skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی |

آیا لازم است ظرفها را قبل از گذاشتن در ماشین ظرفشویی آبکشی نماییم ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی | پیش از قرار دادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی ، پاک نمودن پس مانده ها و خورده های مواد غذایی از روی آنها کافی است و نیازی به آبکشی و هدر دادن آب نمی باشد. البته در برخی از مدل های جدید ماشین ظرفشویی ، سیستم تمیز کردن پس مانده ها و خورده های موارد غذایی برنامه ریزی شده و قرار گرفته است تا آسیبی به ماشین ظرفشویی نزند و نیازی کمتری به تعمیر ماشین طرفشویی خود داشته باشد.
در هر صورت آبکشی ظروف پیش از گذاشتن آنها تنها زمانی ضرورت پیدا می کند که چندین ساعت بدون شستشو مانده اند. در این حالت ، می بایستی آنها در آب کف آلود خیس کنید تا خورده و پس مانده های غذا کاملا از روی ظروف پاک شوند. بدین ترتیب بقایای مواد غذایی در بخش های ماشین ظرفشویی گیر نکرده و نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا نخواهید کرد.

پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه تعمیر ماشین ظرفشویی را انجام دهیم را هم بخوانید

بهترین و مناسبترین راه پر کردن ماشین ظرفشویی چیست ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشوییکارخانه ها و نمایندگی های فروش پیشنهاد می کنند در ماشین ظرفشویی های دارای جا قاشق چنگالی به صورت ایستاده و سبدی ، باید قاشق و چنگال را رو به بالا و کاردها را به خاطر امنیتش و همین طور ظروف را رو به پایین قرار دهید تا آب به طور کامل بر روی آنها جریان داشته باشد و تمامی لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرد. چراکه بازویی آبپاش در هر طبقه در زیر سبد های کشویی و ظروف قرار گرفته و از زیر آب را پخش می کند. بهتر است که کارد، چنگال و قاشق های دسته چوبی و یا کلا چوبی را با دست بشویید ، چرا که ماده پاک کننده ماشین ظرفشویی باعث ترک خوردگی و فرسودگی زود هنگام آنها می شود.
طبقه زیرین :
– بشقاب ها را در طبقه زیرین و نزدیک بازویی آبپاش قرار دهید، به طوری که سطح آنها نمایان باشد.
– قوری و یا کتری را در قسمت بالای طبقه زیرین و رو به پایین بگذارید تا آب به طور کامل در داخل و خارج آن جریان داشته باشد.
– تخته خردکن و سینی ها را در کناره ها و قسمت های بیرونی تر طبق زیرین قرار دهید.

تعمیر ماشین ظرفشویی - 6
طبقه بالا :
– فنجان ها ، لیوان ها و یا کاسه های شیشه ای یا پلاستیکی را در طبقه بالاتر بگذارید. حتما آنها را با فاصله بچینید تا هنگام شستشو صدمه نبینند.
– کارد ها ، قاشق ها و چنگال ها را نیز در طبقات بالاتر قرار دهید تا راه بازوی آبپاش را مسدود نسازد. در ماشین ظرفشویی های بدون جا قاشق چنگالی ایستاده و سبدی ، می بایستی کاردها و قاشق چنگال ها را در طبقه سوم و بالاتر از همه و به صورت خوابیده بچینید تا آب کاملا بر روی آنها جریان داشته و راه بازویی آبپاش را نیز سد نکند . بدین ترتیب ظروف به درستی شسته شده و نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا نمی کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی - 5

چه نوع شوینده و پاک کننده ای برای ماشین ظرفشویی مناسب است ؟ پودری و یا به صورت مایع ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی |  به واسطه تحقیقاتی که در سال های اخیر به عمل آده ، به این نتیجه رسیده اند که شوینده های پودری و یا به صورت قرص ، بهترین نوع پاک کننده در ماشین ظرفشویی به شمار می روند و از قابلیت شویندگی بهتری نیز برخوردارند. همینطور انواع خاص و ویژه آنها نسبت به سایر مارک ها برتری داشته و کیفیت شستشوی بهتری را دارا هستند. اما اگر از شوینده ماشین ظرفشویی خود استفاده ننمایید ، با گذشت زمان نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا خواهید کرد.

همیشه در قسمت پایین ماشین ظرفشویی ، مقداری آب جمع می شود . چرا آب آن به طور کامل تخلیه نمی گردد ؟ دلیل آن چیست ؟

تمام انواع ماشین ظرفشویی ها همیشه مقداری آب را در قسمت پایین خود نگه می دارند تا به واسطه آن همیشه رطوبت را در اطراف پمپ و درپوش وجود داشته باشد و بدین ترتیب از ترک خوردگی و یا نشتی آن ها جلوگیری به عمل آید. چرا که تعویض و یا تعمیر ماشین ظرفشویی در این قسمت پر هزینه است .

