skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

همانند بسیاری دیگر از لوازم خانگی، تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید نیز تا حدودی در منزل امکان پذیر می‌باشد. بعضی از ایرادات جزئی و ساده با داشتن کمی اطلاعات به راحتی قابل بر‌طرف کردن می‌باشد. این مشاوره‌ی‌ کارشناسی تعمیر یخچال که در این مقاله به شما ارائه می‌شود، شامل چند مورد از مشکلات عمومی مثل خنک‌کنندگی ضعیف، سر و صدای زیاد یخچال و انجماد ناخواسته‌ی مواد غذایی است، که با دانستن آن‌ها بدون نیاز به متخصص تعمیر لوازم منزل به راحتی توانایی رفع آن‌ها را خواهید داشت.

تعمیر یخچال فریزر

اگر یخچال شما درست کار نمی‌کند و نیاز به تعمیر یخچال فریزر دارید، بخوانید :

اگر یخچال شما به خوبی کار نمی‌کند و نیاز به تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید خود دارید، وقت آن رسیده که برخی از عیب‌های آن را خودتان بر طرف کنید. اگرچه مشکلات و عیب‌یابی یخچال و فریزر به گونه‌ای هستند که اغلب نیاز به تعمیر یخچال فریزرتوسط متخصص دارند، اما شما می‌توانید مشکلات ساده را به ‌راحتی حل کنید و در پول و زمان خود صرفه‌جویی کنید. این تعمیرات شامل چک کردن اتصال برق، بررسی قدرت، کنترل، کویل کندانسور و سایر قطعات خارج از قسمت مهر و موم شده‌ی یخچال می‌شود.

آنچه در این مقاله بررسی می‌شود:

  • فریزر به طور مداوم در حال کار کردن می‌باشد
  • یخچال به اندازه‌ی کافی خنک نیست یا بیش از حد خنک می‌کند
  • یخچال به طور کلی کار نمی‌کند
  • یخچال فریزر بوی بد می‌دهد، سر و صدای زیادی دارد و یا چکه می‌کند
  • درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود
  • چراغ یخچال همیشه روشن باقی می‌ماند
  • یخچال عمل یخ زدایی را به‌خوبی انجام نمی‌دهد

ایرادات معمول در یخچال و فریزر

·       کار کردن مداوم

·       یخچال به اندازه کافی خنک نمی‌کند

·       یخچال کلا کارنمی‌کند

·       بوی بد ، سر و صدای زیادی و یا چکه کردن یخچال

·       بسته نشدن درب یخچال

·       روشن ماندن چراغ یخچال

·       یخ زدایی نکردن به صورت اتوماتیک

بهترین راه برای افزایش طول عمر یخچال و فریزر این است که حداقل یک بار در سال کندانسور خازنی آن را تمیز کنید. در حقیقت کندانسور خازنی نوع خاصی از یخچال‌‌ها مثل ساید بای ساید و یخچال‌های توکار، دو بار در سال نیاز به این کار دارند. اما اگر یخچال شما دارای سیم کشی‌های خازنی سیاه، که در پشت آن نصب شده باشد، این خازن‌ها نیاز به تمیز کردن شش ماه یکبار ندارند.

تعمیر یخچال فریزر

— فریزر به طور مداوم در حال کار کردن می‌باشد

 اگر یخچال و فریزر به صورت دائم در حال کار کردن می‌باشد، به این دلیل است که تمایل به خنک کردن دارد اما نمی‌تواند این کار را به درستی انجام دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که:

  1. درب یخچال به صورت مکرر باز بماند
  2. چیزی مانع بسته شدن درب آن شود
  3. لاستیک درب یخچال حالت آهنربایی خود را از دست داده باشد
  4. تنظیمات سرمایشی در درجه بالا تنظیم شده باشد
  5. چیزی مانع حرکت جریان هوای سرد شود

