skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

همانطور که همه می‌دانیم در حال حاضر تلویزیون‌ها به یکی از ضروری‌ترین وسایل برای زندگی ما تبدیل شده‌اند. مانند سایر لوازم‌های برقی، تلویزیون‌های LED  یا  LCD نیز با مشکلات و ایرادات زیادی رو به رو می‌شوند و ممکن است بارها خطاهای مختلفی تولید کنند. در این زمان است نیاز به تعمیرتلویزیون پیدا می کنید. به همین منظور به جستجوی افراد حرفه‌ای می‌پردازید تا به راحتی مشکل شما را شناسایی و بر طرف کنند.

در دنیای رو به رشد امروزی همه‌ی افراد تمایل دارند که اطلاعاتی نسبت به موضوعات پیرامون خود داشته باشند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده از لوازم برقی مدرن نیز افزایش یافته است. بنابراین اگر بتوانیم اطلاعاتی در مورد برخی از وسایل مصرفی منزل داشته باشیم، شاید در مواقع لزوم بتوانیم مشکلات آن‌ها را بر طرف کنیم. از آنجایی که تلویزیون نقش مهمی در زندگی دیجیتال ما ایفا می‌کند؛ در این مقاله به برخی از ایرادات احتمالی آن اشاره می‌کنیم تا شاید شما بتوانید در منزل به تعمیر تلویزیون ال ای دی یا تعمیر تلویزیون ال سی دی خود بپردازید.

در ابتدا باید دید که آیا تعمیر تلویزیون LCD و تعمیر تلویزیون LED ارزش دارد یا نه؟ با توجه به قیمت بالای لوازم برقی و حساسیت آن‌ها باید سعی شود تا حد امکان از ایرادات قابل بر طرف شدن اطلاع داشت تا در صورت امکان به تعمیر تلویزیون ال سی دی و تعمیر تلویزیون ال ای دی خود بپردازید.

اگر شما اطلاعات مناسبی در زمینه‌ی قطعات تلویزیون داشته باشید، تعمیر تلویزیون واقعاً دشوار نیست. اطلاعاتی نظیر کتابچه‌ی راهنمای آموزش تعمیر تلویزیون ال ای دی و تعمیر تلویزیون ال سی دی ، نمودار‌های هندسی مدارهای آن، راهنمای خدمات، بولتن خدمات، نرم‌افزار تلویزیون ال سی دی ، اطلاعات مبدل‌های ال سی دی، طرح‌های IP و PSU، درک کد‌های قطعات SMD، فایل MCU و … که با دانستن آن‌ها به یک تعمیرکار متخصص در زمینه‌ی تعمیر تلویزیون تبدیل می‌شوید.

تعمیرتلویزیون
تعمیرتلویزیون

 

شروع تعمیرتلویزیون با عیب‌یابی آن :

مهم‌ترین بخش تعمیرتلویزیون LED و یا LCD این است که در ابتدا بدانیم مشکل اصلی دستگاه چیست و به درستی ایراد آن را تشخیص دهیم.

تصور کنید که تلویزیون شما به طور ناگهانی از کار می‌افتد و شما فکر می‌کنید که مشکل آن قابل بر طرف کردن نیست، اما ممکن است اگر ایرادات آن را بشناسید به راحتی بتوانید تعمیر تلویزیون ال سی دی یا  تعمیر تلویزیون ال ای دی خود را انجام دهید و با نگاه کردن به نرم‌افزار‌های راهنما و دیدن اینکه آیا یک تعمیر سریع برای مشکل تلویزیون شما وجود دارد یا خیر، تصمیم درست را بگیرید.

فرایند تشخیص تعمیرتلویزیون LCD و یا LED ، در بیشتر اوقات نیاز به یک متخصص دارد، حتی اگر شما به خوبی بدانید که چه کاری انجام می‌دهید. اما گاهی اوقات می‌توان با تست و استفاده از سوئیچ‌های برق مختلف، کابل‌ها و دیگر دستگاه‌های خارجی ببینید که آیا مشکل به وجود آمده قابل حل می‌باشد یا خیر. در برخی موارد ممکن است متوجه شوید که فقط با جایگزینی یک کابل قدیمی HDMI، کابل برق، فیش‌های ورودی خروجی و… بتوان مشکل را بر طرف کرد.

با این حال، گاهی اوقات احتمال این وجود دارد که به کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای برای تشخیص مشکل نیاز داشته باشید. بعضی از مکان‌های مخصوص عیب‌یابی لوازم برقی وجود دارند که مشکل تلویزیون‌های LED را به صورت رایگان تشخیص می‌دهند تا بتوانید نسبت به ایراد به وجود آمده اطلاعات کسب کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که تعمیرتلویزیون ال ای دی یا تعمیرتلویزیون ال سی دی خود را به آن‌ها بسپارید و یا به مرکز معتبر‌تری که دلخواه خودتان است ببرید، یا حتی خود شما به تعمیر آن بپردازید.

