skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل !!

آیا به مشاوره‌ی تعمیر ماشین لباسشویی و عیب‌یابی ماشین لباسشویی  نیاز دارید؟ در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد ماشین لباسشویی و ایرادات احتمالی که ممکن است برای آن پیش بیاید، توضیحاتی بدهیم. برخی از مشکلاتی که ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شود بسیار رایج هستند و با انجام چند بررسی ساده می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار، تعمیر ماشین لباسشویی در منزل انجام شود. به طور مثال بعضی از مواقع با این مشکل روبرو شده‌ایم که بدون هیچ دلیلی ناگهان ماشین لباسشویی از کار می‌افتد و یا به ‌درستی کار نمی‌کند. گاهی اوقات نیز لباس‌ها بخوبی تمیز نمی‌شوند و یا ماشین لباسشویی به لباس‌ها آسیب می‌زند. همه‌ی این موارد جزء ایراداتی هستند که ممکن است با بررسی کوچکی توسط شخص شما و بدون نیاز به تماس با متخصص تعمیر لوازم خانگی برطرف می‌شوند.

 

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

آیا به مشاوره‌ی تعمیر ماشین لباسشویی و عیب‌یابی ماشین لباسشویی  نیاز دارید؟ در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد ماشین لباسشویی و ایرادات احتمالی که ممکن است برای آن پیش بیاید، توضیحاتی بدهیم. برخی از مشکلاتی که ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شود بسیار رایج هستند و با انجام چند بررسی ساده می‌توانید بدون نیاز به تعمیرکار، مشکل ماشین لباسشویی خود را برطرف نمایید. به طور مثال بعضی از مواقع با این مشکل روبرو شده‌ایم که بدون هیچ دلیلی ناگهان ماشین لباسشویی از کار می‌افتد و یا به ‌درستی کار نمی‌کند. گاهی اوقات نیز لباس‌ها بخوبی تمیز نمی‌شوند و یا ماشین لباسشویی به لباس‌ها آسیب می‌زند. همه‌ی این موارد جزء ایراداتی هستند که ممکن است با بررسی کوچکی توسط شخص شما و بدون نیاز به تماس با متخصص تعمیر لوازم خانگی برطرف می‌شوند.

چه زمانی به تعمیر ماشین لباسشویی در منزل نیاز است ؟

  • لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که برای لرزش ماشین لباسشویی وجود دارد این است که ممکن است به صورت نامتعارف پر شده باشد و یا اینکه جایگاه قرارگیری آن مناسب نباشد و در ارتفاع و سطح اشتباهی قرار گرفته باشد. تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی نیز از دیگر دلایل لرزش آن می‌باشد.

دلایل لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی:

ـ پر شدن مخزن آن بصورت نامتعارف

ـ عدم قرارگیری ماشین لباسشویی در جایگاه مناسب

ـ عدم تناسب ارتفاع از سطح زمین

ـ تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل – راهکار رفع مشکل :

  • مطمئن شوید که پایه‌های ماشین لباسشویی با کف زمین در تماس باشد. با محکم کردن پایه‌ها، ماشین لباسشویی را متعادل و تراز کنید و پایه‌ها را به گونه‌ای محکم کنید که با جابجایی تغییر نکنند.
  • ناهمواری‌های سطح قرارگیری ماشین لباسشویی را بررسی کنید. ممکن است با قرار دادن تکه‌ای چوب و یا کاغذ بتوانید سطح را متعادل کنید.
  • میزان و حجم بار شستشو را تنظیم کنید و از توانایی حجم ماشین لباسشویی برای شستشو اطلاعات لازم را کسب نمایید .
  • نشت آب

 

نشتی آب ممکن است به علت مسائل ساده یا یک ایراد فنی بزرگ باشد. اما قبل از اینکه نیاز باشد با متخصص تعمیر لوازم منزل جهت تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید و یا نگران شوید، عوامل آن را بررسی کنید. ممکن است این نشتی بدلیل درست قرار نگرفتن ماشین لباسشویی در سطح و یا بارگیری نامناسب اتفاق افتاده باشد. همچنین ممکن است شلنگ‌ها به خوبی بسته نشده باشند، پوسیده شده باشند و یا در جای درستی بسته نشده باشند. یکی دیگر از عوامل این مشکل ممکن است عدم نصب و قرارگیری صحیح و یا عیب دار بودن شلنگ تخلیه باشد.

