skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این مقاله قصد داریم به سوالات متداول در مورد یخچال پاسخ دهیم .تعمیرات سایت متخصص در تعمیر یخچال و تعمیر لوازم خانگی در انواع برند های موجود در بازار می باشد.

در صورتی که نیاز به تعمیر یخچال  دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا تعمیرکار یخچال ما برای تعمیرات یخچال شما در محل حضور یابد.

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی و تعمیر یخچال در انواع برند های موجود در بازار می باشد.

سوالات متداول در مورد یخچال

فهرست مطالب

سوالات متداول در مورد یخچال

آیا می توانم یخچال یا فریزر خود را در گاراژ قرار دهم؟

بله، می توانید این کار را انجام دهید  اما اگر شما در یک منطقه ای زندگی می کنید که درجه حرارت آن ۵۰ درجه فارنهایت (کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد) است این کار ایده خوبی نیست.

چنین دمایی می تواند روغن را در کمپرسور ضعیف کند که منجر به نارسایی کمپرسور و یا مسائل دیگری خواهد شد.

همچنین یخچال و فریزر اغلب زمانی که درجه دمای گاراژ به زیر ۳۵ درجه فارنهایت (۶/۱ درجه سانتی گراد) کاهش می یابد غذاها را به صورت یخ زده نگه نخواهد داشت.

فریزر خود را چقدر پر کنیم؟

فریزر شما زمانی که پر باشد بهتر کار می کند، این امر به این دلیل است که مواد غذایی یخ زده به سرد نگهداشتن دیگر مواد غذایی و نگهداشتن دمای خنک در فریزر شما کمک می کند. اگر فریزر شما در حال حاضر فضای خالی داشته باشد هیچ جای نگرانی نیست چون ما به شما نمی گوییم که مواد غذایی بیشتری بخرید تا فریزر شما پر شود.

کاری که شما باید انجام دهید این است که هر بسته اضافی یخ که ممکن است پر کنید یا ظروف پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی و یا بطری های خالی شیر را با آب پر کنید و در فریزر قرار دهید.

با پرکردن آنها، برخی از فضاها در فریزر شما پر می شود این عمل به فریزر شما کمک می کند تا کارآمدتر عمل کرده و صورتحساب برق شما هم کاهش یابد.

بیشتر بدانید: فاصله بین یخچال و دیوار باید چقدر باشد؟

یخچال و فریزر چقدر باید سرد باشد؟

ترموستات یخچال شما باید از ۳۶ تا ۳۸ درجه فارنهایت (تقریبا ۲درجه سانتی گراد) و ترموستات فریزر شما از ۰ تا ۵ درجه فارنهایت (۱۵- درجه سانتی گراد) تنظیم شود.

اگر یخچال و فریزر شما ترموستات ندارد از دماسنج برای بررسی دمای آن استفاده کرده و  کنترل را در صورت نیاز تنظیم کنید.

من می خواهم درب یخچالم از سمت مخالف آن باز شود آیا امکان پذیر است؟

بله، معمولا شما می توانید درب اکثر مدل های یخچال را عوض کنید. برای دستورالعمل مناسب از دفترچه راهنمای یخچال فریزر کمک بگیرید.

با یخچال و فریزر از کار افتاده و قدیمی خود چه کنم؟

در صورتی که دیدید تعمیر یخچال دیگر جوابگو شما نیست به علت مسائل زیست محیطی و ایمنی، در ابتدا یخچال را از مبدا جدا کرده و بعد آن را به محل دفن زباله ببرید.

فقط متخصصین مجاز می توانند این کار را انجام دهند برای کسب اطلاعات بیشتر با شهرداری محله خود تماس بگیرید.

اگر شهرداری محل شما چنین خدماتی را ارائه نمی دهد با یک شرکت معتبر محلی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و در مورد چنین خدماتی تحقیق کنید.

آیا امکان اضافه کردن یخساز به یخچال فریزر من وجود دارد؟

بله ، اگر فریزر شما سیم کشی داخلی لازم داشته باشد (که اغلب دارد) این پروژه ای است که قابل انجام می باشد.

مدل دستگاه خود را برای پیداکردن کیت مناسب یخچال و فریزر خود داشته باشید.

