skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یکی از مشکلات شایع در مورد دستگاه های رطوبت ساز که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند بخار کم بخور سرد است. اغلب مصرف کنندگان پس از مدتی احساس می کنند که خروجی دستگاه همانند روز اول قوی نیست و بخار دستگاه کمتر شده است. دقت کنید این اتفاق به معنای خرابی و نیاز به تعمیر بخور سرد نیست و تنها به سرویس دهی نیاز دارد.

اما باید بگوییم که سرویس دهی این دستگاه نیازمند دقت بالا است و هرگونه دستکاری ناشیانه می تواند منجر به صدمه دیدن دستگاه شود. لذا توصیه می شود تا صرفا از سرویسکاران و تعمیرکاران حرفه ای و مجرب کمک بگیرید. در ادامه مطلب با علل بخار کم بخور سرد و نحوه سرویس دهی آن آشنا می شوید.

 

از اضافه کردن مستقیم اسانس به مخزن آب اکیدا خودداری کنید. زیرا با اضافه کردن عطر و اسانس کارکرد این دستگاه مختل خواهد شد و همانند روز اول قادر به بخاردهی پرقدرت نخواهد بود.

 

علل بخار کم بخور سرد

بخار کم بخور سرد

 

  • حجم خروجی دستگاه بخور که با واحد mm/h میلیمتر بر ساعت تعریف می شود. در هنگام خرید حتما به این پارامتر توجه کنید. دستگاه های کوچک توان پایین تری دارند، بنابراین قطعا حجم بخار خروجی آنها کمتر است و نمی توان انتظار حجم خروجی دستگاه های بزرگتر را داشت.

 

6 9

  • حجم بخاردهی دستگاه بایستی متناسب با فضای خانه باشد. اگر فضای منزل شما بزرگ و توان دستگاه پایین است کارکرد مداوم باعث فشار آمدن به دستگاه و کاهش توان بخار دهی می شود.
  • در مورد دستگاه های تازه خریداری شده یا دستگاه هایی که برای مدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفته است حجم بخار دهی کم است. برای رسیدن به حداکثر خروجی و افزایش حجم بخور حداقل ۱ الی ۲ ساعت زمان مورد نیاز است. بنابراین تا رسیدن دستگاه به حالت نرمال خود صبور باشید.
  • استفاده از آب تصفیه نشده به خصوص آب مناطقی که دارای مقدار زیادی املاح است، باعث رسوب گیری و کم شدن حجم بخور می شود. لذا اکیدا توصیه می شود تا از آب سبک یا مقطر استفاده نماید .
  • کثیف شدن صفحه التراسونیک دلیل دیگر علت بخار ندادن دستگاه بخور است. که در این صورت اگر حجم بخاردهی با تمیز کردن دستگاه به روال قبل باز نگشت حتما با یک شرکت خدمات تعمیراتی معتبر تماس بگیرید.

 

بیشتر بدانید: چرا دستگاه بخور آب می دهد

 

پیشگیری از مشکل بخار کم بخور سرد

نگهداری صحیح دستگاه بخور به دلیل اهمیت ویژه آن در سلامتی افراد بسیار مهم است. آلوده بودن دستگاه بخور می‌تواند زمینه ساز مشکلات بسیاری برای شما شود. زیرا رشد باکتری‌ها و قارچ ها به سادگی در فیلتر و مخزن این دستگاه اتفاق می افتد. بنابراین به نکات زیر توجه کنید تا با نگهداری بهتر دستگاه بخور با مشکلات آن مواجه نشوید:

 

در دستگاه های بخور سرد برای عدم مشاهده همچین نتیجه ای این توصیه را داریم که دستگاه خود را هر ۱۵ روز یک بار رسوب زدایی کنند.

بخار کم بخور سرد

آهک، گچ و رسوبات بسیار زیاد موجود در آب لوله کشی باعث تشکیل جرم در این دستگاه می شود. استفاده از آب تصفیه و یا جوشیده با کیفیت بالا از رسوب گرفتن دستگاه شما جلوگیری کرده و همیشه تولید بخار را با بالاترین قدرت انجام می دهد.

به فاصله هر نیم ساعت استفاده از دستگاه بخور، برای جلوگیری از کاهش رطوبت بیش از حد آن را به مدت ۵ ساعت خاموش کنید.

در صورت امکان هر روز دستگاه را بشویید و آب مخزن را عوض کنید، پس از اطمینان از خشک شدن کامل دوباره از آن استفاده کنید.

برای عملکرد بهتر دستگاه بخور لازم است تا هر چند وقت یکبار فیلتر آن عوض شود. در این مورد ابتدا مطمئن شوید تا دستگاه شما امکان تعویض فیلتر را دارد.

بخار کم بخور سرد

 

در مورد اضافه کردن اسانس به دستگاه بخور سرد ابتدا بررسی کنید که دستگاه شما برای اضافه کردن اسانس و مواد ضد عفونی کننده دارای مخزن مخصوص است یا خیر. در غیر این صورت از اضافه کردن مستقیم اسانس به مخزن آب اکیدا خودداری کنید. مکانیسم عملکرد بخور سرد پراکندگی و نشر مولکول‌های آب در فضا است و وجود مولکول های درشت اسانس در آب کارکرد این دستگاه را مختل خواهد کرد.