اولین گام در عیب‌یابی و تعمیر یخچال فریزر این است که در صورتی که لامپ یخچال و فریزر روشن است و می‌توانید صدای یخچال را بشنوید، اما تقریباً یخچال هرگز متوقف نمی‌شود، اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز گذرگاه بین فریزر و یخچال را مسدود نکرده باشد. همچنین ممکن است مایع خنک‌کننده‌ی آن کم باشد و به همین دلیل نمی‌تواند به دمای تنظیم شده برسد. در این زمان نیاز به یک متخصص تعمیر لوازم منزل برای تعمیر یخچال فریزر خود دارید تا میزان خنک‌کنندگی یخچال شما را تنظیم کند. همچنین وجود یک قطعه‌ی معیوب در سیستم یخ‌زدایی اتوماتیک یخچال نیز می‌تواند دلیلی برای کار کردن بدون توقف یخچال باشد.

اما قبل از تماس با متخصص تعمیر لوازم خانگی می‌توانید اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

  • چک کنید که آیا یخچال در حال خنک کردن می‌باشد یا نه. اگر در یخچال بدون برفک، برفک مشاهده کنید ممکن است یخچال شما نیاز به شارژ خنک‌کننده نداشته باشد و فقط ترموستات آن نامناسب است یا کالیبراسیون نشده است.
  • مطمئن شوید شلنگ تخلیه برای زمانی که یخچال در حال یخ‌زدایی می‌باشد، وصل شده باشد. دکمه‌ی کنترل سرما را در هر دو جهت بچرخانید، اگر دکمه‌ی یخچال را خاموش نکنید، امکان اینکه دکمه شکسته باشد وجود دارد. با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی جهت تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید تماس بگیرید.
  • یکی دیگر از دلایل عدم کارایی درست، وجود رطوبت و یخ‌زدگی خازن‌ها می‌باشد که در این شرایط می‌توانید با یخ زدایی یخچال باعث بهبود کارایی آن شوید.

— یخچال به اندازه‌ی کافی خنک نیست یا بیش از حد خنک می‌کند

در صورت مشاهده‌ی چنین مشکلی ممکن است، ایراد از سنسور‌های کنترل‌کننده‌ی دما یا سیستم کنترل سرما باشد. شما می‌توانید دمای یخچال را با یک دماسنج اندازه‌گیری کنید و در صورت داشتن دمای نا‌مناسب، سنسور کنترل دما را تعویض کنید. اگر فکر می‌کنید توانایی تعویض سنسور را ندارید با متخصص تعمیر یخچال برای تعمیر ساید بای ساید خود تماس بگیرید.

اگر یخچال به طور کل خنک نمی‌کند، کنترل کننده‌های الکتریکی تقریباً همیشه باعث ایجاد این مشکل می‌شوند که در این صورت نیز نیاز به متخصص تعمیر لوازم منزل دارید.

اما قبل از تماس با متخصص تعمیر یخچال فریزر موارد زیر را چک کنید:

  • درجه‌ی کنترل‌کننده‌ی دما را چک کنید، ممکن است به صورت ناخواسته آن را تغییر داده باشید.
  • به صدای فن فریزر گوش کنید که حتماً در حال کار کردن باشد.
  • فن کمپرسور را چک کنید. در صورتی که فن فریزر در حال کار می‌باشد، فن کمپرسور نیز باید مشغول کار باشد. اگر یکی از این دو بخوبی کار نکند، باعث می‌شود یخچال خنک نکند.

— یخچال به طور کلی کار نمی‌کند

اگر چراغ یخچال و فریزر کار نمی‌کند و موتور آن نیز شروع به کار نمی‌کند، در این موارد چند نکته مربوط به عیب‌یابی ابتدایی یخچال و فریزر هست که شما می‌توانید انجام دهید:

  • پریز برق را چک کنید.
  • چک کنید که کنترل‌کننده‌ی سیستم سرمایشی به درستی تنظیم شده باشد.
  • اگر این موارد را چک کردید و هنوز یخچال شما کار نمی‌کرد، در یخچال را باز نکنید تا سرمای درون آن حفظ شود و در اولین فرصت با متخصص تعمیر لوازم منزل جهت تعمیر یخچال فریزر یا تعمیر ساید بای ساید خود تماس بگیرید.

