skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

آیا برای شما هم پیش آمده است که احساس کنید ماشین لباسشویی منزلتان کارایی قبل را ندارد و نمی‌دانید که آیا تعمیر ماشین لباسشویی لازم است یا خیر؟ در این نوشتار، تعمیرات سایت ، به ذکر مشکلات رایجی می‌پردازد که نشان می‌دهد ماشین لباسشویی شما معیوب است و نیاز به تعمیر دارد. اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به دنبال یافتن شرکت تعمیر لوازم خانگی باشید.

امروزه، بسیاری از خانواده‌ها از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند و گاهی مواقع مشاهده می‌شود که ماشین لباسشویی آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کند. در این مقاله به مشکلات عمده ماشین لباسشویی پرداخته می شود.

مشکلات عمده‌ی ماشین لباسشویی جهت تعمیر ماشین لباسشویی عبارتند از:

  • صدای بسیار زیاد
  • نشت ماشین لباسشویی
  • تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی
  • پر نشدن آب استوانه
  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • نچرخیدن استوانه‌ی ماشین لباسشویی
  • لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی

  • صدای زیاد

چرخه‌ی شستشوی منظم باعث می‌شود ماشین لباسشویی شما مقداری صدا دهد اما اگر در حین چرخیدن لباس‌های شما در ماشین لباسشویی، سر و صدای زیادی از آن می‌شنوید و متوجه می‌شوید تکان زیادی می‌خورد، نشان می‌دهد که شما به یک شرکت تعمیر لوازم خانگی نیاز دارید. ماشین لباسشویی ممکن است تعادل مناسبی نداشته باشد. ماشین لباسشویی خود را باز کرده و ببینید که آیا تمام لباس‌ها به طور مساوی در داخل آن توزیع شده‌اند یا خیر. اگر بارگذاری مجدد در کاهش صدا تأثیری نداشت، بنابراین ممکن است مشکل از شل شدن استوانه یا نصب موتور باشد که در این صورت باید با متخصصان در این زمینه برای تعمیر ماشین لباسشویی خود تماس بگیرید. ممکن است فقط استوانه نیاز به سفت کردن داشته باشد که در این صورت یک تعمیر ساده و سریع برای شرکت تعمیر لوازم منزل است.

  • نشت ماشین لباسشویی

اگر نشت در قسمت اول چرخه‌ی کار ماشین لباسشویی رخ دهد، به ‌احتمال ‌زیاد مشکل از شلنگی است که از ورودی ذخیره‌ی آب به استوانه هدایت می‌شود. اگر نشت در مرحله‌ی دوم چرخه‌ی کار ماشین لباسشویی رخ ‌دهد، احتمالاً شلنگ تخلیه معیوب است. بسته به میزان نشت باید پس از تماس با متخصصان تعمیر لوازم منزل برای تعمیر لباسشویی اقدام کنید.

  • تخلیه نشدن کامل آب ماشین لباسشویی

یک مشکل دیگری که به تعمیر لباسشویی منجر می‌شود، تخلیه‌ی ضعیف آب است. هر آبی که پس از اتمام شستشو باقی می‌ماند را بررسی کنید. هیچ آبی نباید در داخل استوانه‌ی ماشین لباسشویی باقی بماند. اگر آبی در آن باقی می‌ماند شلنگ تخلیه خود را بررسی کنید. یک مانع ممکن است باعث عدم تخلیه‌ی درست و کامل دستگاه شود یا ممکن است مشکل از پمپ آب اصلی باشد که به خاطر موتور یا فرسوده شدن کمربند کار نمی‌کند. تعمیر پمپ کار دشواری است اما متخصصان تعمیر لوازم منزل مشکل اصلی را شناسایی و آن را حل می‌کنند.

  • پر نشدن آب استوانه

برای اینکه دستگاه لباس‌ها را تمیز بشوید، استوانه باید به طور کامل از آب پر شود. بدون آب کافی، البسه‌ی شما خوب تمیز نمی‌شوند. هنگامی که آب کافی نیست و استوانه را پر نمی‌کند، ممکن است به دلایلی فیلتر مسدود شده، شیرِ آبِ شکسته، مشکل الکتریکی و کج یا خم شدن شلنگ باشد. تعمیرات سایت از جمله شرکت‌های تعمیر لوازم خانگی است که با کمک متخصصان خود به نحو مناسبی مشکل را تشخیص داده و باعث ساعت‌ها صرفه‌جویی در وقت شما برای عیب‌یابی ماشین لباسشویی می‌شود.

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود؟ مثل هر وسیله‌ی خانگی مشکلات مربوط به برق گاه‌گاهی پیش می‌آید. اگر دستگاه شما روشن نمی‌شود، ممکن است به علت سیم‌کشی نادرست یا جرقه زدن فیوز باشد.

همچنین قفل درب ممکن است شکسته شده باشد. اگر شما فیوز را مجدد تنظیم کردید و دستگاه باز هم روشن نشد، نشان می‌دهد مشکل جدی است و باید آن را تعمیر کرد.

  • نچرخیدن استوانه‌ی ماشین لباسشویی

اگر شما متوجه شدید استوانه‌ی ماشین لباسشویی شما هیچ حرکتی نمی‌کند و نمی‌چرخد در این صورت نیز به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز دارید. این مسئله احتمالاً به خاطر معیوب بودن میکرو سوئیچ درب و یا ترک خوردن یک کمربند است که این قطعات را باید تعویض کرد.

  • لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباسشویی

یکی از موضوعاتی که معمولاً به ‌راحتی می‌توان کنترل کرد، میزان بار نابرابر است. میزان بار نابرابر و نامناسب را می‌توان از لرزش و یا تکان‌های ماشین لباسشویی در هنگام کار تشخیص داد. باید بررسی کنید که پیچ ترانسفر هنوز هم در جای خود است یا خیر. یک پیچ ترانسفر برای محکم بستن استوانه‌ی ماشین لباسشویی هنگام جابه‌جایی استفاده می‌شود. در صورتی که پیچ جدا شده باشد، باعث تکان خوردن و لرزش زیاد می‌شود و باید به دنبال تعمیر ماشین لباسشویی باشید.

تعمیر ماشین لباسشویی

آنچه در بالا گفته شد از رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است در مورد ماشین‌های لباسشویی رخ دهد و به تعمیر آن‌ها و یافتن شرکت مناسب نیاز پیدا کنید. در صورتی که هر یک از این موارد را مشاهده کردید، می‌توانید با متخصصان شرکت‌های تعمیر لوازم منزل تماس بگیرید. تعمیرات سایت با داشتن متخصصانی در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی مختلف همواره پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و آماده‌ی خدمات‌رسانی به شما برای تعمیر ماشین لباسشویی و دیگر لوازم خانگی است.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top