skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

امروزه آبسردکن ها در تنوع ظاهرو مدلهای مختلف از جمله آبسردکن رومیزی، آبسردکن ایستاده،آبسردکن یخچال دار ،آبسردکن محفظه دار و… تولید میشوند که علاوه بر سردکردن آب قابلیت گرم کردن آب را نیز دارند که این تنوع و راحتی کار باعث شده است که بسیاری از افراد برای مصارف خانگی نیز استفاده میکنند .در گذشته به دلیل بزرگ بودن وظاهر آنها،از آنها تنها درمکان های عمومی استفاده میشده وهچنین قابل ذکر است که درگذشته آبسردکن ها تنها قابلیت سردکردن آب را داشتن اما امروزه با تغییر نیاز مصرف کننده دستگاه های آبسردکن قابلیت گرم کردن ویا جوش آوردن آب را نیز دارند که باعث استفاده بیشتر از آنها شده است که این استفاده بیشتر مستلزم رعایت نکات بهداشتی و تعمیرات میباشد که تعمیرات سایت در همین امر آماده ارائه خدمات برای تعمیر آب سردکن میباشد .

تعمیر آب سردکن
تعمیر آب سردکن

۱۵نکته از مهمترین موارد مربوط به نگهداری و تعمیر آب سردکن :

  1. یکی از فاکتورهای بسیارمهم در افزایش طول عمر و ماندگاری آبسردکن رعایت مسائل بهداشتی میباشد . بهتر است که آبسردکن را هر ۶هفته یکبار تمیز کنید ویا اگر مصرف آب بسیار بالا است بهتر است بین هرتعویض بطری آبسردکن آن تمیز کنید.

۲٫ قبل از اقدام به تمیز کردن تعمیر آب سرد کن دستگاه را از برق بکشید.

۳٫ برای تمیز کردن آبسردکن میتوانید از محلول سفیدکننده استفاده کنید .یک قاشق از محلول سفیدکننده را داخل گالن آبسردکن بریزید و به خوبی با آب داخل گالن مخلوط کنید.

۴٫ پس از استفاده از سفید کننده بطری آبسردکن را خالی کرده وبا استفاده از یک اسفنج فضای گالن را بشویید.

۵٫ یک گالن آبسردکن را پر از آب کنید و از طریق شیرآب آن را تخلیه کنید.

۶٫ برای تمیز کردن سینی چکه آبسردکن میتوانید آن را جداکنید و بشویید .

۷٫ توجه داشته باشید در هنگام شستن و تعمیر آب سردکن مراقب قسمت های الکترونیکی دستگاه باشیدتا دچار اتصالی نگردد.

۸٫ آبسردکن هایی که دارای مخزن آب میباشند باید به این نکته توجه شود که موادآلاینده مانند میکروب و باکتری داخل آن وجود نداشته باشد این امرمیتواند ازطریق پلمپ نبودن وسربسته نبودن مخزن آب اتفاق بیافتد و ورود حشرات،گردوغبار وحیوانات کوچک باعث میشود که آب آشامیدنی آلوده شود.

تعمیر آب سردکن
تعمیر آب سردکن

۹٫ برروی کلمن آبسردکن شیری تعبیه شده است تا برای پرکردن آب، ظروف را مستقیما واردمخزن نکنید زیرا اینکار باعث انتقال آلودگی به داخل آب دستگاه می شود.

۱۰٫ آبسردکن هایی اتصال مستقیم به آب شهری دارند احتمال آلودگی آنها کم تر است .اما با این حال مخزن آب آنها باید در فاصله زمانی معین و به صورت منظم به وسیله ی کلر و سایر مواد ضدعفونی شود تا احتمال بروز و انتقال بیماری به وسیله ی این آبسردکن ها کاهش یابد.

۱۱٫ معمولا در ادارات از آبسردکن های مخزن دار استفاده میشود،مخازن آب مصرفی برروی آبسردکن ها بصورت یکبار مصرف میباشند اما به دلیل صرفه جویی معمولا مخازن را را تعویض نمی کنند،استفاده چندباره از مخازن می تواند ازلحاظ بهداشتی مشکل ساز باشد و همچنین باعث ایجاد رسوب داخل دستگاه گردد که همین مورد نیاز به سرویس و تعمیر آب سردکن را افزایش می دهد.

