skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک | پاناسونیک نام تجاری شرکتی است که تولید کننده ی هر چیزی، از دوربین های مختلف گرفته تا وسایل برقی کوچک می باشد. این شرکت ماکروفر هایی در سایز های مختلف، ماکروفر های جمع و جور تا ماکروفر هایی در ابعاد بزرگ و در مدل های متنوع که شامل ماکروفر هایی با قیمت های مناسب و هم با قیمت بالا و لوکس می باشد را تولید می کند. مثل تمام ماکروفر ها، برای ماکروفر های پاناسونیک هم امکان دارد مشکلاتی رخ دهد و نیاز به تعمیر ماکروفر پاناسونیک پیدا کنید. برخی از این مشکلات به راحتی برطرف می شوند، درحالیکه برخی دیگر به کمک هایی تخصصی تر نیازمند اند.یکی از مشکلات به وجود آمده،خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک است به طوری که ماکروفر پاناسونیک ۵ تا ۱۰ ثانیه شروع به کار می کند و سپس از کار می افتد. در زیر به علت هایی که موجب به وجود آمدن این مشکل می شود اشاره می کنیم.

دلایل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک

مشکل-در-درب-ماکروفر-پاناسونیک
مشکل-در-درب-ماکروفر-پاناسونیک

درب ماکروفر

اگر درب ماکروفر کاملا چفت نشده باشد، کار نخواهد کرد. حتی اگر درب آن کمی باز باشد، ماکروفر کار نمی کند. اگر ماکروفر برای لحظاتی شروع به کار کرد و سپس متوقف شد، ممکن است به دلیل شل شدن چفت درب آن باشد. برخی ماکروفر ها همچنین دور تا دور درب خود یک لایه ی درز گیر پلاستیکی دارند. چک کنید که این درز گیر پاره یا خراب نشده باشد.

اختلال-در-صفحه-لمسی-ماکروفر-پاناسونیک
اختلال-در-صفحه-لمسی-ماکروفر-پاناسونیک

صفحه کلید لمسی

در گذشته، بیشتر ماکروفر ها یک دکمه ی برجسته چرخشی داشتند. امروزه، ماکروفر ها با صفحه کلید های لمسی کنترل می شوند. اگرچه به شکل یک سطح صاف بدون تجهیزات خاصی طراحی شده، اما نسبت به دکمه های برجسته ی قدیمی حساستر می باشند. زود خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک ممکن است به دلیل وجود مدت زمان کوتاه بر روی صفحه کلید لمسی باشد. سوسو زدن (قطع و وصل شدن) صفحه نمایش ماکروفر هم برخی اوقات یکی دیگر از نشانه های این مشکل می باشد.

فن ماکروفر

تمام ماکروفر ها دارای فن می باشند. این فن هنگام روشن شدن ماکروفر به کار می افتد تا مگنترون را خنک نگه دارد. اگر ماکروفر شروع به کار کند اما فن به کار نیوفتد، ممکن است ماکروفر به دلایل ایمنی به طور اتومات متوقف شود. به صدای فن گوش کنید. اگر صدای کار کردن آن را نمی شنوید، احتمالا باید موتور فن دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی-هواکش-ماکروفر-پاناسونیک
خرابی-هواکش-ماکروفر-پاناسونیک

هواکش

ماکروفر پاناسونیک شما دارای هواکش یا تهویه هم می باشد. اگر با دوده و خاک، روغن و خرده های غذا مسدود شده است، ماکروفر شما برای پخت و پز درست کار نمی کند. مثل فن دستگاه، ماکروفر در هنگام درست کار نکردن هواکش به دلایل ایمنی خاموش می شود. با یک برس کوچک هواکش دستگاه را تمیز کنید.

مشکلات رطوبتی

بعضی مواقع ماکروفر های مختلف به دلیل بلند شدن بخار از روی غذای در حال پخت دچار مشکلاتی می شوند. در این حالت، جریان برق ممکن است با مشکل مواجه شود و نیازمند تعمیر ماکروفر توسط تکنسین های متخصص باشد.

مشکلات دیگر

از دلایل دیگری که موجب خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک شما می شود می توان به مشکلاتی از قبیل فیوز داخلی، مشکلات مدار برق، دیود معیوب، یا مگنترون نا کارآمد یا خازن با ولتاژ بالا اشاره کرد. در همه ی این موارد یک تعمیرکار ماکروفر پاناسونیک باید مشکل را تشخیص دهد و آن را تعمیر کند.پیشنهاد میکنیم مقاله سوالات متداول در مورد ماکروفر را بخوانید.

 

در صورتی که نیاز به خدمات عیب یابی ماکروفر پاناسونیک خود دارید، می توانید از فرم زیر مشخصات دستگاه خود را ثبت کنید تا تکنسین های تعمیرات سایت سریعا با شما تماس گیرند.



    ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

    پاسخ دهید:

     

     

     

    Rate this post

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top