skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

از حدود نیم قرن پیش که مایکروویو در فروشگاه ها به نمایش گذاشته شد، به گونه ای چشم گیر و قابل توجه، تهیه غذا را با کمترین میزان زمان گرمایشی انجام می داد. امروزه، این وسیله به عنوان بخش عمده و مهمی در اکثر آشپزخانه ها به شمار می رود. با مراقبت و نگهداری روزانه از مایکروویو، می توانید طول عمر آن را افزایش داده ، نیاز به تعمیر ماکروویو را کمتر کنید و در نتیجه چندین سال از آن بهره مند گردید.

تعمیر ماکروویو 
تعمیر ماکروویو
  • چطور از دستگاه خود مراقبت و محافظت نمائید که نیاز به تعمیر ماکروویو نباشد؟

۱ – تعمیر بخش های الکترونیکی را به دست متخصص آن بسپارید.

مایکروویو با وجود اندازه کوچکش نسبت به سایر لوازم خانگی ، می تواند هزاران ولت الکتریسته را در خازن ولتاژ بالای خود حتی پس از قطع جریان برق ذخیره نماید، چرا که بیش از ۳۰ دیواره خروجی را شامل می گردد.

تعویض قطعات و  بخش های الکترونیکی مایکروویو تا اندازه زیادی خطرناک می باشد و می بایستی توسط متخصص انجام پذیرد. با این حال، هزینه خرید یک مایکروویو جدید نسبت به هزینه تعویض برخی قطعات و تعمیر مایکروفر آن قابل قیاس نبوده و غالبا خرید دستگاه جدید در اکثر موارد به صرفه تر نمی باشد. البته قطعات غیرالکترونیکی مایکروویو چون ضامن ها و قفل های در، سینی های شیشه ای و بخش های مرتبط با آن ها، ارزان قیمت بوده و تعویضشان به سهولت انجام می گیرد.

۲ – داخل مایکروویو را تمیز نگه دارید.

فضای داخلی مایکرویو را مرتب تمیز کنید . چرا که ترشحات و ذرات مواد غذایی موجود در مایکروویو، مقداری از انرژی آن را هنگام کارکرد تحلیل داده و ممکن است منجر به سوختن و آسیب دیدگی دستگاه گردد. می توانید مایکروویو خود را با استفاده از مواد پاک کننده مخصوص مایکروویو تمیز نمائید.

اگر برای خرید مایکروویو به فروشگاهی رفتید، مایکروویی را پیشنهاد می کنیم که فضای داخلی آن از فولاد ضد زنگ درست شده باشد تا به راحتی تمیز شود. بدین ترتیب می توانید این نوع مایکروویو را با پاک کننده مربوط به فولاد ضد زنگ و همین طور پارچه ای با الیاف کوچک تمیز نمایید.

تعمیر ماکروویو 
تعمیر ماکروویو

۳ – درب مایکروویو را با دقت ببندید

مراقب باشید تا درب مایکروویو با شدت بسته نشود. به طور کلی، مکانیزم و طرز کار ضامن و قفل مایکروویو دارای ۳ کلید است که می بایستی به روش درست بسته شوند. در نتیجه، با شدت بستن درب مایکروویو به این کلیدها آسیب رسانده و منجر به ترکیدن فیوز داخلی می گردد و در نتیجه نیاز بهتعمیر ماکروویو را بیشتر می کند.

۴ – کاربرد زمان های پخت موجود در مایکروویو

با کاربرد این موضوع، غذا به گونه ای بهتر و همین طور با انرژی محفوظی گرم می شود.

۵ – هرگز آن را به صورت خالی روشن نکنید

برخی افراد به طور اشتباه، مایکروویو را تنها به خاطر استفاده از تایمر آن جهت پخت غذایی دیگر به صورت خالی روشن می کنند که این موضوع می تواند به مایکروویو آسیب رساند و منجر به تعمیر ماکروویو گردد، چرا که به دلیل عدم وجود مواد غذایی و یا مایعات درون مایکروویو، انرژی درون آن جذب نشده و به داخل برمی گردد و همین امر باعث زیاد گرم شدن و یا خوب عمل نکردن مگنترون می شود که تعمیر آن بسیار پرهزینه می باشد.

۶ – جهت بالابردن ایمنی و سلامت مایکروویو، از ظرف مخصوص آن استفاده نمائید

در کاربرد از مایکروویو ، تنها از ظروف مایکروویو استفاده کنید. برخی از محصولات شیشه ای مناسب کاربری در مایکروویو نمی باشند. همچنین از قراردادن ظروف فلزی ، طلایی و یا نقره ای و همینطور فویل آلومینیومی حتی به مقدار اندک در مایکروویو جلوگیری نمایید. استفاده از فویل آلومینیومی در گرم نمودن مواد غذایی منجر به جذب انرژی مایکروویو شده و بدان آسیب وارد می کند.

تعمیر ماکروویو 
تعمیر ماکروویو

۷ – از آسیب دیدگی جریان و نوسان های برقی جلوگیری نمائید.

مایکروویو خود را برای محافظت از آسیب دیدگی شدت جریان برق آن در طول نوسان ها و ولتاژهای زودگذر حاصل از رعد و برق و یا سایر نوسان هایی از این قبیل به مقاومت ضد تداخل جریان برق وصل نمائید

۸ – بخش ها و قطعات معمولی را تعویض نمائید

می توانید با تعویض صفحه گردون و معلق ، حباب های لامپ، فیلترهای زغال چوب و مواردی از این نوع که دچار آسیب دیدگی گشته اند، برخی از مشکلات متداول در این زمینه را برطرف کنید و با تعویض همین قطعات تا حدودی نیاز به تعمیر ماکروویو کمتر کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تعمیر ماکروویو ، می توانید با توجه به شماره مدل مایکروویو خود به بخش تعمیر آن در سایت ما مراجعه نمائید و یا با تعمیرات سایت تماس بگیرید.

۹  – آب را در کتری گرم کنید

آب را در مایکروویو به این دلیل که ممکن است بیش از اندازه حرارت ببیند، گرم نکنید، چرا که امکان دارد برخلاف ظاهر آن، بیش از حد انتظار گرم شود و هنگام لمس لیوان و یا فنجان و همینطور برداشتن آن دچار سوختگی شدید و یا این که محتوی آن بر روی صورت و یا دستتان پاشیده شود. در نتیجه بهتر است تا آب مورد نیاز را در کتری گرم نمائید.

همچنین می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه نگهداری و تعمیر مایکروفر به بخش مطالب آموزشی داخل سایت تعمیرات سایت مراجعه نمایید و یا از لینک های زیر استفاده کنید.

۱- نکاتی درباره تعمیر مایکروفر 

۲- سوالات متداول در رابطه با نگهداری و تعمیر مایکروفر

۳- چگونه تعمیر مایکروفر را انجام دهید

۴- چگونه مایکروفر خود را تعمیر کنیم

۵- نکات ایمنی مایکروفر

۶- ایمنی مایکروفر

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top