ریسک‌های احتمالی در تعمیر تلویزیون چیست؟

برخی افراد هستند که ادعا می‌کنند دارای تخصص در یک زمینه خاص هستند، اما در واقع این اعادی آنها اعتبار زیادی ندارد و ممکن است باعث ضرر و زیان شود. شما  باید اطمینان حاصل کنید که برای تعمیر تلویزیون LCD و یا LED خود متخصص حرفه ای را پیدا کرده‌اید، زیرا اهمیت عیب یابی درست در تلویزیون خیلی بالا می‌باشد و ممکن است به اشتباه به شما گفته شود که تلویزیون قادر به تعمیر نمی‌باشد و مجبور شوید آن را کنار بگذارید و هزینه سنگینی بابت خرید تلویزیون جدید بپردازید. اما در شرایط عکس ممکن است با هزینه کمی و یا جابه جایی و تعویض قطعه کوچکی مشکل تلویزیون شما حل شود و تعمیرتلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی شما به راحتی انجام شود.

یک راه عالی برای پیدا کردن یک متخصص تعمیر تلویزیون LED   قابل اعتماد و حرفه‌ای این است که از قبل یک تماس تلفنی با تعمیر کار و یا مرکز تعمیر لوازم برقی برقرار کنید و مطمئن شوید که ادعای آنها برای تعمیر تلویزیون اعتبار داشته باشد، و از تخصص کافی برخوردار باشند. شما می‌توانید در بعضی موارد حتی از محل شرکت آنها بازدید کنید تا مطمئن شوید که دانش خوب و کافی در مورد موضوع مورد نظر شما را دارا ‌باشند. گاهی اوقات شهرهای مختلف و سازمان‌های محلی کنترل کننده کیفیت خدمات، جوایز و امتیازاتی را به شرکت‌های ارائه دهنده این گونه خدمات و پشتیبانی آنها می‌دهند تا به این وسیله اعتبار کافی را برای جلب اعتماد مشتریان به آنها بدهند. در این صورت با بررسی اجمالی تخصص و سابقه آنها می‌توانید با خیال راحت به تعمیر تلویزیون LCD و یا LED خود بپردازید.

مرحله بعدی برای تعمیر تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی که ایراد پیدا کرده است این است که شما به پس از بررسی ایرادات آن و شناسایی مشکل آن را بر طرف کنید.

اگر امکان تعمیر آن توسط خودتان وجود نداشت و مشکل بسیار جدی‌تر بود، می‌توانید برای حل آن از فروشگاه‌های محلی خود نیز کمک بگیرید. گاهی اوقات این فروشگاه‌ها خدمات خوبی برای تعمیر لوازم برقی ارائه می‌دهند و یا می‌توانند شما را راهنمایی کنند که چه کاری باید انجام دهید.

پس در مورد تعمیر تلویزیون ال سی دی و یا ال ای دی خود‌تردید نکنید و به سرعت آن را کنار نگذارید. زیرا گاهی اوقات ممکن است فقط کابل برق آن ایراد داشته باشد و به سادگی با تعویض آن تلویزیون شما روشن شود و به خوبی کار کند. همچنین بعضی از تلویزیون‌ها مشکل خاموش شدن و یا روشن شدن ناگهانی پیدا می‌کنند که با سوال کردن از یک تعمیر کار متوجه می‌شوید که این ایراد از آن دست مشکلاتی است که به سادگی و با پرداخت هزینه اندکی بر طرف می‌شود.

حتی هنگامی که تلویزیون شما قدیمی می‌شود و کیفیت تصاویر پایین می‌آید، ممکن است به این فکر بیافتید که مجبور هستید تلویزیون خود را عوض کنید، اما در این شرایط هم شاید بتوان از طریق تماس با خدمات پشتیانی شرکت تولید کننده برند تلویزیون خود با تعویض قطعات آن و هزینه کمتری نسبت به خرید تلویزوین جدید مشکل را بر طرف کنید.

با توجه به مطالب بیان شده می‌توان گفت که با وجود اینکه تعمیرتلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی بسیار مهم است و نیاز است در کوتاه‌ترین زمان تعمیر شوند، نباید برای تعمیر آن و تصمیم گیری نسبت به آن عجله کرد. مگر اینکه شما تصمیم داشته باشید تلویزیون خود را ارتقاء دهید و مدل جدید‌تری را نسبت به قبل انتخاب کنید.

تعمیرتلویزیون
تعمیرتلویزیون

نکاتی که در تعمیر تلویزیون باید به آنها توجه کرد :

·       در ابتدا سعی کنید مشکل را شناسایی کنید

·       در صورت ساده بودن مشکل با استفاده از راهنماهای موجود آن را بر طرف کنید

·       با متخصص قابل اعتماد مشورت کنید

·       از یک تعمیر کار حرفه ای برای تعمیرتلویزیون خود کمک بگیرید

·        در صورت ممکن با تعویض قطعات معیوب مشکل را بر طرف کنید

·       در انتها اگر مشکل قابل بر طرف کردن نبود، تلویزیون خود را تعویض کنید

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top