قسمت پشت یخچال فریزر من به چقدر نظافت و تمیزکردن نیاز دارد؟

اگر یخچال شما دارای حلقه های کندانسور در پشت است ، حداقل ۵/۲ سانتیمتر باید فضا بین کویل ها و دیوار وجود داشته باشد اگر کویل ها در زیر یخچال قرار بگیرند می توانید آن را به دیوار فشار دهید.

بیشتر بدانید: علت بوی بد یخچال چیست

آیا می توانم یخچال و فریزر معمولی خود را به یخچال و فریزرهای بدون برفک تبدیل کنم؟

خیر، چون مولفه های مختلف، سیم کشی داخلی و تفاوت های طراحی در این گونه یخچال فریزر وجود دارد.

چگونه می توان یخچال را از دیوار بیرون کشید تا کویل کندانسور را تمیز کرد؟

قبل از اینکه یخچال فریزر یا هر وسیله بزرگ دیگر خود را حرکت دهید، همیشه باید یک نفر کمکی در کنار خود داشته باشید.

در ابتدا مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید درطی ۲۰ سال گذشته اکثر یخچال های ساخته شده دارای غلطک برای جابجایی آسان آن هستند.

قبل از تلاش برای حرکت یخچال فریزر، ممکن است لازم باشد ابتدا پایه های جلو را عقب بکشید.

مراقب باشید که به طبقات آسیب نرسانید اگر یخچال فریزر شما احتیاج به مقدار جابجایی حدود یک پا و یا بیشتر را دارد از کف پوش های پلاستیکی برای اینکه از هرگونه آسیب به کف یخچال فریزر و احتمال بروز تعمیر یخچال جلوگیری کنید.

آیا می توانم به یخچال فریزر خود طبقه اضافه کنم؟

معمولا اگر در یخچال فریزر شما فضا برای قفسه اضافی وجود داشته باشد و سخت افزارهای لازم در دیوارها یا سقف وجود داشته باشد می توانید یک قفسه اضافه کنید.

شماره مدل یخچال فریزر خود را برای پیداکردن قفسه ای مناسب برای یخچال فریزر خود در دسترس داشته باشید.

آیا فریزر در طی عملیات یخ زدایی  گرم تر می شود؟

بله، دمای فریزر در حدود ۲۰ درجه در طول چرخه یخ زدایی افزایش می یابد. این امر طبیعی است و روی کیفیت مواد غذایی در فریزر شما تاثیری نخواهد داشت.

چه عواملی باعث خشک شدن مواد غذایی در فریزر می شود؟ و آیا خطری ندارد؟

خشک شدن مواد غذایی در فریزر یک مشکل رایجی است که از طریق بسته بندی مواد غذایی بوجود می آید.

غذا به دلیل قرارگرفتن در معرض هوا در فریزر خشک می شود بسته بندی های استانداردی در سوپرمارکت ها برای بسیاری از مواد غدایی جهت جلوگیری از کاهش آب و خشک شدن آن وجود دارد.

اگر قصد دارید برای بیش از چند روز غذا را در فریزر خود نگهداری کنید، باید مواد غذایی را در ظروفی که غیر قابل نفوذ هوا باشند و یا کیسه های پلاستیکی زیپی مخصوص در فریزر خود قرار دهید.

این کار کاملا غذاهای منجمد فریزی برای خوردن امن تر و سالم تر نگه میدارد. گفته می شود گوشت خشک شده پس از پخت و پز سفت و بی مزه می شود.

به نظر می رسد یخچال من به طور مداوم اجرا می شود آیا نیاز به تعمیر یخچال دارد ؟

خیر، چند دلیل ممکن است وجود داشته باشد. پیش از تعمیر یخچال فریزر خود، اطمینان حاصل کنید که کویل های یخچال و فریزر تمیز هستند.

بین کویل های کندانسور و دیوار فضای کافی (یک اینچ یا حدود ۵/۲ سانتیمتر) برای جریان یافتن هوا به صورت مناسب وجود دارد.

