skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

وقتی پای ذخیره درست و مناسب مواد غذایی به میان می آید ، پیشنهادات و مواردی مطرح می گردد که مردم برای اثبات آن ها قسم خورده و می تواند موضوع بحث طولانی مدتی نیز برای آنها به شمار رود. آیا نان را در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند یا آنها را در جعبه و یا کیسه نان قرار میدهند ؟ آیا باید گوجه فرنگی ها را در یخچال نگهداری کنید یا اینکه آنها را بر روی میزتان بگذارید ؟ چه مواد غذایی ممنوع در یخچال وجود دارد ؟

شرکت آرباهکار متخصص در تعمیر یخچال در این مقاله به مواد غذایی که نباید در یخچال قرار گیرد اشاره می کند. مثلا یکی از بحث برانگیزترین نگهداری ها درمورد مواد غذایی ، کره است که مردم نمی دانند چقدر باید آن را خارج از یخچال نگهدارند.

مواد غذایی ممنوع در یخچال و موادی که بهتر است در یخچال نگهداری نشود :

در این ارتباط ، بحث ها و پیشنهادات زیادی وجود دارد . طبق نظریه ی USDA ، شما باید کره را در بسته بندی خود در یخچال قرار دهید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیش از مصرف آن را از یخچال خارج نمایید ، اما برخی از آشپزها کره را زمانی استفاده می کنند که مدت یک هفته بیرون از یخچال مانده است . زیرا کره از شیر سترون شده ( سترون ساختن میکروب طبق روش پاستوریزه ) به وجود می آید و در نتیجه فرصت آلوده کشتن آن از این طریق کاهش می یابد .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

با این حال ، این موضوع تا اندازه ای ریسک است . کره نمک سود شده به لیل وجود نمک و پراکندگی ذرات آب در آن ، دیرتر فاسد شده و نمک موجود در آن باعث می گردد تا باکتری ها از آن دور بمانند . هرماده غذایی نمک سود نشده ، در معرض تابش نور قرار گرفته و مانند این ها ، بسیار جای بحث و گفتگو دارد .

به طور خلاصه ، اگر نتوانیم یه شما یاد آوری کنیم که کره را تمام هفته خارج از یخچال نگهداری کنید ، نمی بایست بخاطر ۲ ساعت بیرون گذاشتن آن نگران نشوید و این تا زمانی است که نمک سود شده باشد .

از کره که بگذریم برخی از مواد غذایی هستند که لزومی به گذاشتن آنها در یخچال نمی باشد . چرا که با این کار ، مزه و طعم خود را از دست می دهند و یا اینکه زود تر فاسد و خراب می شوند . بدین ترتیب این مواد غذایی را باید یا برروی پیشخوان و یا در آبدارخانه و جای خشک و خنک نگهداری نمایید . حال ماده ی غذایی را در معرفی می کنیم که گذاشتن آنها در یخچال لزومی ندارد .

۱ – گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها در یخچال تمام طعم و مزه ی خود را از دست می دهدند . چه چیزی از این بدتر ؟!! هوای سرد درون یخچال ، مرحله کامل رسیدن گوجه فرنگی را متوقف ساخته و بدین وسیله طعم و مزه ی آن تا حدودی از دست می رود .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

حتی هوای درون یخچال ، بر روی بافت گوجه فرنگی تاثیر می گذارد .

طبق نظریه ی هارولد مک گی پیرامون مواد غذایی و آشپزی ، دمای سرد باعث شکنندگی غشا و پوست دیواره های میوه گشته و آنها را ترد و خشک میسازد . بنابراین گوجه فرنگی را درون ظرف یا سبد بر روی پیشخوان قرارا دهید تا طعم و شکل آن حفظ شود .

