skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

سرویس مایکروویو در منزل ممکن است به نظر یک کار دشوار باشد. اما بسیاری از مشکلات و ایرادات رایج در ماکروفر‌ها به راحتی در منزل توسط شما قابل رفع می‌باشند. بیش از ۸۰ درصد از مشتریان سرویس و تعمیر لوازم منزل خانگی، این تعمیرات را “آسان” یا “بسیار آسان” می‌دانند. به طور متوسط این تعمیرات باید کمتر از ۱۵ دقیقه طول بکشد. مشکلاتی نظیر کار نکردن صفحه لمسی، تولید صدا توسط ماکروفر، نچرخیدن سینی آن و یا گیر کردن درب ماکروویو از جمله مشکلات معمولی می‌باشند که بدون نیاز به متخصص تعمیر لوازم منزل و یا متخصص تعمیر مایکروفر می‌توان به راحتی حل شوند.

از طریق این راهنمای گام به گام شما خواهید آموخت که چه قسمت‌هایی از ماکروفر را می‌توانید در منزل و بدون نیاز به مراجعه به متخصص و کمک گرفتن، تست، تعمیر و یا جایگزین کنید.

سرویس مایکروویو
سرویس مایکروویو

اجاق‌های ماکروویو جزء اختراعات خلاقانه بشر می‌باشد. سال‌ها پیش تصور اینکه غذای مصرفی ما بتواند بدون نزدیک شدن به آتش و حرارت پخته شود، تصوری غیر ممکن بود. اجاق ماکروویو جزء شگفتی‌های علم می‌باشد که این امر را برای ما امکان پذیر کرده است و امروزه در اکثر آشپزخانه‌ها قرار دارد.

زمانی که ماکروفر شما به خوبی قبل کار نکند و یا اصلاً کار نکند نیاز به سرویس مایکروویو برای شما ضروری خواهد بود. شما می‌توانید دفعات زیادی بدون صرف هزینه و وقت براحتی به تعمیر مایکروویو خود بپردازید. برای این کار به یک ولت – اهم متر نیاز دارید که در تمامی ‌مراکز فروش سخت‌افزار براحتی قابل خریداری است. همیشه برای شروع به تعمیر لوازم خانگی برقی، در ابتدا اطمینان حاصل کنید که از پریز برق جدا شده باشند.

علائم و مشکلات رایج در مایکروفر‌ها که توسط مشتریان اعلام شده و می‌توانید به آسانی سرویس مایکروویو را انجام دهید :

  • صفحه‌ی لمسی ماکروفر کار نمی‌کند.
  • تولید صداهای غیر معمول توسط ماکروفر
  • مایکروویو خاموش نمی‌شود.
  • ماکروفر روشن می‌شود اما غذا را گرم نمی‌کند.
  • شروع به کار نکردن ماکروفر
  • عدم چرخش سینی ماکروفر
  • درب ماکروفر به خوبی بسته نمی‌شود.
  • درب ماکروفر گیر می‌کند و باز نمی‌شود.
  • فن خروجی کار نمی‌کند.

ایرادات معمول در ماکروفر‌ها

·       عدم کار کردن صفحه لمسی

·       تولید صداهای غیر معمول

·       خاموش نشدن مایکروویو

·       گرم نکردن غذا

·       شروع به کار نکردن

·       عدم چرخش سینی

·       باز و یا بسته نشدن درب

·       کار نکردن فن

سرویس مایکروویو
سرویس مایکروویو

در این قسمت به بررسی موارد ذکر شده می‌پردازیم:

  • چگونه مشکل صفحه‌ی لمسی‌ای که کار نمی‌کند را حل کنیم؟

برای تعیین اینکه چرا صفحه‌ی لمسی در مایکروویو شما کار نمی‌کند، باید یاد بگیرید که سوئیچ لایه‌ی میانی را بررسی کنید و برد آن را کنترل کنید. این قسمت از سوئیچ‌های الکتریکی لمسی نرم ساخته شده است که از دو لایه‌ی پلاستیک میالار Mylar  با پوشش رسانا در طرفین تشکیل شده است که روبروی هم قرار گرفته‌اند. هنگامیکه شما کلیدی را در صفحه‌ی لمسی فشار می‌دهید این دو با هم تماس پیدا می‌کنند. این بخش ممکن است بر اثر استفاده‌ی زیاد دچار مشکل شده و نیاز به تعویض داشته باشد. برای سرویس مایکروویو خود پس از باز کردن قاب آن ابتدا اتصال این سوئیچ با کنترل برد را چک کنید و در صورت نیاز به جایگزینی آن را تعویض نمایید.

اگر کنترل پنل لمسی شما روشن باشد ولی ن‌توانید اعداد را بر روی آن ببینید، ممکن است مشکل از کنترل پنل آن باشد. هنگامی‌که شما یک دکمه را روی صفحه‌ی لمسی مایکروویو خود فشار می‌دهید، صفحه‌ی کنترل یک سیگنال را به اجزای دیگر مایکروویو برای شروع حرارت‌دهی می‌فرستد. اگر سوئیچ غشایی به طور معمول عمل می‌کند و اتصال به کنترل‌کننده نیز درست برقرار باشد، احتمالاً مشکل از پنل کنترل‌کننده می‌باشد و باید جایگزین شود. ابتدا اتصال برق را قطع کنید و نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

  • چگونه یک ماکروفر پر سر و صدا را تعمیر کنیم؟

در صورت داشتن سر و صدای نا‌معتارف ممکن است مشکل از موتور راه‌اندازی سینی ماکرویو باشد که در این صورت باید برای تعمیر ماکروفر موتور تعویض شود. با باز کردن بدنه می‌توانید به موتور که در قسمت انتهایی ماکروفر تعبیه شده است دسترسی پیدا کنید و یا در صورت لزوم با متخصص تعمیر لوازم منزل جهت سرویس مایکروویو خود تماس بگیرید.

همچنین ایجاد صداهای بلند و یا وز وز ممکن است بر اثر خرابی مگنترون باشد. مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا است که حرارت را در مایکروویو ایجاد می‌کند. اگر صدای تولید شده از سینی ماکروفر باشد، ممکن است غلطک که به گردش سینی کمک می‌کند شکسته باشد که در این صورت براحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث تولید صدای نامتعارف شوند ایراد در فن خنک‌کننده‌ی ماکروفر می‌باشد که در این صورت نیز برای تعمیر آن می‌توانید با باز کردن بدنه فن را چک کنید.

  • چگونه می‌توان مشکل خاموش نشدن ماکروفر را حل کرد؟

اگر زمانی که درب ماکروفر را باز می‌کنید، هنوز به کار کردن ادامه می‌دهد، ممکن است سوئیچ درب آن که قطع و وصل شدن جریان را در هنگام باز و بسته شدن درب کنترل می‌کند خراب شده باشد. در درب مایکروویو قلاب یا چفتی وجود دارد که سوئیچ درب را فعال می‌کند. این سوئیچ معمولا سیم‌هایی متصل به  چند ترمینال دارد. برای تعمیر مایکروویو خود با استفاده از یک اهم متر در حالت باز بودن درب، این اتصالات را بررسی کنید. اگر جریان برق در حالت باز بودن درب انتقال پیدا کرد، بدین معنی است که مشکل از این سوئیچ است و می‌توانید خودتان آن را تعویض کنید و یا از متخصص تعمیر لوازم خانگی برای تعویض آن کمک بگیرید.

همچنین اگر مایکروویو شما هنگامی‌که دکمه توقف یا مکث را فشار می‌دهید، خاموش نمی‌شود، اما زمانی که درب را باز می‌کنید متوقف می‌شود، ممکن است پنل هوشمند آن مشکل داشته باشد و نیاز باشد که این قسمت را تعویض کنید.