عوامل نشت آب در ماشین لباسشویی:

ـ عدم قرارگیری ماشین لباسشویی در سطح نامناسب

ـ بارگیری بیش از حد توان مخزن

ـ عدم اتصال و نصب صحیح شلنگ

ـ پوسیدگی شلنگ

راهکار رفع مشکل:

  • تراز بودن ماشین لباسشویی را چک کنید و مطمئن شوید که سبد ماشین لباسشویی از حالت تنظیم خارج نشده باشد. زیرا یکی از دلایل پاشیدن آب به بیرون، خارج شدن سبد از جایگاه اصلی آن می‌باشد.
  • تمامی ‌شیرها و اتصالات را چک کنید و مطمئن شوید که شیرها و اتصالات نشکسته باشند و به درستی در جای خود قرار گرفته باشند.
  • خطوط آب و شیرهای آب را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که نشتی از آن‌ها نباشد.
  • شلنگ تخلیه را چک کنید که چیزی در داخل آن گیر نکرده باشد و ماشین لباسشویی به طور کامل تخلیه شده باشد.
  • تولید صداهای عجیب و غریب توسط ماشین لباسشویی

 

تولید انواع صدا شبیه شر شر کردن، غرغر کردن و سایر صداهای عجیب می‌تواند بر اثر گیر کردن اشیاء در مسیر عبور آب و یا سنسورهای داخلی و یا محفظه‌ی خشک‌کن باشد.

راهکار رفع مشکل:

  • تولید صدا ممکن است بر اثر گیر کردن اشیای خارجی در محفظه‌ی خشک‌کن باشد که برای رفع این مورد ممکن است نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی توسط متخصص تعمیر لوازم خانگی باشد ولی برای پیشگیری از این مورد می‌توانید قبل از شستشوی لباس‌ها جیب‌ها را چک کنید، زیپ‌ها را ببندید و اشیای غیر مجاز مثل کمربند را داخل لباسشویی قرار ندهید.
  • اگر فقط هنگام تخلیه‌ی ماشین لباسشویی، صدای عجیب و مهیبی توجه شما را جلب کرد، ممکن است مسیر تخلیه مسدود شده باشد. هرچه سریع‌تر نسبت به باز کردن گرفتگی اقدام کنید زیرا احتمال ایجاد فاجعه وجود دارد!
  • ماشین لباسشویی شروع به کار نمی‌کند و یا از آب پر نمی‌شود

 

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

قبل از ترسیدن و یا تماس با متخصص تعمیر لوازم منزل چندین مورد ساده وجود دارد که باید بررسی کنید.

راهکار رفع مشکل:

  • محل ورودی آب را بررسی کنید. هر دو شلنگ باید متصل باشند و هر دو دریچه‌ی ورودی آب را چک کنید که باز باشند. اطمینان حاصل کنید که شلنگ‌ها بدون پیچ خوردگی هستند و هیچ مشکلی در مسیر ورودی آب وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که سیم برق به خوبی وصل شده باشد و همچنین چک کنید که پریز برق استفاده شده، برق داشته باشد. پس از آن مدار قطع کننده را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سالم است. اگر هیچ یک از این موارد مشکل نداشت باید با متخصص تعمیر لوازم خانگی جهت تعمیر لباسشویی خود تماس بگیرید.
  • درب اصلی ماشین لباسشویی را چک کنید که بسته باشد و مشکلی نداشته باشد. در بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی تا زمانی که درب بسته نباشد، ماشین شروع به کار نمی‌کند. وجود هرگونه پرز و کثیفی ممکن است باعث عملکرد بد درب ماشین لباسشویی شود. با استفاده از یک دستمال آغشته به الکل می‌توانید تا حدودی آن را تمیز کنید.
  • ماشین لباسشویی به خوبی آب‌کشی و خشک نمی‌کند

 

مشکلات مربوط به آبکشی ممکن است بدلیل وجود مشکل و گرفتگی در شلنگ‌های ورودی و خروجی آب، بارگیری نامناسب لباس‌ها، گرفتگی و انسداد و یا حتی مصرف بیش از اندازه‌ی پودر شستشو باشد.