۱۲٫ یکی اصلی ترین از نکات استفاده ار آبسردکن ها دسترسی نداشتن به مخزن است که باعث میشود شستشوی به راحتی انجام نشود،با این حال باید هرچندوقت یکبار مخازن آبسردکن را باید باز وشستشو کرد تا آب خنک تولید شده ار آن ها عاری از هرگونه آلودگی باشد.

۱۳٫ توجه داشته باشید که در هنگام تهیه مخزن آب علاوه بر اینکه به بهداشتی بودن آن توجه کرد باید به ضخیم ومحکم بودن آن نیز بایدتوجه کرد. در غیر اینصورت باپرشدن آبسردکن ،مخزن مچاله میشود یا به داخل خم میشود و باعث ریزش آب از پشت و کناره آبسردکن میشود.

۱۴٫ توجه داشته باشید که آبسردکن هایی که آب را با فشار خارج میکنند بهتر از آبسردکن های هستند که آب را با فشارمعمولی خارج میکنند به این دلیل که این نوع از آبسردکن ها بهترهستند زیرا احتمال آلوده شدن ومکش کمتری نسبت به بقیه آبسردکن ها دارند.

۱۵٫ برخی از آبسردکن هادر قسمت جلویی خود،دارای پوشش یاحفاظ هستند ،آبسردکن های که دارای این ویژگی بهترهستند زیرا باعث میشود افراد دهانشان را به شیر آب نچسبانند.

 

تعمیر آب سردکن
تعمیر آب سردکن

 

نکاتی ضروری در هنگام جابه جایی آبسردکن:

۱٫بیشترین زاویه مجاز برای حمل آبسردکن ۳۰درجه می باشد وبه هیچ عنوان نباید آبسردکن را بصورت نیمه خوابیده جابه جا کرد زیرا این کار باعث می شود آبسردکن به راحتی خراب شود.

۲٫اگر درحین جابه جایی آبسردکن را بیشتر از حدمجاز خم کرده اید،آن را به برق نزنید و آبسردکن را در حالت ایستاده قراردهید و ۱۲ساعت از آن استفاده نکنید.

۳٫بعد از جابه جای دستگاه حتی اگر دستگاه را به اندازه ی مجاز خم کرده اید ،برای روشن کردن دستگاه عجله نکنید وحداقل به مدت ۳ساعت آن را به برق نزنید.

۴٫ضربه خوردن آبسردکن ویا افتادن آن حتی از ارتفاع کم باعث خرابی آن می شود.

۵٫درهنگام جابه جایی آبسردکن مخزن روی آبسردکن را بردارید زیرا این مخازن برروی دستگاه محکم نشده اند و با کوچکترین تکانی به زمین افتاده وخواهند شکست و یا امکان ورود آب به داخل مدارات آبسردکن شده و ممکن است باعث سوختن آن شود.

۶٫قبل از جابه جایی آبسردکن لازم است آب داخل آن را خالی کنید برای این کارمیتوانید از شیرتخلیه پشت آبسردکن استفاده کنید یا میتوانید با باز گذاشتن شیر آب سرد وگرم این کار را انجام دهید

۷٫در صورتی که هنگام جابه جایی آبسردکن آب به داخل آبسردکن ریخته شد ،دستگاه را بصورت ایستاده بگذارید تاخشک شود و تا ۵ساعت دستگاه را به برق نزنیدویا درصورت نیاز برای تعمیر آبسرد کن اقدام کنید.

برای مطالعه و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نگهداری و تعمیر آب سردکن می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید ، البته به یاد داشته باشید که کارشناسان تعمیرات سایت در ساعات اداری آماده پاسخگویی سوالات شما در مورد نگهداری و تعمیر آبسرد کن می باشند و می توانید با شماره تلفن شرکت جهت برقراری ارتباط تماس حاصل فرمایید.

۱ – نکاتی درباره مراقبت و تعمیر آبسردکن

۲ – ۹ مورد برای نگهداری و تعمیر آبسردکن

۳ – نکات تعمیر آبسردکن

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top