skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یکی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی به آبگیری نکردن آن باز می گردد. علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می تواند از موارد ساده ای همچون گرفتگی صافی تا موارد پیچیده همچون خرابی شیر برقی و برد را در بر بگیرد.

در ادامه هر کدام از مواردی که احتمالاً علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است را مورد بررسی قرار داده ایم.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و ایراد در صافی

ماشین لباسشویی ها دارای شلنگ هایی پلاستیکی به طول ۲ تا ۳ متر هستند که برای تأمین آب دستگاه به کار می روند. در انتهای این شلنگ ها یعنی در محل اتصال به شیر برقی، صافی‌ و به عبارتی فیلترهای کوچکی وجود دارد که از ورود رسوبات و املاح آب به داخل دستگاه و شیر برقی جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید: تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و ایراد در صافی

رفع مشکل گرفتگی شلنگ و صافی ماشین لباسشویی

اگر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به گرفتگی شلنگ و صافی آب مربوط باشد، باید صافی و فیلتر پشت دستگاه را تمیز کرد. برای این کار می توان از یک برس کوچک یا مسواک استفاده کرد تا رسوب ها از پشت فیلتر پاک شود.

همچنین شلنگ نیز باید بررسی شود تا دچار پیچ خوردگی نشده باشد. همچنین باید بررسی شود تا جسم خارجی درون شلنگ گیر نکرده باشد. می تواند شلنگ ها را از دستگاه باز کرده و درون یک سطل قرار داده و سپس میزان آب خروجی از آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید گرفتگی ندارد.

کمبود فشار آب شهری و آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

یکی از علت های دیگر در مورد آبگیری نکردن ماشین لباسشویی مربوط به کمبود فشار آب در ساختمان است. در این صورت باید از ماشین لباسشویی در ساعاتی که فشار آب بیشتر است استفاده کنید.

گاهی مواقع نیز ممکن است شیر آبی که به ماشین لباسشویی متصل شده خراب یا دچار گرفتگی شده باشد که این مورد نیز باید بررسی شده و در صورت لزوم اشکال آن رفع شود.

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی

یکی از مهمترین قطعات در ماشین لباسشویی، شیر برقی یا شیر ورودی آب است. شیر برقی در پشت دستگاه قرار دارد. خرابی شیر برقی مهمترین علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی یا کند آبگیری کردن آن است.

شیربرقی علاوه بر ولتاژ مناسب، به فشار آب کافی برای عملکرد صحیح احتیاج دارد. اگر فشار آب مناسب است، باید ولتاژ شیربرقی مورد بررسی قرار بگیرد. ولتاژ سنجی با دستگاه مخصوص، در حین کار دستگاه و در مرحله آبگیری انجام می شود . این کار بسیار حساس و البته خطرناک است و تنها توسط تکنسین لباسشویی باید انجام شود.

ایراد در سوئیچ فشار و مشکل در آبگیری ماشین لباسشویی

سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار دیگر قطعه مرتبط با آب رسانی در ماشین لباسشویی است؛ این قطعه ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می‌کند. به عبارتی دیگر جریان برق از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار رسیده و سپس وارد شیر برقی می شود.

پس از آنکه آب در دیگ لباسشویی به میزان تعریف شده برسد، سوئیچ فشاری جریان شیر برقی را قطع کرده و کار موتور شروع می شود. در نتیجه ایراد در این قطعه نیز دیگر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خواهد بود.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی؛ خرابی برد الکترونیکی

برد ماشین لباسشویی وظیفه هدایت جریان برق به قطعات مختلف دستگاه از جمله شیر برقی و سوئیچ فشار را بر عهده دارد که مجموع این موارد سیکل شست و شو را تشکیل می دهند.

اگر اشکالی در برد الکترونیکی به وجود بیاید ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به وجود نخواهد آمد و این موضوع علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خواهد شد. برای تشخیص این ایراد باید پایانه‌های الکتریکی برد از لحاظ ولتاژ اندازه گیری شوند که این کار مستلزم داشتن ابزاار تخصصی و تکنسین ماهر است.

بیشتر بدانید: علت متوقف شدن ماشین لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی؛ خرابی برد الکترونیکی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا در مورد علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی صحبت کنیم. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، عیب یابی در این مورد به ویژه در مورد شیربرقی و برد نیازمند تعمیرکار متخصص است.

برای دریافت خدمات مربوط با ماشین لباسشویی می توانید با تعمیرات سایت تماس بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top