skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این مقاله سعی بر ارائه مشکلات و بررسی موارد معمول و راهکارهای تعمیر ماشین لباسشویی صحبت می گردد. البته این تمام موارد و مشکلاتی نمی تواند باشد که در رابطه با تعمیر ماشین لباسشوئی وجود دارد.

تعمیر ماشین لباسشوئی
تعمیر ماشین لباسشوئی

این موضوع بستگی به این دارد که آیا شما پودر شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از جلو را برای ماشین لباسشویی درب از بالا استفاده کرده اید و یا این که پودر شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از بالا را در ماشین لباسشویی درب از جلو ریخته اید؟

در رابطه با مورد اول، مشکلی پیش نمی آید. استفاده پودر شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از جلو در مدل های درب از بالا تنها می تواند درست و کامل تمیزنکردن لباس ها را به دنبال داشته باشد و هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد. اما در ارتباط با مورد دوم، پودر شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از بالا همراه با کف بسیار زیاد طراحی شده است تا لباس ها کاملا تمیز گردند و در صورت استفاده در ماشین لباسشویی درب از جلو ممکن است هنگام کار ماشین لباسشویی، کف ها از درزهای درب ماشین بیرون رانده شوند و کف آشپزخانه را آب و کف فرا بگیرد و این موضوع به دلیل سیستم طراحی این دو مدل ماشین لباسشویی می باشد. در ماشین لباسشویی درب از جلو، فشار داخلی بیش از ماشین لباسشویی درب از بالا است، چرا که فضای کوچکتری را نسبت به مدل دوم دارا هستند. بنابراین اگر متوجه شدید که پودر شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از بالا را در ماشین لباسشویی درب از جلو ریخته اید، بلافاصله جریان شستشو را متوقف سازید و ماشین را بر روی برنامه خشک کن تنظیم نمائید. درب ماشین لباسشویی را تا زمانی که آب آن تخلیه نشده، باز نکنید و پس از آن خشک کن را روشن نمائید. اگر به هر دلیلی نمی توانید ماشین را متوقف و برنامه خشک کن را راه بیندازید، ماشین را بر روی کوتاه ترین برنامه شستشو تنظیم کنید تا کف کمتری حاصل شود. همچنین ماشین لباسشویی های درب از بالا با راندمان و ضریب بهره بالا طوری طراحی شده اند که می توان پودر و شوینده مربوط به ماشین لباسشویی درب از جلو را در آن ها استفاده کرد ولی به هر حال، دقت کنید که برای هر مدل ماشین لباسشویی، پودر و شوینده مخصوص به آن را بکار برید. تا حتی نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی کمتر احساس شود.

تعمیر ماشین لباسشوئی
تعمیر ماشین لباسشوئی
  • درب آن باز نمی شود و نیاز به تعمیر ماشین لباسشوئی وجود دارد

این موضوع یکی از مشکلات متداول ماشین لباسشویی های درب از جلو می باشد، چرا که ماشین های درب از بالا نیازی بستن و قفل کردن درب جهت نگهداشتن آب ندارند. با این حال، درب ماشین لباسشویی های درب از جلو باید از ابتدا تا انتهای کار قفل شده و محکم بسته باشند که مبادا آب و کف از آن ها سرریز نکند و منجر به خیس گشتن کف اتاق و یا آشپزخانه نگردد. چرا که این درب باید در ابتدا و انتهای کار ماشین لباسشویی به صورت خودکار قفل شده و صدای کلیک دهد. با این حال، ممکن است گاهی دچار نقص گردیده و حتی پس از اتمام کار ماشین لباسشویی در حالت قفل باقی بماند. این مشکل می تواند دلایل زیر را شامل شود:

_ در سیستم مکانیزم حالت قفل اختلال ایجاد شده باشد (گاهی اوقات لباس ها این مشکل را به وجود می آورند)

_ وجود اختلال و خرابی کوچک و موقتی در چرخه دیجیتالی ماشین لباسشویی

_ ماشین لباسشویی نمی تواند به درستی آب را تخلیه کند و هنوز درون تشت ماشین لباسشویی آب وجود دارد و بدین ترتیب درب ماشین لباسشویی به خاطر ایمنی همچنان قفل باقی می ماند.

اما راه حل هایی نیز برای این مشکل مطرح گردیده اند که برای تعمیر ماشین لباسشوئی انجام می گردد:

۱ – ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید تا اگر مشکل دیجیتالی برای آن پیش آمده، با راه اندازی دوباره ماشین برطرف گردد.

۲ – ماشین لباسشویی را بر روی برنامه شستشوی کوتاه مدتی تنظیم کنید تا اگر مشکل وجود لباس های داخل ماشین است و به جایی گیر کرده اند، به حرکت درآمده و مشکل برطرف شود. البته بخاطر داشته باشید که لباس هایتان دوباره در جریان شستشو قرار می گیرند غیر از این باشد، لباس هایتان آسیب می بیند.

۳ – شیلنگ و لوله خرطومی خشک کن را کنترل کنید و مطمئن شوید  که چیزی در آن گیر نکرده و مسدود نشده است.

۴ – مکانیزم حالت قفل را تحت بررسی قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است این مکانیزم دست کاری شده باشد. برای این کار پیش از بازکردن قسمت بالای ماشین لباسشویی و یا قسمت کناری آن جهت دسترسی به بخش های داخلی و یا زیرین آن، ماشین لباسشویی را از برق بکشید. برای انجام این مورد می بایستی در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی ، از آگاهی چندانی برخوردار باشید.