 

بخار کم بخور سرد

در صورت عدم تمایل برای استفاده طولانی مدت از دستگاه آب مخزن را خالی کرده و دستگاه بخور را کاملاً تمیز کنید.

برای سرویس و رسوب زدایی دستگاه روش‌های مختلفی وجود دارد که معمولا در کتابچه راهنما توضیح شده است. اما در هر صورت توصیه می کنیم تا از سرویسکاران آشنا با مدل دستگاه خود کمک بگیرید.

 

بیشتر بدانید: چرا دستگاه بخور سرد و گرم بخار نمیده

 

نحوه جرم گیری برای حل مشکل بخار کم بخور سرد

  • کشیدن دستگاه از برق
  • خالی کردن آب داخل کفی

بخار کم بخور سرد

  • اضافه کردن جوش شیرین و یا سرکه سفید در کفی
  • زمان دهی به مدت ده دقیقه
  • تمیز کردن آرام منطقه رسوب با استفاده از مسواک یا برس کوچک
  • سپس شستن کفی دستگاه با آب و تخلیه آن
  • زمان دهی برای خشک شدن کامل به مدت چند ساعت
  • پر کردن مخزن از آب
  • اتصال دستگاه به برق و مشاهده بازگشت قدرت بخوردهی دستگاه

 

حجم بخاردهی دستگاه بایستی متناسب با فضای خانه باشد. اگر فضای منزل شما بزرگ و توان دستگاه پایین است کارکرد مداوم باعث فشار آمدن به دستگاه و کاهش توان بخار دهی می شود.

 

کلام آخر

رسوب گرفتن فیلتر و صفحه فراصوت دستگاه در نتیجه استفاده از آب تصفیه نشده و سنگین مهمترین دلیل کاهش توان بخاردهی دستگاه بخور سرد است. علاوه بر آن دلیلی دیگری چون عدم تناسب ظرفیت دستگاه با فضای منزل، نو بودن دستگاه و یا عدم استفاده طولانی مدت نیز برای مشکل بخار کم بخور سرد وجود دارد.

این دستگاه با وجود ظاهر ساده و ابعاد کوچک دارای مکانیسم عملکرد پیشرفته است. بنابراین نحوه نگهداری و استفاده صحیح از آن اهمیت بسیاری در طول دستگاه دارد.
اگر حجم بخاردهی دستگاه بخور سرد شما به تازگی کاهش یافته برای سرویس دهی دستگاه می توانید با گروه خدمات تعمیراتی تعمیرات سایت تماس حاصل فرمایید. تعمیرات سایت متخصص در امور سرویس دهی و تعمیر انواع برندها و مدل های دستگاه بخور سرد و گرم است و برای اطمینان مشتریان عزیز کلیه خدمات خود را تا ۹۰ روز ضمانت می کند.

چرا بخور سرد روشن نمی شود؟

خراب بودن پریز برق، دوشاخه و سیم دستکاه، معیوب شدن مدار برق شکن و فیوز همگی می تواند منجر به روشن نشدن بخور سرد شود.

چرا دستگاه بخور آب پرت می کند؟

این اتفاق اغلب در مورد دستگاه بخور گرم رخ می دهد اما اگر بخور سرد التراسونیک بر روی سطح صاف قرار نگیرد اگر به درون مخزن آب اسانس اضافه کرده باشید، روی نبولایزر رسوبات معدنی تشکیل شده و یا مخزن آب را از قبل با مواد شوینده شسته باشید بخور سرد به بیرون آب پرتاب می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 7 Comments

  1. با سلام
    دستگاه بخار fresh life دارم که بعد از مدتی که استفاده نکردم تازه اب ریختم و یه ۱۰ دقیقه بخار کرد ولی بعدش بخارش قطع شد و داخل حفره ای که بخار ازش خارج میشه اب قل قل میکنه و بخار نمیده(انگار اب تو مسیر بخار وارد میشه و به جای تبدیل بخار اب میده بیرون) اب مخزن هم نصفه کمتر بود
    حالا نیاز به سرویس داره باتوجه به اینکه چند وقت پیش داده بودم سرویسش کنن
    راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

  2. سلام…ببخشید بخور سرد میگل من بخارش خیلی کم شده حتی اون صفحه اشم که بخار تولید میکنه عوض کردن ولی خوب نشد میشه بگین مشکلش چیه؟؟؟

  3. سلام یکسالی است که دستگاه بخور سرد میگل خریداری کرده ام امسال چند روز که استفاده کردیم بخاردهی عالی داشت چندروز استفاده نکردیم و آب داخل را نیز متاسفانه خالی نکردیم الان بخار دهی آن بسیار کم شده حتی با سرکه وجوش شیرین هم شستشو دادیم متأسفانه بخار دهی مناسب ندارد اگر امکان داشته باشد لطفاً راهنمایی فرمایید

    1. بیشترخرابی بخارسرد علت جرم گرفتن قطعات مداراست واکثرپتانسیومترها جرم میگیره وبخاردستگاه ضعیف میشه اگربعدازسرویس دستگاه درست کارنکردچون خازن های سرامیکی زودترازبقیه قطعات خراب میشه آنها را تست کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top