skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر یکباره نشتی آب ماشین ظرفشویی خود را مشاهده کردی نگران نباشید، ما لیستی از چیز هایی که برای برطرف کردن این مشکل باید چک کنید را برای شما تهیه کرده ایم. چیز های متعددی می تواند باعث نشتی دستگاه شما شود. ممکن است این آب از جلوی ماشین ظرفشویی یا از بخش ها یا قطعاتی در زیر دستگاه نشت کند. شما باید ببینید نشتی آب از کجا می باشد و با توجه به آن درز پلاستیکی، شیلنگ، پمپ، لوله ها یا قطعات دیگر را تعمیر کنید. برای تعمیر ماشین ظرفشویی که آب نشت می کند، لیست زیر را چک کنید.

راه های برطرف کردن نشتی آب ماشین ظرفشویی

اگر آب روی کف آشپزخانه جلوی ماشین ظرفشویی دیده شد، پس ممکن است این نشتی آب از درز پلاستیکی درب آن باشد. برای اطمینان از این مورد، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و لاستیک دور درب جلوی آن را چک کنید که فرسوده یا پاره نشده باشد. اگر لاستیک درب دستگاه ایرادی دارد، از آنجایی که نشتی به دلیل این لاستیک معیوب می باشد، باید آن را در بیاورید و تعویض کنید.

درز پلاستیکی درب ظرفشویی-

 

اگر نشتی ماشین ظرفشویی از زیر دستگاه می باشد، چیزی زیر قفسه ی درون ماشین آب می دهد. معمول ترین قطعاتی که نشتی آب دارند، پمپ آب و شیر ورودی آب است. لیست زیر را چک کنید.

نشتی شیر آب

برای چک کردن اینکه نشتی آب از شیر ورودی آب می باشد یا نه، سینی زیرین در جلوی ماشین ظرفشویی خود را در بیاورید و شیر آب را چک کنید. شیر ورودی آب معیوب معمولا آب به آرامی از بالای آن چکه می کند. اگر شیر آب معیوبی به چشمتان خورد (شیر سولنويید)، فلکه ی آب را ببندید و هر چه سریعتر آن را تعویض کنید.

شیر آب

نشتی آب از درز پمپ

یک پمپ آب در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد. درز های این پمپ کهنه و فرسوده شده اند. این درز از جنس پلاستیک است و در طول زمان نشتی پیدا خواهد کرد. نشتی درز پمپ را می توان با چکه کردن آب از موتور یا لوله ی پمپ تشخیص داد. اگر پمپ شما دور درزش نشتی آب دارد، آن را در بیاورید و درز پلاستیکی دور آن را تعویض کنید تا از نشتی آب بعدی جلوگیری کنید.

نشتی آب شیلنگ ها

این نشتی ممکن است از شیلنگ گردش آب یا شیلنگ تخلیه باشد. این شیلنگ ها از جنس پلاستیک می باشند و ترک خوردگی پیدا می کنند که باعث نشتی آب از آنها می گردد. برای برطرف کردن این مشکل، به راحتی شیلنگ یا شیلنگ های فرسوده را تعویض کنید.

سوئیچ شناور تنظیم کننده آب

سوئیچ شناور را در زیر ماشین ظرفشویی خود چک کنید. مطمئن شوید به چیزی نچسبیده باشد و به درستی کار می کند. اگر در درست کار کردن سويیچ شناور شک دارید، تداوم عملکرد آن را بررسی کنید. اگر سويیچ شناور ایرادی دارد آن را تعویض کنید.

شناور تنظیم کننده آب-

قطعات دیگر در نشتی ماشین ظرفشویی

اگر هیچ یک از بخش های بالا نشتی آب ندارند، ظرفشویی را بیرون بکشید و آن را عیب یابی کنید:

۱-ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.

۲-فلکه اصلی آب ماشین ظرفشویی خود را ببندید (زیر سینک).

۳-پیچ هایی که ماشین ظرفشویی را به پیشخوان متصل کرده است را باز کنید (درب آن را باز کنید و زیر پیشخوان را چک کنید).

۴-ماشین ظرفشویی را از زیر پیشخوان بیرون بکشید.

۵-به دنبال نشانه ای از نشتی آب بگردید.

۶-قطعاتی که نشتی آب دارند یا معیوب می باشند را در بیاورید و تعویض کنید، و چک کنید ماشین ظرفشویی چکه نکند.

تعمیرات ماشین ظرفشویی در تعمیرات سایت

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی و ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است. تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به تعمیرکاران متخصص و مطمئن بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.تکنسین های متخصص و با سابقه تعمیرات سایت کلیه خدمات تعمیراتی شما را با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی ، به سرعت و با بهینه ترین قیمت انجام می دهند.همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه شرکت بهرمند شوند.

 

مطالب مرتبط :

• دلایل چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی

• علل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

• دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top