skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

خرابی موتور مایکروفر، مسدود شدن فیلتر زغال چوب و مسدود شدن فیلتر چربی سه دلیل عمده روشن نشدن فن ماکروفر است.

ماکروفر یکی از وسایلی است که همواره با حرارت سر و کار داشت از این رو وجود قطعه ای که بتواند درون دستگاه را خنک کند ضروری است. فن ماکروفر این وضیفه را بر عهده دارد با این حال برخی اوقات نارسایی هایی برای این جزء دستگاه پدید می آید که سبب می شود سر و کارتان  به تعمیرات مایکروفر بیفتد.

خطرات روشن نشدن فن ماکروفر

روشن نشدن فن ماکروفر می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای دستگاه به همراه داشته باشد. عمده ترین این ضررها عبارتند از خاموش شدن ناگهانی دستگاه و همچنین آسیب ناگهانی به برخی از قطعات از جمله دیود، خازن و مگنترون که در صورت سوختن یا خرابی آن ها هزینه تعمیرات دستگاه نیز بسیار بیشتر خواهد شد.

بیشتر بدانید: ۹ دلیل سوختن مداوم فیوز ماکروفر

خطرات روشن نشدن فن ماکروفر

چرا عیب یابی فن ماکروفر نیازمند تعمیرکار تخصصی است؟

درون ماکروفر انرژی برقی بسیاری ذخیره شده است. این وسیله برق شهری را در خود ذخیره می کند و آن را با ولتاژی بسیار بالاتر برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می کند، از همین روی در خطر شوک برقی وجود دارد و باید هنگام باز کردن بدنه این دستگاه تمامی اتصالات چک شود.

روشن نشدن فن ماکروفر به دلیل سوختن موتور

اصلی ترین قطعه در فن ماکروفر، موتور آن است. از این روز آسیب در این قطعه به از کار افتادن فن ختم می شود. موتور با به حرکت در آوردن فن ماکروفر گردش هوا را درون دستگاه فراهم کرده و آن را از سمت دودکش دستگاه خارج می کند.

موتور فن معمولا در پشت دستگاه قرار دارد و معمولا در صورت سوختن باید به کلی تعویض شود. با این حال تشخیص اینکه چرا موتور از کار افتاده و دلیل روشن نشدن فن ماکروفر چیست، بر عهده تعمیرکار متخصص است.

روشن نشدن فن ماکروفر به دلیل گرفتگی فیلتر زغال چوب

مسدود شدن فیلتر زغال چوب دستگاه دیگر دلیل روشن نشدن فن ماکروفر است. فیلتر کربنی یا فیلتر کربن فعال شده که به فیلتر رغال چوب نیز معروف است  بخاطر دارا بودن کربن های فعال، آلودگی های محیطی را جذب می کند.

فیلتر زغال چوب باید هرچند وقت یکبار تعویض شد در غیر این صورت در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد کرد. اگر مدت زمان زیادی است که این فیلتر را تمیز یا تعویض نکرده اید، بهتر است یک بررسی ای برای این فیلتر نیز داشته باشید. این فیلترها عموما در قسمت بالای ماکروفر و به صورت جفت قرار دارند.

روشن نشدن فن ماکروفر به دلیل گرفتگی فیلتر زغال چوب

روشن نشدن فن ماکروفر به علت گرفتگی فیلتر چربی

علاوه بر گرفتگی فیلتر زغال چوب، فیلتر چربی ماکروفر نیز دچار گرفتگی می شود. این گرفتگی نیز ممکن است به روشن نشدن فن ماکروفر ختم شود.

فیلتر چربی در قسمت زیرین دستگاه مایکرویو قرار دارد. این فیلتر بعد از گذشت مدتی از چربی پر می شود بنابراین باید آن را در طول زمان چندین بار تعویض کرد. اگر زمان زیادی از آخرین تعویض فیلتر گذشته باشد احتمال دارد که روشن نشدن فن ماکروفر مربوط به گرفتگی فیلتر چربی باشد.

راه هایی برای جلوگیری از خرابی فن ماکروفر

به طور کلی هر وسیله ای با استفاده بیشتر دچار چالش می شود، روشن نشدن فن ماکروفر نیز یکی از این موارد است. برای جلوگیری از این اتفاق مهم ترین کاری که از دست بر می آید نظافت دستگاه است.

رسیدگی به فیلترها سبب خواهد شد که کمترین فشار به موتور وارد شود و آسیبی به موتور نرسد اما فیلترهای کثیف سبب نرسیدن هوا به موتور و همچنین سرایت چربی به قطعات آن و در نتیجه گیرپاچ و سوختگی موتور می شود. به علاوه اینکه همواره از کابل و پریز استاندارد باید برای روشن کردن دستگاه استفاده کرد تا نوسانات باعث سوختگی قطعات از جمله موتور فن نشود.

بیشتر بدانید: علت گرم نکردن ماکروفر ال جی

روشن نشدن فن ماکروفر به علت گرفتگی فیلتر چربی

نکته پایانی

اگر با مشکل روشن نشدن فن ماکروفر روبرو شده اید نگران نباشید. ابتدا فیلترها را تعویض کنید و در صورت حل نشدن مشکل، رفع آن را به ما بسپارید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه ماکروفر و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top