سرویس مایکروویو
سرویس مایکروویو
  • مشکل گرم نکردن ماکروفر را  چگونه بر‌طرف کنیم؟

هنگامی‌که مایکروویو شما روشن می‌شود، اما گرمایی را به غذا انتقال نمی‌دهد، ممکن است به این معنی باشد که سوئیچ درب شکسته است. سوئیچ درب سیگنال‌های دیگر مایکروویو را برای تأمین برق در هنگام بسته و سایر گرمایش‌ها باز می‌کند. برای کنترل سوئیچ درب در حالی که دکمه‌ی محرک را فشار داده‌اید، از یک مولتی‌متر استفاده کنید. اگر در آن نقطه تداوم وجود نداشت، سوئیچ را جایگزین کنید. همچنین این امر می‌تواند به علت وجود مشکل با دیود ولتاژ بالا باشد که به قدرت مگنترون کمک می‌کند. در این مورد باید با یک متخصص تعمیر لوازم منزل تماس بگیرید و برای تعمیر مایکروفر خود کمک بگیرید.

  • ماکروفر روشن نمی‌شود، مشکل آن چیست؟

ممکن است دلایل بسیاری وجود داشته باشد که  مایکروویو شما روشن نمی‌شود. یکی از آن‌ها سوئیچ درب معیوب می‌باشد. همچنین احتمال اینکه فیوز سرامیکی که وظیفه‌ی آن محافظت از  اجزای مایکروویو در برابر نوسانات برق می‌باشد، از کار افتاده باشد، وجود دارد. اگر این فیوز کار نکند برق ماکروفر به طور کل قطع می‌شود و مایکروویو شما کار نخواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث عدم روشن شدن مایکروویو شود، مشکل در درب آن می‌باشد. اما دقت کنید قبل از چک کردن تمامی ‌این موارد ابتدا از وصل بودن جریان برق اطمینان حاصل کنید. زیرا ممکن است مشکل شما بسیار ساده‌تر از این موارد باشد و اصلا نیازی به تماس با متخصص لوازم خانگی و سرویس مایکروویو نباشد!

  • چگونه مشکل سینی مایکروویو را که ثابت می‌ماند، برطرف کنیم؟

اگر سینی شیشه‌ای در مایکروویو شما حرکت نمی‌کند، ممکن است یکی از موارد زیر دچار مشکل شده باشد:

  1. معیوب شدن موتور حرکت دهنده‌ی آن
  2. اتصال سیم‌هایی که موتور و غلتکی که سینی را به گردش می‌آورد، قطع شده باشد.
  3. شکسته شدن و یا آسیب دیدن غلتکی که به گردش سینی کمک می‌کند.

هر یک از ایرادات احتمالی ذکر شده در بالا ممکن است باعث عدم گردش سینی ماکروفر باشند که با استفاده از راهنما‌های موجود می‌توانید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید و به راحتی و بدون نیاز به متخصص به تعمیر ماکروفر خود بپردازید.

سرویس مایکروویو
سرویس مایکروویو
  • بسته نشدن و یا گیر کردن درب ماکروفر

وجود مشکل در باز کردن درب ماکروفر و یا عدم باز شدن آن ممکن است بدلیل ایراد در قفل آن باشد. احتمال دارد اهرم قفل درب ماکروفر خراب شده باشد و یا شکسته باشد. همچنین وجود مشکل در مونتاژ قفل درب نیز از دیگر دلایل آن است که با باز کردن پنل ماکروفر و چک کردن آن می‌توانید نسبت به سرویس مایکروویو اقدام کنید. ممکن است برای این کار نیاز باشد قطعه‌ای را جایگزین کنید تا درب به درستی کار کند.

