skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی یکی از متداول ترین خدمات مورد درخواست در مراکز تعمیر و نمایندگی خدمات پس از فروش است. دلیل خرابی این وسیله عمدتا به دلیل استفاده نامناسب و کشیدگی سیم رخ می دهد.

برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی نخست باید علت خرابی پیدا شود و به این منظور خرابی های مکانیکی و الکتریکی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

دلایل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

به طور کلی باز کردن بیش از اندازه سیم جاروبرقی به مرور زمان سبب خرابی سیم جمع کن می شود و در مواردی حادتر حتی قطعی جریان به دستگاه را به همراه خواهد داشت.

از سویی دیگر تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ممکن است به دلیل خرابی برخی قطعات داخلی آن واجب شود. قطعاتی همچون فنر و چرخ های جمع کننده سیم به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند و باید آن ها را با قطعات نو تعویض کرد.

دلایل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی

در نظر داشته باشید که ایراد در سیم جمع کن ممکن است به باز نشدن کامل سیم منجر شود که در این حالت جارو زدن را با مشکل مواجه می کند لذا در صورت خرابی باید تعمیر سیم جمع کن را جدی گرفت.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار

قطعات سیم جمع کن جاروبرقی

سیم جمع کن قطعه ای های تک نیست و عموما از چهار یا پنج جزء تشکیل می شود لذا تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در دسته یکی از خدمات سبک تعمیرات جاروبرقی دسته بندی می شود.

سیم جمع کن جاروبرقی شامل فیوز شیشه ای، قرقره، ترمز، حلقه های مسی و شاخک است. فیوز، برق موردنیاز موتور را مدیریت و کنترل می کند. قرقره اصلی ترین جزء سیم جمع کن است و سیم جارو به دور آن پیچیده می شود، درون قرقره ترمز وجود دارد که از باز شدن بیش از حد سیم جلوگیری می کند.

در نهایت حلقه های مسی و شاخک ها قرار دارند که سیم به واسطه آن به سیستم برق متصل می شود.

به هم خوردن کوک سیم جمع کن جاروبرقی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که ببینید سیم جاروبرقی تان یکی در میان جمع می شود؛ ممکن است یکبار سیم کامل جمع شود و دفعه بعد نیم جمع بماند. در تعمیر سیم جمع کت جاروبرقی فرایندی به نام کوک کردن وجود دارد.

تعمیرکار برای کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی شما باید سیم جمع کن را مجدد تنظیم کند. برای این کار باید چندین بار سیم دور قرقره پیچیده شده و رها شود تا مجدد حالت اولیه را پیدا کند.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی؛ خرابی پلاتین ها

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی؛ خرابی پلاتین ها

کار دیگری که در تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی باید انجام شود مربوط به جایگزینی پلاتین های شکسته شده است. پلاتین های مسی از جمله مهمترین قطعات موجود در سیستم سیم جمع کن جاروبرقی است. این پلاتین ها جریان برق را برقرار می کنند.

به مرور زمان و طی بهره برداری های مداوم از دستگاه جاروبرقی، یا پلاتین ها دچار شکستگی می شوند. معمولا پلاتین ها تعمیر پذیر نیستند و باید آن ها را با قطعات سالم جایگزین کرد.

تعمیر فنر سیم جمع کن جاروبرقی

یکی از دلایل مهمی که تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی را باید به تعیمرکاران ماهر سپرد مربوط به آسیب دیدن فنر است؛ به عبارتی دیگر اگر خودتان سیم جمع کن را اشتباه باز کنید ممکن است باعث از جا در رفتن فنر دستگاه بشوید.

فنر سیم جمع کن جاروبرقی از برندی به برند دیگر متفاوت است. تعمیرکاران جاروبرقی با آگاهی از نحوه قرارگیری فنر در سیم جمع کن های مختلف آن را تعمیر می کنند و در صورتی که خرابی سیم جمع کن به دلیل در رفتگی فنر باشد، آن را جا خواهد انداخت.

بیشتر بدانید: علائم سوختن موتور جاروبرقی

تعمیر فنر سیم جمع کن جاروبرقی

نکته پایانی

همانطور که گفته شد سیم جمع کن ها به دلیل پر استفاده بودن مستعد خرابی هستند اما تعمیر و عیب یابی آن ها چندان پیچیده نیست، از همین رو تعیمر سیم جمع کن جاروبرقی به سرعت و سهولت انجام می گیرد.

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر جاروبرقی دارید، می توانید از تعمیرکاران ماهر تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه جاروبرقی و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top