skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تقریباً همه می‌دانند که ماکروفر با استفاده از اشعه حرارت مورد نیاز برای گرم کردن یا پختن غذا را تامین می کند. جلوی این اشعه ورقی نسوز قرار گرفته که به کاور میکا ماکروفر معروف است.

کاور میکا نقشی مهم در افزایش طول عمر دستگاه دارد و برای حفظ کارایی ماکروفر باید هر از چند گاهی کاور میکا ماکروفر را تعویض کرد. تعویض کاور میکا ماکروفر یکی از کارهای تخصصی است و می توانید برای تعویض میکا ماکروفر به درخواست خود را در خدمات تعمیر ماکروفر ثبت کنید.

ترکیبات ورق نسوز میکا

کاور میکا ماکروفر از کانی هایی چون آذرین، رسوبی و سنگ دگرگونی ساخته می شود و دارای خاصیت دی الکتریک است؛ این کانی ها در کارخانجات به صورت ورقه های نسبتاً نازکی فرآوری و برش داده می شود و در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارد. این ورق های کم وزن و منعطف علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، به صورت عایقی برای آب، نور و گرما استفاده می شوند.

ترکیبات ورق نسوز میکا

کاربرد ورق نسوز میکا در ماکروفر

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد ماکروفر برای گرم کردن یا پخت غذا، از اشعه بهره می گیرد. پرتورهای ساطع شده از مگنترون در صورت برخورد مداوم به دیواره های ماکروفر سبب آسیب های جبران ناپذیر به آن خواهد شد.

به منظور جلویگری از تحلیل رفتن و سوراخ شدن دیواره های ماکروفر، از کاور میکا ماکروفر استفاده می شود که همچون فیلتری در مقابل اشعه عمل کرده و اثرات مخرب آن را کاهش می دهد.

ورق میکا اگرچه خود جلوی نفوذ اشعه به دیواره های دستگاه را می گیرد اما لازم است هرچند وقت یکبار تعویض شود زیرا ممکن است خاصیتش را از دست بدهد.

زمان تعویض کاور میکا ماکروفر

احتمالاً با خواندن سطور بالا برای شما این سؤال پیش آمده که چه زمانی باید کاور میکا ماکروفر را تعویض کرد؟ همانطور که گفته شد، کاور میکا پس از مدتی در مقابل اشعه های ساطع شده از مگنترون کارایی اولیه را ندارد و در صورت تعویض نشدن خرابی ماکروفر را به همراه دارد.

زمان تعویض کاور میکا به میزان استفاده از ماکروفر بستگی دارد. هر چه قدر میزان استفاده شما از دستگاه ماکروفر بیشتر باشد، ورق نسوز زودتر خراب می شود؛ از سویی دیگر کاربرانی که به میزان کمتری از ماکروفر استفاده می کنند می توانند طی زمان طولانی تری برای تعویض ورق نسوز اقدام کنند.

زمان تعویض کاور میکا ماکروفر

علائم خراب شدن ورق میکا

آیا جرقه زدن دستگاه به کاور میکا ماکروفر ارتباطی دارد؟ بله. اگر شما ظرفی فلزی درون دستگاه قرار نمی دهید اما دستگاه مدام جرقه می زند یکی از دلایل آن می تواند خرابی ورق میکا باشد.

اما این فقط یکی از دلایل است و شاید دلیل جرقه زدن های بی جای دستگاه به قطعات دیگری چون ترانس نیز مرتبط باشد؛ با این حال خرابی کاور میکا را می توان محتمل ترین گزینه در نظر گرفت.

دیگر دلایل جرقه زدن

البته علت جرقه زدن دستگاه صرفاً به خاطر خرابی کاور میکا ماکروفر نیست بلکه می تواند ناشی از خرابی ترانس هم باشد. ترانس ماکروفر ولتاژ برق را برای فعالیت مگنترون و تولید اشعه بالا می برد. این قطعه در حقیقت یک مبدل جریان برق است.

در صورت خرابی ترانس معمولاً دود کردن یا جرقه زدگی رخ می دهد. همچنین ممکن است از دستگاه صدای وزوز بشنوید که در این صورت نیز احتمال خرابی یا در آستانه خرابی بودن ترانس ماکروفر مطرح است.

تعویض کاور میکا

تعویض کاور میکا

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، تعویض کاور میکا ماکروفر یکی از کارهای تخصصی است و باید آن را به تکنسین شرکت هایی چون تعمیرات سایت بسپارید زیرا تعویض این کاور توسط افراد بی تجربه، ممکن است باعث خرابی ماکروفر از جمله مگنترون آن شود.

به هر روی ورق میکا معمولا خاکستری رنگ است و می توان آن را به شکل یک صفحه مستطیلی در دیواره داخلی ماکروفر مشاهده نمود. اتصالات این کاور با استفاده از پیچ گوشتی باز می شود. می توان ورق میکا را از آلودگی تمیز کرده یا آن را با ورقی جدید جایگزین کرد.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد به این سؤال پاسخ دهیم که کاور میکا ماکروفر چیست و به چه کاری می آید. همانطور که اشاره شد تعویض کاور میکا به تعداد دفعات استفاده از دستگاه بستگی دارد و نمی توان دوره زمانی خاص را برای آن در نظر گرفت با این حال علائمی چون جرقه زدن می تواند دلیلی بر خرابی آن باشد و برای تعویض باید از متخصص کمک بگیرید.

شما برای خرید یا تعویض کاور میکا می توانید از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top