skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تفاوت کولر آبی و کولر گازی :

تعمیر کولر گازی در مناطق گرم و مرطوب که هوا بسیار شرجی است، کاربرد فراوان دارد زیرا کولرگازی رطوبت هوا را برخلاف کولرهای آبی افزایش نمی دهد. یکی از عمده ترین تفاوت کولر آبی و کولر گازی نیروهای آنها در خنک سازی است که نیروی کولرآبی ۵۰۰ وات و نیروی کولرگازی ۲۰۰۰ وات است.

 

تفاوت کولر آبی و کولر گازی

دلایل استفاده از کولر گازی با توجه به تفاوت کولر آبی و کولر گازی :

یک مورد از تفاوت کولر آبی و کولر گازی در عدم وجود ترموستات در کولرهای آبی است که با توجه به درجه حرارت محیط میزان سرمایش را کنترل کند که این امر باعث سرماخوردگی افراد می شود که با استفاده از کلید هوشمند کولرآبی این امر قابل کنترل است.

یکی دیگر از تفاوت کولر آبی و کولر گازی در نحوه عملکرد آنهاست که کولرگازی با تبدیل گاز به مایع و بعد از آن مایع به گاز سرما را تولید می کند اما کولرهای آبی با تبخیر آب فضا را خنک می کنند.

دیگر تفاوت کولر آبی و کولر گازی که می توان اشاره کرد، تنوع در نوع کولرهای گازی است که در انواع یک تکه یا پنجره ای، دو تکه (اسپیلت)، پرتابل (قابل حمل) ایستاده، سقفی یا کاستی، داکتی یا کانالی، چند شعبه یا مولتی موجود است . اما در کولرهای آبی ظرفیت کولر است که متفاوت است که تا ۱۳۰۰ وات در بازار موجود است و معمولا کولرهای آبی را براساس ظرفیت می شناسند.

تفاوت کولر آبی و کولر گازی

از دیگر موارد تفاوت کولر آبی و کولر گازی خنک سازی همه فضا در زمان کوتاه و به صورت یکنواخت توسط کولرگازی است و همچنین ظرفیت بالا برای گرم و سرد کردن منازل است.

مشخص ترین تفاوت کولر آبی و کولر گازی که با یکدیگر دارند در نوع موتور است که کولرگازی یک موتور گرمایی است که گرما را از محیط سرد به محیط گرمتر یا بیرون انتقال می دهد ولی کولرآبی که به کولر تبخیری معروف است گرمای محیط را به آب که مجبور به تبخیرشدن است در کانال کولر انتقال می دهد.

امیدوارم با توجه به تفاوت این دو نوع کولر و نوع منطقه آب و هوایی انتخاب درستی در خرید و یا تعمیر کولر خود داشته باشید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نگهداری و تعمیر کولر گازی می توانید از مقالاتی که توسط کارشناسان تعمیرات سایت تهیه شده است استفاده کنید :

۱- تعمیر کولر گازی و رفع مشکلات آن در منزل

۲- تعمیر کولرگازی (اسپیلت)

۳- تفاوت کولر گازی معمولی و کولرگازی اینورتر در خرید و تعمیر کولرگازی

۴- ۴ نکته برای کاهش مصرف برق کولرگازی

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top