسونگ هست
    چند روز پیش یه ظرف پیرکس از یخچال درآوردم گذاشتم توماکروفر زمانی که دکمه strart رو زدم یه جرقه از چشت ماکروفر زد که همراه با یه صدای خیلی زیاد بود.
    بعد از این اتفاق ماکروفر روشن میشه ولی دیگه غذار رو گرم نکرد.
    چند روز قبل از اینکه دیگه غذا رو گرم نکنه اتفاق مشابهی افتاده بود ولی غذا رو گرم میکرد امان الان دیگه گرم نمیکنه
    ممکنه راهنمایی بفرمایید مشکلش چیه و حدودا هزینه قطعاتش چقدر میشه

    1. باسلام

      جناب آقای عطاری عزیز مگنترون ماکروفر شما اسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه موردنیاز خود و درخواست خدمات تعمیر ماکروفر می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  2. خیلی عالی هست سایت شما.من واقعا لذت بردم تمام و کامل و با جزئیات کامل نوشته شده همه چیز. اما یک چیز مهم این هست که شما ف وش قطعه ندارین انگاری. من دنبال یه مدل دیود میگردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top