۵ – با کارخانه مربوطه تماس بگیرید. اگر تمام موارد بالا را انجام دادید و مشکل همچنان پابرجا بود، با شماره کارخانه و یا فروشگاه مندرج در دفترچه راهنمای خود تماس بگیرید و از متخصصین در تعمیر ماشین لباسشوئی بخواهید تا مشکل را برطرف نمایند که در صورت داشتن گارانتی، هزینه ای را نیز متحمل نمی گردید.

تعمیر ماشین لباسشوئی
تعمیر ماشین لباسشوئی
  • اگر موبایل و یا موردی مانند آن را فراموش کردید از جیبتان درآورید و با لباس ها به درون ماشین لباسشوئی انداخته اید

بالاخره گاهی پیش می آید که دچار یک چنین اشتباهاتی می شوید. اگر ماشین لباسشویی درب از بالا دارید، چندان خود را نگران نسازید. می توانید درب ماشین لباسشویی را باز کرده و مشکل را حل کنید. اما در ارتباط با ماشین لباسشویی درب از جلو، مسئله کمی پیچیده می شود. همانطوریکه قبلا بدان اشاره کردیم، درب این مدل ماشین لباسشویی از ابتدا تا انتهای کار به صورت خودکار قفل می گردد تا از خروج آب جلوگیری نماید. اگر در ابتدای کار ماشین باشد که مشکلی نیست چون آب زیادی در آن پر نشده است. در غیر این صورت، ماشین را متوقف کرده و برنامه خشک کن را روشن کنید. اگر به هر دلیلی برنامه خشک کن کار نکرد، از برنامه خشک کن دستی در مواقع اضطراری استفاده کنید. اما باید بدانید که با این کار، ماشین شما در صورت داشتن گارانتی، از هر گونه ضمانت نامه ای ساقط می شود و شاید نیاز به تعمیر ماشین لباسشوئی در این شرایط وجود داشته باشد.

  • برق آن قطع و وصل می شود و شاید نیاز به تعمیر ماشین لباسشوئی می باشد

این مسئله نیز می تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد. شاید مشکل از موتور بوده و یا نشتی آب در اطراف سیم برق وجود دارد. در رابطه با این مشکل باید حتما با متخصصین در تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید و اگر ماشین شما گارانتی داشته باشد، هزینه ای را متحمل نمی شوید.

شاید علت وجود این مشکل زیاد گرم شدن موتور به دلیل پرکردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی باشد که می توانید با رعایت این موضوع از ایجاد مشکل مذکور جلوگیری نمایید تا به موتور فشار وارد نگردد و اگر قادر به انجام این کار نیستید، ماشین لباسشویی بزرگ تری را برای شستشو تهیه کنید.

تعمیر ماشین لباسشوئی
تعمیر ماشین لباسشوئی
  • ماشین لباسشویی بوی بد و نامطبوع می دهد

اگر ماشین لباسشویی تمیز و جرم گیری نگردد، بوی نامطبوعی به خود می گیرد و این بوی بد را به لباس ها ننیز منتقل می سازد. جهت رفع این مشکل، هر ماه با استفاده از مواد جرم گیر بگذارید تا ماشین لباسشویی در درجه مناسب (معمولا روی برنامه کتان) خالی کار کند تا تمیز شود. اگر جرم گیر مخصوص ماشین لباسشویی در دسترستان نمی باشد ، می توانید این جرم گیری را با یک فنجان سرکه ( یک فنجان سرکه با سه فنجان آب) و یا یک یا دو فتجان آب لیمو ترش خالص انجام دهید و بگذارید تا ماشین لباسشویی یک دور خالی کار کند. بدین ترتیب ماشین لباسشویی شما از بوی مطبوعی برخوردار می گردد و رعایت این موارد کمتر پیش می آید که به متخصصین در تعمیر ماشین لباسشوئی نیاز پیدا کنید.

— برای مطالعه مقالات دیگر در مورد نگهداری و تعمیر ماشین لباسشوئی می توانید از مطالب زیر که توسط کارشناسان تعمیرات سایت تهیه شده است استفاده کنید :

۱- ده نکته مهم نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

۲- زمان تعمیر ماشین لباسشویی

۳- تعمیر ماشین لباسشویی خود را انجام دهید!!

۴- ۸ مورد که در شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی مهم می باشد

چرا لباسشویی آب خالی نمیکنه؟

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی، مسدود شدن شلنگ تخلیه، خراب شدن پمپ تخلیه، مسدود شدن مسیر خروجی آب زیر دیگ، خراب شدن برد یا تایمر لباسشویی از جمله دلایل عدم تخلیه آب لباسشویی است.

چرا لباسشویی بوی بد می دهد؟

باقی ماندن پسماند آلودگی لباس ها به همراه تجمع مواد شوینده، الیاف پارچه، نخ، پرز و مو باعث می شود تا میکروب ها در رطوبت و گرمای بالا رشد کرده و ماشین لباسشویی بوی بد بگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 4 Comments

    1. سلام. این ارور در تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ به این معنا می باشد که زمان آب گیری لباسشویی به اتمام رسیده ولی داخل دستگاه به میزان کافی آب وجود ندارد.

    1. با سلام

      با تشکر از اینکه مطالب سایت را مطالعه می کنید ، امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته ای را به شما بدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top