skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

 اختراع ماشین های ظرفشویی در زندگی انسان ها موجب شد تا خانم های خانه دار وقت کم تری را در آشپزخانه سپری کنند و همچنین پوست دستشان در برخورد با مواد شوینده آسیب نبیند. مشتریان تعمیرات سایت همواره سوالاتی در مورد چگونگی جلوگیری از تعمیر ظرفشویی خود و نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی خود دارند که در این مقاله سعی شده به برخی از مهم ترین آن ها پاسخ دهیم.

پاسخ به سوالات متداول ماشین ظرفشویی

شستن-ظروف-قبل-از-گذاشتن-در-ماشین-ظرفشویی-
شستن-ظروف-قبل-از-گذاشتن-در-ماشین-ظرفشویی-

آیا باید ظروف را قبل از قراردادن در ماشین ظرفشویی بشوییم؟

قبل از قراردادن ظروف در ماشین ظرفشویی تمام باقیمانده مواد غذایی روی ظروف را جمع آوری کنید این کار باعث صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.اکثر ماشین های ظرفشویی مدرن برنامه ای جهت از بین بردن مواد غذایی از روی ظرف دارند و در اینگونه مدل ها شستشوی ظروف قبل از کار ماشین ظرفشویی مورد نیاز نیست مگر اینکه ظروف و وسایل آشپزی خود را برای چند ساعت نشسته باشید و ذرات مواد غذایی روی آن خشک شده باشد.در این صورت ممکن است لازم باشد آنها را در آب و صابون بشویید تا این ذرات از بین برود . اگر دستگاه شما به درستی ظروف را تمیز نمی کند باید علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی را پیدا کنید.

جای گذاری مناسب ظروف در یک ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟

بسیار خوب، ما اینجا یک مسئله بزرگی را حل خواهیم کرد. در اینجا راه های مناسب جهت پرکردن ماشین ظرفشویی را به شما آموزش خواهیم داد. کارشناسان توصیه می کنند که کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی روبه بالا قرار بگیرد. دلیل این امر گردش بهتر آب روی آنها است .با این حال چاقو و ظروف تیز جهت جلوگیری از آسیب دست در هنگام تخلیه ماشین ظرفشویی همیشه باید رو به پایین باشد. البته هنگام برداشتن این ظروف از سبد باید مراقب باشید. سطح ظروف و وسایل آشپزی باید در معرض اسپری آب ظرفشویی قرار بگیرد. چاقو و کارد و چنگال های دسته چوبی را بهتر است با دست بشویید زیرا در طول زمان مواد شوینده می تواند چوب را شکننده و خورد کند.

قفسه پایین

بشقاب ها به سمت مرکز و در نزدیکی بازوی اسپری آب قرار دارند. اطمینان حاصل کنید که سطوح بشقاب ها کاملا در معرض اسپری آب قرار دارد.قابلمه و قوری به صورت وارونه در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

قفسه بالا

ظروف، لیوان و فنجان – اطمینان حاصل کنید که بین آنها فاصله باشد تا خطر شکستگی آنها کم شود.ظروف و چنگال های بلند ممکن است بازوی اسپری در آب را در کف ظرفشویی مسدود کند بنابراین بهتر است که آنها را در قفسه بالا قرار دهید.

 

چگونه می توانم متوجه بشوم که چه ظروفی در یک ماشین ظرفشویی قابلیت شستشو دارند؟

 توجه ویژه ای داشته باشید که ظروف پلاستیکی می تواند در صورت تماس با عنصر حرارت در انتهای ماشین ظرفشویی ذوب شوند. اگر از این بابت مطمئن نیستید این ظروف را فقط در قفسه بالا بگذارید و یا آنها را با دست بشویید. اگر یک قطعه پلاستیک ذوب شده به عنصر حرارتی در انتهای ماشین ظرفشویی بچسبد به سختی می توان آن را از بین برید و مجبورید برای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

پودر-مناسب-ماشین-ظرفشویی
پودر-مناسب-ماشین-ظرفشویی

کدام نوع مواد شوینده بهتر است – مایع یا پودر؟

ما مواد شونیده پودری را به شما پیشنهاد می کنیم. در سال های اخیر تحقیقات صورت گرفته حاکی از این بوده است که پودرهای پاک کننده و قرص به خوبی در آب حل شده و احتمال استفاده زیاد از مواد شوینده را کاهش می دهد. ما همچنین متوجه شدیم که مارک های معروف مواد شوینده عملکرد بهتری نسبت به مارک های متفرقه آن دارند.پیشنهاد میکنیم مقاله چند نکته ی مراقبت از ماشین ظرفشویی را بخوانید.

کار ماشین ظرفشویی من بیش از حد طول می کشد مشکل چیست؟

ممکن است ماشین ظرفشویی شما مدل از قبل گرم کننده آب باشد . اگر چنین است و اگر آب ورودی به ماشین ظرفشویی خنک باشد، ممکن است نیم ساعت جهت گرم کردن آب زمان ببرد.برای جلوگیری از طول کشیدن، قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی، دمای آب ورودی را افزایش دهید. این کار را با استفاده از شیر ظرفشویی آشپزخانه انجام دهید تا آب گرم شود یا دمای آب گرم را در آبگرمکن افزایش دهید.

هشدار: هیچگاه دمای آبگرمکن را بالاتر از ۱۲۰ درجه فارنهایت (۴۸ درجه سانتیگراد) به خاطر خطر داغ شدن بیش از حد و بالارفتن احتمال سوختگی تنظیم نکنید.

همیشه در انتهای ماشین ظرفشویی آب وجود دارد. چرا ماشین ظرفشویی آب را کاملا تخلیه نمی کند؟

تمام ماشین های ظرفشویی به خاطر مرطوب نگه داشتن قسمت آب بند و پمپ مقدار کمی آب را در پایین خود نگه می دارند. پمپ و آببند ممکن است در اثر خشکی شکننده شده و نشتی بوجود بیاید و منجر به تعمیرات ظرفشویی برای شما شود.اگر آب بیش از حد جمع شود باید دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی بررسی کنید.

براق-بودن-ظروف-بعد-از-شستشو
براق-بودن-ظروف-بعد-از-شستشو

فنجان ها و لیوان های من لکه دار، تیره و تار هستند مشکل چیست؟

برای لک نشدن ظروف، فقط سعی کنید از چرخه خشک کردن گرم استفاده کنید اگر این کار کمکی به شما نکرد از یک محصول کمک شستشو استفاده کنید .

چند دلیل برای تاری و تیرگی ظروف وجود دارد:

استفاده از مواد شوینده بیش از حد :

در صورتی که ظروف شما کدر و یا تیره و تار شوده باشد این اتفاق بخاطر استفاده از مواد شوینده بیش از حد ایجاد می شود . مقدار مواد شوینده خود را کم کنید.

یا اینکه محدودیت جریان آب وجود دارد

ممکن است سختی آب داشته باشید. شما می توانید کیت های تست سختی آب را از فروشگاه های معتبر و لوازم خانگی خریداری کنید تا مشخص شود که آیا  فیلترهای رفع سختی آب برای ماشین ظرفشویی شما مورد نیاز است یا خیر.

 

در صورتی که نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود دارید، می توانید از فرم زیر مشخصات دستگاه خود را ثبت کنید تا تکنسین های تعمیرات سایت سریعا با شما تماس گیرند.



    ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

    پاسخ دهید:

     

     

    Rate this post

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top