skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

شاید برای شما هم پیش آمده که با روشن شدن یکباره ماکروفر خود مواجه شوید. دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر عموماً به گیر کردن دکمه های آن، خراب شدن صفحه کنترل، وجود مشکل در برد دستگاه و از کار افتادن حسگر حرارتی باز می گردد.

در صورتی که با روشن شدن ناگهانی ماکروفر مواجه شدید حتما باید آن را جدی گرفته و آن را رفع کنید زیرا این یک مشکل بسیار جدی است. از جمله دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر اخلال در قطعات الکتریکی آن است. در ادامه بیشتر به این موارد پرداخته ایم.

دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر؛ گیر کردن دکمه ها

یکی از ساده ترین دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر مربوط به اشکال در دکمه های آن است. بنابراین در گام نخست باید بررسی کنید که دکمه های ماکروفر گیر نکرده باشد. گیر کردن دکمه ها باعث روشن شدن دستگاه می شود.

ماکروفر دارای قطعه ای به نام قفل داخلی است که احتمال دارد دچار اشکال بشود. برای رفع این مشکل باید تمامی دکمه های ماکروفر را بررسی و امتحان کنید که مهمتر از همه دکمه های خاموش و روشن است.

دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر؛ گیر کردن دکمه ها

عمده اشکال در دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر این است که کلید اینترلاک یا رله اینترلاک بر روی صفحه کنترل گیر کرده باشد. در صورت بروز این مشکل و برای رفع مشکل گیر کردن کلیدها، باید کلید اینترلاک درب را تعویض کرد.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر؛ اشکال در صفحه کنترل

صفحه کنترل ماکروفر از مهم ترین قطعات آن است. فرمان پخت انواع غذا، به وسیله صفحه کنترل به بخش های دیگر مایکروفر منتقل می‌شود.

در حقیقت صفحه کنترل دستورات مورد نیاز از برد را دریافت می‌کند. این صفحه به سایر قطعات دستور می‌دهد و دمای موردنیاز و مدت زمان پخت و پز را تنظیم می کند.

دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر؛ اشکال در صفحه کنترل

این نکته را در نظر بگیرید که بسیاری از کلیدها با حرارت فعال می‌شوند و همین موضوع خود یکی از دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر است. در نتیجه اگر اگر مایکروفر در کنار اجاق گاز قرار گرقته ممکن است ناخوداگاه کلیدهای آن فعال شود.

رفع اشکال در صفحه کنترل ماکروفر

برای رفع یکی از دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر باید ماکروفر را از مسیر گرما بردارید. همچنین در بسیاری از مدل‌ها فقط می‌توان کل صفحه لمسی را با عدم دسترسی به غشاء تعویض کرد که این موضوع نیازمند بررسی دستگاه از سوی تعمیرکار متخصص است.

تعویض این قطعه بسیار تخصصی است، در صورتی که خودتان بخواهید این بخش را تعمیر کنید احتمال آسیب زدن به صفحه کنترل ماکروفر و اخلال در سایر فرامین آن بسیار زیاد خواهد بود.

دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر؛ خرابی برد دستگاه

برد دستگاه به مثابه مغر این وسیله است، این بخش تمام سیگنال ها را دریافت و آن را رله می کند. در نتیجه در صورت اشکال در برد، کنترل دستگاه نیز دچار اشکال خواهد شد. یکی از علائم خرابی برد دستگاه، روشن شدن خودکار ماکروفر است.

این موضوع به دلیل ارسال سیگنال هایی از برد جهت رساندن ولتاژ به قطعات پخت و پز است. در صورت خرابی برد ماکروفر و اختلال در عملکرد آن، برد دستگاه باید عوض شود. این کار از سوی تعمیرکار مجرب انجام خواهد گرفت زیرا بسیار تخصصی است.

رفع اشکال در صفحه کنترل ماکروفر

روشن شدن ناگهانی ماکروفر به دلیل اشکال در حسگر حرارتی

واپسین مورد از دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر به خرابی احتمالی حسگر حرارتی آن مربوط است. حسگر حرارتی گرمای مورد نیاز برای عملکرد برخی از فرامین ماکروفر را دریافت می کند.

حسگرها و ترموستات ها از جمله پیچیده ترین قطعات الکترونیکی هستند و عیب یابی آن ها نیازمند دستگاه هایی تخصصی است. به هر صورت اگر حسگر حرارتی به عنوان عامل روشن شدن ناگهانی مایکروفر شما شناسایی شود، این قطعه باید مورد تعویض قرار بگیرد.

بیشتر بدانید: چرا بدنه مایکروفر برق دارد؟

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا برخی از عمده ترین دلایل روشن شدن ناگهانی ماکروفر مورد بررسی قرار بگیرد با این حال ممکن است دلیل خاموش شدن خودکار مکروویو از این موارد فراتر باشد.

در هر صورت دستگاه شما در صورت برخورد به چنین مشکلی باید از سوی تعمیرکاران ماهر یا نمایندگی خدمات پس از فروش مورد بررسی قرار بگیرد. همکاران ما در تعمیرات سایت به طور تخصصی تعمیر ماکروفر و بسیاری دیگر از لوازم خانگی را تعمیر می کنند. شما می توانید برای عیب یابی و رفع اشکال ماکروفر با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top