 تعمیر یخچال فریزر

— یخچال فریزر بوی بد می‌دهد، سر و صدای زیادی دارد و یا چکه می‌کند

اگر یخچال شما بوی بدی گرفته است؛ در ابتدا سعی کنید مواد مشکوک را از آن خارج کنید. در صورت ادامه‌دار بودن بو، وسایل آن را تخلیه کنید و با مواد شوینده یخچال را تمیز کنید. پس از این موارد اگر هنوز احساس کردید بوی بد ادامه دارد، می‌توانید چند تکه ذغال خشک را درون آن قرار دهید تا بو را جذب کند.

سر و صدای ارتعاشی به طور کلی از قطعات شل مانند کویل کندانسور شل، سفت نبودن لوله‌های کمپرسور یا غلتک‌ها و پایه‌های یخچال که روی زمین قرار گرفته‌اند، ناشی می‌شود. قطعاتی که شل هستند را با آچار به‌ خوبی سفت کنید و پایه‌ها را تنظیم کنید. سعی کنید یخچال بیش از اندازه سنگین نباشد.

نشت در یک یخچال و فریزر به طور کلی از لوله‌ی تراکم می‌آید که به تانک تخلیه وصل نشده باشد. همچنین مسیر تخلیه‌ی آب فریزر نیز ممکن است مسدود شده باشد که این مسئله نیز می‌تواند باعث نشت شود.

— درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود

در این مورد ابتدا چک کنید که چیزی مانع بسته شدن درب یخچال نشود. همچنین ممکن است لولا و یا نوار آهنربایی یخچال دچار مشکل شده باشند. اگر در بررسی متوجه ایراد هر یک از این‌ موارد شدید، باید آن‌ها را تعویض کنید. در صورت نیاز به تعویض می‌توانید خودتان این کار را انجام داده یا با متخصص تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید تماس بگیرید.

— چراغ یخچال همیشه روشن باقی می‌ماند

در ابتدا باید سعی کنید از این مسئله اطمینان حاصل کنید. خاموش و روشن شدن چراغ یخچال به راحتی در لحظه‌ی باز و بسته شدن درب قابل مشاهده است. اگر شما متوجه این موضوع شدید که چراغ یخچال به صورت مداوم روشن است، باید سوئیچ چراغ را تعویض کنید. این کار به راحتی امکان‌پذیر است. پس از اطمینان از قطع بودن برق یخچال، با استفاده از راهنمای همراه سوئیچ می‌توانید آن را جایگزین کنید و یا از متخصص تعمیر لوازم خانگی برای این کار کمک بگیرید.

— یخچال عمل یخ زدایی را به‌خوبی انجام نمی‌دهد

بیشتر یخچال‌های مدرن دارای سیستم یخ‌زدایی خودکار و گرم کن برای یخ‌زدایی هستند. این یخچال‌ها به طور معمول هر چند ساعت یکبار عمل یخ‌زدایی را به صورت خودکار انجام می‌دهند. اما اگر این عمل به خوبی انجام نشود باعث می‌شود دور لوله‌ها یخ باقی بماند و باعث شود جریان هوا در یخچال و فریزر بخوبی به گردش در نیاید. شما می‌توانید با تغییر تایمر، زمان یخ‌زدایی عمل یخ‌زدایی را ارتقاء دهید. در صورت حل نشدن مشکل، ممکن است ایراد از تایمر و یا سیستم یخ‌زدا باشد که باید جایگزین شود. برای اینکار می‌توانید با استفاده از راهنما و یا تماس با متخصص تعمیر لوازم خانگی نسبت به تعمیر ساید بای ساید خود اقدام نمایید.

با وجود اینکه یخچال فریزرها عمری طولانی دارند و زمان زیادی طول می‌کشد تا نیاز به تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید  باشد، گاهی اوقات دچار مشکلاتی می‌شوند که در آن زمان باعث خراب شدن مواد غذایی و از بین بردن خاصیت آن‌ها می‌شود. بعضی از ایرادات به راحتی قابل حل هستند اما برای رفع برخی از آن‌ها نیاز به متخصص تعمیر لوازم منزل و یا تعمیر ساید بای ساید می‌باشد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top