skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مناسب ترین درجه حرارت یخچال

مناسب ترین درجه حرارت یخچال | برای اینکه مواد غذایی درون یخچالتان تا حد امکان تازه بماند؛ یعنی هیچ یخ زدگی در کاهو دیده نشود یا باکتری های غذایی در نقاط گرم پرورش نیابد، مناسب ترین درجه حرارت یخچال حدود ۳۷ درجه ی فارنهایت می باشد. و در فریزر ۰ درجه ی فارنهایت مواد غذایی را کاملا منجمد نگه میدارد. تنظیم کردن درجه حرارت یخچال خود، بر روی این درجات منطقی می باشد. اما کنترل درجه، بر روی بسیاری از یخچال ها به شما اجازه می دهد که تنها از یک سری اعداد درجه یخچال خود را انتخاب کنید، مثلا از ۱ تا ۵، که ۱ سردترین درجه حرارت و ۵ گرم ترین است.حتی در یخچالهایی که دارای کنترل های دیجیتالی هستند که به شما حق انتخاب یک دمای خاص را می دهند، تنظیمات همیشه دقیق نیستند.

تعمیرات سایت تعمیرگاه مجاز تعمیر لوازم خانگی و تعمیر یخچال در ادامه به تنظیم مناسب درجه حرارت یخچال اشاره می کند.

 

مناسب ترین درجه حرارت یخچال
مناسب ترین درجه حرارت یخچال

 از تابستان به زمستان و برعکس

ممکن است در ماه های زمستان درجه حرارت یخچال و فریزر خود را بالا تر ببرید. فکر خوبی است که دما را با استفاده از یک دماسنج یخچال و فریزر در ماه های مختلف کنترل کنید، مخصوصا در اواسط زمستان.

 خنک نگه داشتن مواد غذایی در دما های مناسب یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری یا کند شدن رشد این باکتری ها است پس بهتر است مناسب ترین درجه حرارت یخچال را انتخاب کنید.

نکات نگهداری مواد در یخچال

این نکات درباره نگهداری مواد غذایی می تواند به شما کمک کند تا از بیماریهای غذایی در امان بمانید.

– اگر می خواهید گوشت خود را طی شبانه روز در مواد بخوابانید آن را در یخچال قرار دهید. باکتری ها می توانند در غذا هایی که در دمای اتاق نگهداری می شوند، چند برابر شوند. همچنین هرگز از مایعی که برای طعم دار کردن گوشت استفاده کردید دوباره به عنوان سس استفاده نکنید مگر اینکه به سرعت بعد از خارج کردن گوشت آن را جوشانده باشید.

-یخچال را به طور مرتب تمیز کنید و اگر چیزی درون یخچال ریخت فورا آن را پاک کنید. این کار به کاهش رشد باکتری لیستریا کمک می کند. مثلا اگر گوشت منجمد درون یخچال هنگام باز شدن چکه کند آن را فورا پاک کنید در غیر این صورت امکان انتقال باکتری ها از یک غذا به غذای دیگر می باشد. یخچال را زود به زود تمیز کنید.

-غذا ها را پوشیده نگه دارید. غذا های درون یخچال را در ظروف در بسته یا کیسه های وکیوم شده نگه دارید، و هر روز غذا های باقی مانده در یخچال را چک کنید که فاسد نشده باشد. تخم مرغ ها را در بسته ی خود در داخل یخچال نگه دارید و نه در درب یخچال که دمای آن بالاتر است.

-تاریخ انقضا را چک کنید. تاریخ انقضا به آن معناست که تولیدکننده توصیه می کندکه بهترین استفاده ی طعمی یا کیفیتی آن محصول تا آن تاریخ است. این تاریخ، تاریخ سلامت آن ماده ی غذایی نیست. بعضی مواقع ممکن است پس از آن تاریخ طعم، رنگ، بافت یا مواد غذایی آن ماده تغییر کند، اما شاید آن ماده مدت ها بعد از آن تاریخ هم سالم و بیخطر باشد. اگر مطمئن نیستید، یا ظاهر آن محصول غلط انداز است آن را دور بیاندازید. البته این امر برای نوزادان مستثنا می باشد. برای نوزادان محصولات باید طبق تاریخ آنان استفاده گردد.

 

مناسب ترین درجه حرارت یخچال
مناسب ترین درجه حرارت یخچال

 

اگر برق رفت چه کنید

اگر برق رفت، تا حد امکان دربهای یخچال و فریزر را باز نکنید. یخچال شما اگر دربش باز نشود حدود چهار ساعت مواد را خنک نگه می دارد. فریزری که کاملا پر باشد در صورت باز نشدن درب آن، حدود ۴۸ ساعت دما را متعادل نگه می دارد.

شما باید از سالم بودن مواد غذایی خود اطمینان یابید. چطور؟

به شرح زیر:

-اگر دماسنج دستگاه در فریزر قرار داده شده، دمای آن را وقتی برق آمد چک کنید. اگر دماسنج فریزر ۴۰ درجه ی فارنهایت یا پایین تر را نشان می دهد، مواد غذایی در خطر نیست و شاید منجمد باشد .

-بعد از آمدن برق بهتر است مواد درون یخچال به مدت بیش از چهار ساعت بدون باز کردن درب آن درون یخچال بمانند.

هر مواد غذایی فاسد شدنی ای را مثل، گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی یا باقی مانده ی غذا ها که به مدت دو ساعت یا بیشتر در دمای بالای ۴۰ درجه ی فارنهایت بوده اند را دور بریزید.

 

بیش تر بخوانید:سوالات متداول در مورد یخچال

 

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top