تعمیر ماشین ظرفشویی = 1
چرا ماشین ظرفشویی من بوی بد می دهد ؟ چطور آن را از بین ببرم ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی | در طول شستشوی ظروف بقایا و پس مانده های مواد غذایی در فیلتر و یا شکاف و درز های ماشین ظرفشویی جمع می شوند و انبوه آنها ، بوی نامطبوعی را پدیدار می سازد. البته ماشین ظرفشویی در جریان خشک کردن ظروف ، بوی بد و نا مطبوع را برطرف می سازد … در غیر این صورت ، فیلتر را درآورده و آن را با استفاده از برس و اسکاچ صابون و آب داغ تمیز کنید. همچنین جهت برطرف ساختن این بوی بد می توانید در فنجانی کوچک ، سرکه سفید بریزید و آن را در بالاتزین طبقه ماشین ظرفشویی قرار دهید و بگذارید تا ماشین ظرفشویی با درجه شستشوی معمولی خالی کار کند. به جای سرکه سفید می توانید از خلال پوست لیمو ترش نیز همانند طریق بالا استفاده نمایید . بدین ترتیب، داخل ماشین ظرفشویی شما ، بوی مطبوع و تازه ای را به خود می گیرد. همین طور سطح بیرون ماشین ظرفشویی را می توانید با محلول سرکه سفید و آب و یا چند منظوره همراه با یک دستمال برق اندازید.

فنجان ها و ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی ، لکه دار ، تیره رنگ و غبار گرفته می شوند . مشکل چیست ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشوییاگر ظروف شما پس از شستشو لکه دار گردید ، آنها را با درجه خشک کن در ماشین ظرفشویی قرار دهید و بگذارید تا ماشین کار کند. اگر نتیجه ای حاصل نشد ، از درجه آبکشی استفاده کنید و بدون هیچ شوینده ای روی این درجه ظروف را شستشو دهید.
در صورت تیره شده و حالت غبار آلودگی ظروف نیز می توانید موارد زیر را امتحان کنید.
استفاده از شوینده به مقدار زیاد : اگر برای شستشوی ظروف به مقدار بالا و بیش از حد شوینده استفاده نمایید ، ظروف شیشه ای کدر می شوند.جهت رفع این مشکل ، مقدار مناسبی از شوینده را بکار ببرید . گاهی اوقات نیز این مسئله بخاطر جنس نامرغوب ظروف و لیوان های شیشه ای می باشد و به شوینده و ماشین ظرفشویی شما ارتباطی ندارد.
– این مسئله می تواند به دلیل محدودیت جریان آب باشد که در این صورت با ذکر مدل ماشین ظرفشویی خود با متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی مشورت نمایید.
– گاهی نیز این مشکل به خاطر آب سخت در محل زندگیتان می باشد. در این زمینه می توانید کیت های مربوط به آزمایش سختی آب را از نمایندگی های مورد نظر خریداری کنید و بدین ترتیب در صورت وجود آب سخت ، از کاهنده سختی آب استفاده نماید تا به مشکلی بر نخورید.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ را هم بخوانید

شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی خیلی طول می کشد دلیل آن چیست ؟

سوالات متداول در ارتباط با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی | ممکن است مدل ماشین ظرفشویی شما به گونه ای باشد که قبل از شستشو ، آب را گرم کند. در این صورت تقریبا نیم ساعت طول می کشد تا آب داخل ماشین به درجه گرمای مورد نظر برسد . جهت سریع انجام شدن این مسئله پیش از روشن کردن ماشین ظرفشویی ، دمای آب ورودی را بالا برید . به این ترتیب که آب شیر سینک آشپزخانه را باز کنید تا داغ شود و یا اینکه در صورت داشتن آب گرمکن ، دمای آن را بالا ببرید تا آب زودتر داغ گردد و سپس ماشین را روشن کنید تا کار کند و مواظب باشید تا در حین انجام آن ، سوختگی ای نیز حاصل نشود و آسیبی نبیند . با انجام موارد مذکور به ندرت پیش می آید که نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی - 4

در صورتی که هنوز سوالاتی برای شما در رابطه با نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی وجود دارد می توانید سایر مقالاتی که در این زمینه توسط تیم تعمیرات سایت تهیه شده است را نیز مطالعه فرمایید.

Rate this post

This Post Has 2 Comments

  1. ماشین من الگانس رومیزی ۶نفره س.بعد از تمام شدن شستشو۲۰دقه طول میکشه که اب تخلیه کنه.زنگی هم نداره که اعلام اتمام شستشو کنه.من باید دکمهoff رو بزنم تا خاموش بشه.ایا این مراحل عادیه؟

    1. سلام. به طور میانگین زمان خشک کردن در ماشین ظرفشویی ۲۰ دقیقه طول می کشد. این موردی که دستگاه شما صدایی برای اتمام کار ندارد عیر عادی بوده و برای عیب یابی ظرفشویی شما باید اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top