راهکار رفع مشکل:

  • حتی اگر جیب‌ها را بررسی کرده باشید، هرگونه جسم خارجی کوچکی نیز می‌تواند گرفتگی ایجاد کند. سکه‌ها، خودکار یا حتی جوراب‌های کوچک می‌توانند در پمپ یا بین سبد و طشت ماشین لباسشویی گیر کنند و باعث شود آبکشی کند شده و یا از آن جلوگیری شود.
  • اگر ماشین لباسشویی بیش از اندازه پر شود و یا به درستی پر نشود می‌تواند مانع از چرخش درست آن شود و همین امر ممکن است سبب آبکشی ناقص و یا خیس ماندن لباس‌ها در مرحله‌ی خشک کن بشود. مقدار لباس‌های موجود را تنظیم کنید و عمل آبکشی را مجدداً تکرار کنید.
  • شلنگ تخلیه را چک کنید. ارتفاع انتهای شلنگ تخلیه نباید بالاتر از ۹۶ اینچ نسبت به کف سطح محل قرارگیری باشد.
  • شلنگ تخلیه را جدا کنید و بقایای هرگونه آلودگی و رسوب را پاک کنید. از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید، زیرا استفاده‌ی بیش از حد از آن می‌تواند روند تخلیه را کند کرده و باعث می‌شود که لباسشویی به خوبی عمل نکند.
  • محفظه‌ی تخلیه مواد شوینده بخوبی کار نمی‌کند
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

 

زمانی که شما محفظه‌ی مواد شوینده را باز می‌کنید و می‌بینید که هنوز پر از مواد شوینده و یا نرم کننده‌ی لباس است، ممکن است با استفاده از یک راه حل ساده مشکلتان برطرف شود.

راهکار رفع مشکل:

  • همیشه از مواد شوینده‌ی مناسب استفاده کنید. همچنین دقت کنید که در قسمتی که مربوط به مواد مایع سفید کننده می‌باشد نباید پودر ماشین لباسشویی ریخت.
  • هر ماه با گرم کردن یک فنجان سرکه سفید و ریختن آن در محفظه‌ی مواد شوینده سعی کنید محفظه را جرم‌گیری کنید. برای این کار پس از ریختن سرکه ماشین لباسشویی را روی برنامه‌ای کوتاه تنظیم کنید و اجازه دهید بدون لباس به کار خود ادامه دهد.
  • بوی بد ماشین لباسشویی

 

بوی بد می‌تواند در تمامی‌قسمت‌های ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. فقط با کمی ‌مراقبت پیشگیرانه می‌توانید لباس‌ها و لباسشویی خود را تمیز نگه دارید تا از ایجاد بو جلوگیری شود.

راهکار رفع مشکل:

  • از استفاده‌ی بیش از حد پودر شستشو جلوگیری کنید. باقیماندن مواد شستشو می‌تواند ایجاد بو کند.
  • ماشین لباسشویی را بصورت ماهانه تمیز کنید. حتی اگر احساس می‌کنید که نیاز به تمیز کردن ندارد، برای جلوگیری از تولید بوی بد این کار را انجام دهید.
  • اطراف ماشین لباسشویی را برای عدم وجود هرگونه آلودگی یا کپک قارچی که ممکن است بر اثر رطوبت بوجود بیاید، چک کنید. این آلودگی‌ها در صورت باقی ماندن تولید بو می‌کنند و برای سلامتی شما نیز مضر هستند.