چند سال می توانم انتظار داشته باشم که یخچال و فریزر کارایی مفیدی برای من داشته باشد ؟

به طور میانگین عمر یخچال و فریزر ۱۴ تا ۱۷ سال است در این میان شاید شما نیاز به تعمیر یخچال پیدا کنید  بعضی از مدل ها میانگین طول عمر آن بیشتر است و بعضی دیگر کمتر تعمیر و نگهداری مناسب،  تاثیر زیادی برطول عمر یخچال فریزر شما دارد.

تعمیر یخچال فریزر در تعمیرات سایت

در صورتی که نیاز به تعمیر یخچال دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا تعمیرکار یخچال ما برای تعمیرات یخچال شما در محل حضور یابد ما در این مقاله به سوالات متداول در مورد یخچال پاسخ داده ایم.

با پاسخ دهی به سوالات متداول در مورد یخچال کمتر دچار مشکل میشوید.

تعمیرات سایت متخصص در عیب یابی یخچال فریزر و تعمیر یخچال ارائه دهنده خدمات با کیفیت تعمیراتی و با ضمانت ۹۰ روزه همواره رضایت مشتریان خود را طی بیش از ۳۰ سال ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی بدست آورده است.

تعمیرات یخچال فریزر خود را به تعمیرکار یخچال و سرویس کار یخچال مطمئن بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. تعمیرکار یخچال با سابقه تعمیرات سایت کلیه خدمات تعمیرات یخچال شما را با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی، به سرعت و با بهینه ترین قیمت انجام می دهند.

همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه تعمیر یخچال فریزر بهرمند شوند. 

مقالات مرتبط

•مناسب ترین درجه حرارت یخچال

•ده ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری شود

•۸ مورد برای نگهداری از یخچال فریزر

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 17 Comments

  1. سلام وقت بخیر
    یخچال ما بکو هست
    بالاش فریزر و پایینش یخچاله
    فریزر یخ داشت، خاموشش کردیم یخش آب شد و تمیزش کردیم
    بعد که روشن کردیم الان فریزرش مشکلی نداره ولی پایینش که یخچاله چراغش روشن نمیشه و هم سرما نداره و حتی آلارم باز بودن در هم کار نمیکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. با سلام
    من ۳ ماهه یه یخچال فریزر کمبی دونار خریدم اوایل همه چی خوب بود
    ولی الان قسمت پایین که فریزره عالی کار میکنه موتور هم اتومات میکنه ولی قسمت بالایی یعنی یخچال خوب کار نمیکنه و سرد نمیکنه میشه راهنمایی کنید
    باتشکر
    یاعلی

  3. سلام وقت بخیر ما یخچالمون رو از پریز کشیدم بعد چند ساعت بعد زدیم به پریز الان یکسره داره کار میکنه و از کار نمی افته دماش کمه و درجش یکم که کار میکنه روی یه عدد ثابت میمونه و نه زیاد و نه کم میشه

  4. سلام
    قسمت پشت فریزر یخچال فریزر وایت هاوس ما یخ میزند و باعث میشه دمای یخچال و فریزر بالا بره. هر سه هفته یک بار یخ ها رو آب می کنیم درست میشه تا دوباره یخ می بنده .میشه راهنمایی کنید.
    فریزر برفک نداره.

  5. سلام من دیروز یخچال وفریزر دوقلو دیپوینت خریدم. ۳ساعت بعد از اینکه یخچال را اوردند وتحویل شد، نصاب یخچال به اشتباه ان را به برق زد وفقط ۳ساعت از ثابت شدن یخچال در منزل گذشته بود، ایا برای یخچال مشکلی پیش میاد؟؟

  6. باسلام یک دستگاه یخچال فریزر ۱۰ فوت یک درب ساده قدیمی داریم که روشن نمیشه اصلا و وقتی که چندتا ضربه یا چندبار درجه داخل دستگاه را جابجا کنیم ( کلا با کمی ور رفتن و دستکاری) روشن میشه و حدودا ۲۰ دقیقه روشن میمونه و بعد خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه ( مگر با همون کارایی که گفتم . یعنی خودکار و مداوم روشن خاموش نمیشه ) مشکل از چیست ؟
    باتشکر فراوان

  7. سلام یخچال من الان شروع ب زدن ارور کرده هیمالیا C1 ارور میزنه منم ترسیدم و فریزر رو خاموش کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top