۲ – ریحان

ریحان در یخچال زودتر فاسد و خراب شده و بوی تمام مواد غذایی درون یخچال را به خود جذب می کند . بهتر است که آن را بیرون از یخچال و درون فنجانی آب همانند گلهایی چیده شده به صورت تازه نگه دارید . طبق گفته مارتا استوآرت یکی از بهترین سر آشپزها ، اگر می خواهید ریحان را به مدت طولانی نگهداری کنید ، آن را رنگ زدایی کرده و فریز نمایید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۳ – سیب زمینی

نگه داشتن سیب زمینی در دمای سرد و خنک یخچال باعث می شود تا نشاسته ی آن سریعتر به شکر تبدیل شود . بنابراین به جای گذاشتن آن در یخچال ، سیب زمینی را در بسته یا کیسه ای کاغذی در مکانی تاریک ( داخل آبدارخانه و با جایی مثل آن ) با دمای خنکنه سرد نگهداری نمایید . بسته ها و کیسه های کاغذی بهتر است از نوع پلاستیکی هستند زیرا هوا از آن ها عبور کرده و دیر تر فاسد و خراب می گردند . مارتا استوآرت در این زمینه اظهار میدارد که سیب زمینی را در دمای نزدیک به ۴۵ درجه ی فارنهایت نگهداری کنید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۴ – پیاز

اگر پیاز را در یخچال بگذارید ، رطوبت آن باعث نرم گشتن و همچنین کپک زدگی پیاز می گردد . بنا براین آنها را در مکانی خشک و خنک نگهداری نمایید .

همین طور سعی کنید تا همیشه پیازها از سیب زمینی ها جدا باشند ، چرا که اگر آنها را کنار یکدیگر قرار دهید ، زودترخراب و فاسد می گردد .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۵ – آووکادو (میوه ای شبیه به انبه و یا گلابی بزرگ)

اگر میخواهید آووکادو به طور کامل برسد ، آن را در یخچال نگذارید . با این حال ، اگر آووکادویی که خریداری نموده اید رسیده است ، می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال

۶ – سیر

سیر در محیط یخچال شروع به جوانه زدن و سبز شدن کرده و حالت پلاستیکی و کپک زدگی پیدا می کند . شما باید سیر را در محیطی خنک و خشک قرار دهید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۷ – نان

اگر نان را در یخچال گذاشته اید ، سریع آن را خارج نمایید . حتی تکه های نان ساندویچی را نیز بیرون از یخچال و روی پیشخوان یا درون فریزر قرار دهید . اگر نانی را خریداری می کنید ، در طول ۴ روز آن را مصرف نمایید و اگر آن را برش زده اید ، همان لحظه آنها را مصرف کنید . و باقیمانده نان ها رادر فریزر بگذارید . نانی را که در فریزر قرار می دهید نیز باید به صورت بسته بندی باشد تا رطوبت خود را حفظ کند و هنگام خارج نمودن از فریزر به تدریج نرم شده و آماده ی خوردن گردد . بدین ترتیب تا زمان خوردن تازه می ماند .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۸ – روغن زیتون

روغن زیتون را نیز باید در مکانی خنک و تاریک نگهدارید ، چرا که در محیط یخچال به خاطر مقداری کره ای که در آن وجود دارد ، سفت و غلیظ می گردد .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۹ – قهوه

اگر قهوه را در یخچال نگهدارید ، طعم و مزه ی خود را از دست داده و بوی سایر مواد غذایی موجود در یخچال را به خود می گیرد. قهوه را نیز باید در محیطی خنک و تاریک نگهداری نمایید تا طعم و تازگی خود را حفظ کند . همین طور می توانند با نگهداشتن قهوه در فریزر ، کمیت آن را به صورت طولانی مدت حفظ نمایید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

۱۰ – عسل

عسل را نیز نمی بایست در یخچال قرار دهید ، چرا که خود عسل ، کیفیت و کمیت خود را در محیط بیرون از یخچال به خوبی حفظ می کند .با نگهداشتن عسل درون یخچال تنها آن را متبلور و سفت می سازید و خوردن آن را سخت می نمایید .

مواد غذایی ممنوع در یخچال
مواد غذایی ممنوع در یخچال

با نگهداری این مواد غذایی خارج از یخچال ، به طور حتم کیفیت آنها و همین طور کیفیت زندگی خود را بالا می برید .

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top