  • چگونه می‌توان یک فن خنک‌کننده‌ی مایکروویو که کار نمی‌کند را درست کرد؟

اگر فن خروجی مایکروویو شما کار نمی‌کند، مسئله‌ی ممکن این است که فیلتر زغال چوب آن مسدود شده باشد. این نوع فیلترها در مایکروویو‌ها برای از بین بردن بو و آلاینده‌ها، از غذای در حال گرم شدن، به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. آلاینده‌هایی که در طول زمان به این فیلتر می‌چسبند، سبب مسدود شدن آن می‌شوند. با تعویض این فیلتر می‌توانید مشکل را حل کنید. همچنین فیلتر چربی ماکروفر نیز پس از مدتی نیاز به تمیز شدن دارد که یکی دیگر از دلایل از کار افتادن فن نیز ممکن است بیش از حد چرب شدن آن باشد. با باز کردن ماکروفر و چک کردن این فیلترها به بهبود وضعیت فن کمک کنید.

همچنین وجود مشکل در قطعه‌ی تعدیل‌کننده‌ی هوا نیز ممکن است باعث از کار افتادن فن شود. این قطعه مانع ورود هوا از خارج به داخل ماکروفر می‌شود. برای تعمیر این قطعه نیاز است با متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

تنوع مدلی در ماکروفر‌های خانگی بسیار زیاد است، بنابراین مشکلات و ایرادات آن‌ها نیز ممکن است، متفاوت باشد. برخی از ایرادات احتمالی نیاز به تعمیر توسط متخصص تعمیر لوازم منزل دارد. اما بعضی از مشکلات در ماکروفرها مشترک هستند و در بین مشتریان آن‌ها به مشکلاتی رایج تبدیل شده‌اند. با داشتن اطلاعات اولیه در مورد اینگونه ایرادات در ماکروفر می‌توانید در صورت مواجه شدن با هر یک از آن‌ها در منزل خود به راحتی و بدون صرف هزینه به بر طرف کردن آن‌ها و سرویس مایکروویو خود بپردازید.

 

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سرویس مایکروویو می توانید از مطالبی که توسط تیم فنی تعمیرات سایت تهیه شده است نیز استفاده کنید :

۱ – نکاتی در رابطه با نگهداری و تعمیر مایکروفر

۲ – نکاتی درباره‌ی تعمیر مایکروفر

۳ – سوال های متداول در رابطه با نگهداری و تعمیر مایکروفر

۴ – چگونه تعمیر مایکروویو را انجام دهیم؟

۵ – چگونه مایکروویو خود را تعمیر کنیم

۶ – نکات ایمنی مایکروفر

۷ – ایمنی مایکروفر

4.9/5 - (9 امتیاز)

This Post Has 10 Comments

    1. سلام. دلیل اصلی آن نوسانات برق می باشد بهتر است از محافظ برق استاندارد برای ماکروفر خود استفاده کنید.

  1. با عرض سلام
    دوستان سوالی از خدمتتون داشتم ،دستگاه مایکروفری دارم مدل دوو ،غذا رو گرم نمیکنه،تعمیرکار شرکت اومده گفته مگنت زیاد داغ میکنه باید تعویض بشود، لطفا راهنمایی کنیدو با چه هزینه ای قابل تعمیر می باشد.

    1. سلام. به دلیل استفاده بیش از حد و یا مداوم از دستگاه این امکان وجود دارد که اشعه ساز یا همان مگنترون ماکروویو شما آسیب دیده باشد و یا نیاز به تعویض بخش های دیگر باشد. برای عیب یابی ماکروفر خود لطفا عکس ماکروفر خود را به شماره تلگرام شرکت ارسال کنید.

    1. سلام دوست عزیز

      نه مگنترون قابل تعمیر نمی باشد و باید برای تعمیر مایکروفر خود مگنترون جدید تهیه کنید .

  2. سلام و خسته نباشید
    بسیار سایت کاملی دارید و از ان که برای مشکلاتی که به وجود می آید راه حل نوشتید سپاس گزارم .

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونم از اطلاعاتی که گذاشتین ولی من طبق گفته شما جهت خرابی برد ماکروویو خود عمل کردم مشکل حل شده اما قطعی و وصلی دارد ماکروویو لطفا راهنمایی کنید .

      1. سلام دوست عزیز

        برای تعمیر مایکروفر خود با شرکت تعمیرات سایت تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top