موارد ذکر شده در بالا برخی از مشکلات رایج بودند که اکثر مردم در طی فرآیند استفاده از ماشین لباسشویی با آن مواجه می‌شوند و با داشتن کمی‌ اطلاعات قابل برطرف کردن می‌باشد.

 

اگر شما در حین استفاده از لباسشویی خود با موردی غیر از این موارد مواجه شدید، نیاز است با یک مرکز تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به منزل شما به عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی شما بپردازند.

تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی خدمات پس از فروش لوازم منزل با مجوز رسمی ‌از اتحادیه‌ی تعمیرکاران و با بهره‌گیری از خدمات تخصصی در امر تعمیر لوازم خانگی برقی، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما هموطنان عزیز می‌باشد. این شرکت با بهره‌گیری از مهندسان و تعمیرکاران متخصص و با استفاده از تکنولوژی‌های روز و مدرن در زمینه‌ی تعمیر لوازم منزل توانایی تعمیر ماشین لباسشویی شما را در سریع‌ترین زمان همراه با بهترین خدمات دارا می‌باشد.

در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل فنی و تخصصی در مورد ماشین لباسشویی خود می‌توانید از طریق تماس با  متخصصان تعمیرات سایت با خیال راحت نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام نمایید.

وجوه اصلی تمایز تعمیرات سایت عبارتند از :

  • بهره مندی از کارشناسان با تجربه در حوزه‌ی کاری خود
  • استفاده از قطعات اورجینال
  • گارانتی ۹۰ روزه تعمیرات
  • سرعت در تعمیرات
  • دقت و کیفیت بالا در خدمات

     این امر باعث جلب اعتماد و رضایت مشتریان و حس مطلوب از تعمیر ماشین لباسشویی و تعمیر لوازم منزل آن‌ها گردیده است.

تعمیر ماشین لباسشویی در منزل
تعمیر ماشین لباسشویی در منزل

لازم به ذکر است که دقت کافی در انتخاب متخصص تعمیر لوازم خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت نداشتن تخصص کافی و انتخاب اشتباه، تعمیرکار ممکن است، ماشین لباسشویی و یا سایر لوازم مورد تعمیر شما دچار آسیب بیشتری شوند و یا هزینه‌های پرداختی بابت تعمیر به هدر رفته و مجبور شوید در مدت زمان کوتاهی دوباره به  متخصص تعمیر لوازم منزل احتیاج پیدا کنید.

تعمیرات سایت در راستای ارائه خدمات شایسته به مشتریان خود، قطعات مورد نیاز دستگاه‌های معیوب را که نیاز به تعویض دارند، از برند‌های معتبر تهیه می‌کند و این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که قطعات یدکی اصلی و اورجینال می‌باشند. همچنین با توجه به این مسئله که برخی از لوازم منزل جزء لوازم مصرفی ضروری می‌باشند، سرعت خدمات‌رسانی متخصصان تعمیرات سایت به گونه‌ای است که، در کمترین زمان ممکن، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در نهایت مهم‌ترین نکته‌ گارانتی ۹۰ روزه خدمات ارائه شده توسط این شرکت می‌باشد که این امر، اطمینان کافی را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده با متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی این شرکت تماس بگیرید و در رفع مشکل خود از آن‌ها یاری بگیرید.

در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل مربوط به ماشین لباسشویی خود، سعی کنید بدون هیچگونه نگرانی در ابتدا به بررسی مشکل بپردازید و تعمیر ماشین لباسشویی در منزل را انجام دهید. برخی از موارد ممکن است با کمی ‌دقت و حوصله به راحتی برطرف شوند. در غیر این صورت می‌توانید با تماس با یک شرکت معتبر در زمینه‌ی تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کنید تا در اولین فرصت یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی را به منزل شما بفرستند.

 

می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی از مطالبی که توسط کارشناسان تعمیرات سایت تهیه شده است استفاده کنید :

 

۱ – مشکلات معمول و راه حل های تعمیر ماشین لباسشویی

۲ – ده نکته مهم نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

۳ – ۴ نکته برای سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

۴ – ۸ مورد که در شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی مهم می باشد

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top