skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

دستگاه بخور سرد جز لوازم برقی با عملکرد حساس است. به همین دلیل است که در اثر استفاده نادرست سریعا خراب شده و به خدمات تعمیر بخور سرد نیاز پیدا می کند.

اصولا تعویض قطعات یدکی دستگاه بخور سرد جز خدمات اصلی تعمیر این دستگاه است. زیرا کوچکترین آسیب به این دستگاه متوجه قطعات داخلی آن می شود.

به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم داریم تا در این مطلب به معرفی این قطعات، مشکلات مرتبط با آنها و نکات مهم تعویض بپردازیم.

مهمترین قطعات یدکی دستگاه بخور سرد

قطعات یدکی دستگاه بخور سرد

مهمترین قطعات یدکی دستگاه بخور سرد که معمولا بیشتر از سایر قطعات به تعمیر و یا تعویض نیاز پیدا می کنند شامل موارد زیر هستند:

۱. مخزن آب دستگاه بخور سرد

نشتی آب از بخور سر شایع‌ترین مشکل این دستگاه است. دلیل این اتفاق به شکستگی مخزن آب بر می‌گردد. علاوه بر ضربه، عامل مهم دیگری که باعث شکستن مخزن می شود سهل انگاری بسیاری از افراد در استفاده از این دستگاه است. آن هم اضافه کردن مستقیم اسانس های معطر به مخزن آب. اسانس های روغنی دارای مولکولهای درشتی هستند که با مسدود کردن منافذ خروج بخار باعث فشار آوردن به مخزن آب و در نتیجه شکستگی آن می شود.

۲. کریستال اولتراسونیک

کریستال اولتراسونیک بخور سرد

کریستال التراسونیک در واقع قلب اصلی دستگاه بخور سرد است. زیرا بدون استفاده از حرارت باعث تبدیل آب به بخار می شود. درواقع این تفاوت اصلی میان دستگاه ‌های بخور سرد با بخور گرم است. مهمترین عاملی که باعث از کار افتادن کریستال التراسونیک می شود. رسوب گرفتن مجرای خروج بخار است. اگر آب مصرفی منطقه شما دارای املاح بالایی باشد و شما از این آب برای پر کردن دستگاه بخور سرد استفاده کنید. رسوبات تشکیل شده باعث از کار افتادن و سوختگی این قطعه می شود. در این صورت چاره‌ای جز تعویض آن نیست.

۳. فن حلزونی بخور سرد

فن حلزونی بخور سرد

فن حلزونی بخور سرد مشابه فن های به کار رفته در کامپیوترهای خانگی می باشد. مشکلی که اغلب در رابطه با این قطعه مشاهده می‌شود، صدای بیش از حد آن است. در این صورت با روغن کاری یاتاقان ها می‌توان صدای فن را کاهش و تعداد دور آن را افزایش داد. اگر فن کار نکند بایستی آن را تعویض نمود.

۴. لول متر آب

این قطعه متشکل از یک سنسور است که سطح آب را تعیین می کند. اگر آهنربای به کار رفته در این سنسور ضعیف شده باشد نمی‌تواند سطح آب را به درستی تعیین کند. تعویض این قطعه با یک آهنربای قوی راهکار این مشکل است.

۵. فیوز

سوختگی فیوز مهمترین علت روشن نشدن بخور سرد است. در این صورت بایستی فیوز تعویض شود.

۶. ترانزیستور

ترانزیستور قطعه ای است که فشار بخار خروجی را تنظیم می نماید. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود با مشکل افت بخاردهی بخور سرد مواجه خواهید شد.

۷. برد تغذیه دستگاه بخور سرد

برد تغذیه دستگاه بخور سرد

در مواردی که بخور سرد کم بخار می دهد اما ترانزیستور سالم است، مشکل از برد تغذیه است. بایستی هر یک از قطعات برد تغذیه چون ترانس ورودی، پل دیودی یکسو کننده و رگولاتور چک شوند.

تعویض قطعات یدکی دستگاه بخور سرد

فرقی نمی کند که برند دستگاه بخور سرد شما گران و یا ارزان باشد. مسئله مهم آن است که در زمان تعویض قطعات یدکی بخور سرد حتماً از همتای اصل شرکتی استفاده شود. قطعات فیک و تقلبی اگرچه در کوتاه مدت ممکن است مشکل دستگاه شما را حل کند، اما به دلیل عدم سازگاری با مشخصات دستگاه به زودی باعث از کار افتادن دستگاه بخور سرد می شوند. به همین دلیل توصیه می شود تا برای تعمیر دستگاه خود صرفا از خدمات تعمیر مراکز معتبر کمک بگیرید.

یکی از مزایای مرکز خدمات تعمیر تعمیرات سایت ارائه ضمانت به مشتریان از بابت اصل بودن قطعات جانبی است. این مسیئه می تواند نگرانی شما را از بابت کهنه بودن قطعات مصرفی و یا فیک بودن رفع نماید.

همچنین در تعمیرات سایت اولویت با تعمیر قطعات داخلی است. این سیاست کاری بر مبنای کاهش هزینه های خدمات تعمیر با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر در نظر گرفته شده است. بنابراین تنها در صورتی که قطعه خراب شده امکان تعمیر نداشته باشد با قطعه جدید تعویض خواهد شد.

تعمیر دستگاه بخور سرد از برندهای مختلف

تعمیر دستگاه بخور سرد از برندهای مختلف

تعمیرات سایت مرکز تخصصی تعمیر انواع بخور سرد از برندهای مختلف است. در فصول سرد سال به دلیل افزایش مصرف این دستگاه تقاضا برای تعمیر آن نیز افزایش پیدا می کند.

ما تلاش میکنیم تا با یک عیب یابی دقیق، تعمیر اصولی و استفاده از قطعات جانبی اصل، مشکل دستگاه شما را برای همیشه رفع نماییم. به طوری که با استفاده صحیح و مراقبت از دستگاه، از خدمات تعمیر بی‌نیاز خواهد شد. به این ترتیب دستگاه شما تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی کارایی مطلوب خود را حفظ می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

3.8/5 - (10 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top