skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این قسمت می توانید سوالات متداول و پاسخ آنها را در رابطه با نگهداری و تعمیر ماکروفر مشاهده کنید. این سوالات در واقع مشکلاتی عمده می باشند که از سوالات مخاطبان و مشتریان به همراه پاسخ آنها تهیه شده و البته بسیار مفید و کاربردی می باشند.

تعمیر ماکروفر
تعمیر ماکروفر
  • آیا مایکروفرخطرناک است؟

خیر. تا زمانی که مایکروفر کار می کند و درب آن بسته است و توسط افراد غیرکارشناس ، تعمیر ماکروفر انجام نشده باشد ، هیچ گونه خطری مواجه نمی باشید. با این حال، حائز اهمیت است که تعمیر بخش های داخلی و قطعات الکترونیکی را به دلیل خطر بالای برق گرفتگی به دست متخصص بسپارید.

  • ما هر روز در خانه، چندین بار از مایکروویو استفاده می کنیم . آیا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض انرژی و اشعه ی مایکروویو، مشکلات و امراض جدی ای را به وجود می آورد؟

برخی از مطالعات انجام گرفته در این زمینه حاکی بر این هستند که قرارگیری طولانی مدت در معرض انرژی و اشعه ی مایکروویو، می تواند مشکلاتی را بر روی سلامتی پدیدار سازد. با این حال، اکثر تحقیقات به عمل آمده نشان می دهند که قرارگیری در معرض ریزموج های سطح پایین برای ما تا حدودی طبیعی است . چرا که به طور مرتب، این ریزموج ها را از اتمسفر و فشار جو بدون داشتن هیچ وسیله ی مضر و یا تاثیرات طولانی مدت آن دریافت می کنیم. اما اگر مایکروویوی دچار نشتی اشعه و یا سوراخ گردیده باشد، در آن صورت بسیار خطرناک گشته و می بایستی سریعا با متخصصان مربوطه جهت تعمیر ماکروفر تماس بگیرید.

  • چطور می توانم نشتی و یا سوراخ ایجاد شده در مایکروویو را بررسی و آزمایش کنم؟

وسایل زیادی برای تشخیص نشتی مایکروویو در خانه وجود دارند ، اما بهترین کار در رفع این نگرانی، تماس با متخصص تعمیرات لوازم خانگی و یا متخصص تعمیر ماکروفر جهت بررسی و برطرف نمودن مشکل می باشد.

تعمیر ماکروفر
تعمیر ماکروفر
  • چرا تخم مرغ ها ، سیب زمینی ها و برخی دیگر از مواد غذایی هنگام گرم کردن در مایکروفر می ترکند؟

انرژی مایکروویو بیشتر از سایر روش های گرم کردن در مواد غذایی نفوذ می کند. مولکول های موجود در داخل مواد غذایی بسیار سریع تر از مولکول های خارجی حرارت می بینند و هنگامی که گرم شدند، با پوسته پوسته گشتن سطح مواد غذایی و افزایش یافتن مولکول های آب به بیشترین اندازه، منجر به ترکیدن برخی از مواد غذایی می گردند. جهت جلوگیری از حرارت بیش از حد این نوع مواد غذایی، مایکروویو را در درجه ی پخت مناسب با آن مواد غذایی قرار دهید و یا این که قدرت سطح پخت را برای این گونه مواغذایی کاهش دهید.

  • چه نوع مایکروفر را باید خریداری نمایم؟

هر چه مقدار نیروی برق (برحسب وات) بیشتر باشد، مایکروویو سریع تر غذا را گرم می کند. در خرید مایکروویو به دنبال مدلی با گزینه های حسگر پختی باشید تا غذا را با دقت بیشتری گرم نماید. می توانید برای سنجش و درجه بندی مایکروویوها به گزارش های مربوط به مشتریان و یا سایر منابع معتبر در این زمینه مراجعه کنید. سعی کنید با جمع آوری اطلاعات مفید مدل و برندی را تهیه کنید که کمتر نیاز به تعمیر مایکروفر وجود داشته باشد.

  • آیا  توان مایکروفر ها می تواند با گذشت زمان رو به افول رود؟

خیر. مایکروویو شما در هر زمانی باید مثل روز اولی که خریداری شده، کار کند.

  • هنگامی که غذا را در مایکروفر گرم می کنم، برخی از نقاط غذا به صورت سفت و گرم نشده باقی می مانند. دلیل آن چیست؟

زیرا انرژی مایکروویو در داخل مایکروفر ساطع می شود و سپس به واسطه ی محرک فلزی و یا صفحه ی گردونه با اطراف پراکنده می شود و در این حالت معمولآ انرژی به صورت ثابت می باشد. با این وجود ممکن است برخی از نقاط غذا بیش از اندازه گرم شوند و نقاط دیگر گرم نشده و سفت باقی بمانند. مایکروویوی که دارای صفحه ی گردان می باشد، به مراتب در پخت غذا بهتر عمل کرده و به کاربرد حالت های از پیش تنظیم شده ی پخت غذا در مایکروویو کمک می نماید.

تعمیر ماکروفر
تعمیر ماکروفر
  • آیا مایکروفر سرطان زاست؟

مایکروویو سرطان زا نمی باشد و منجر به رادیواکتیو ساختن غذا نمی گردد. مایکروویو با پرتوزایی که توسط مولکول های آب موجود در غذا جذب می شود، مواد غذایی را گرم می نماید و هیچ گونه تغییری در غذا ایجاد نکرده و همانند سایر روش های پخت عمل می کند.

  • آیا ایستادن جلوی مایکروویوی که کار می کند، خطرناک است؟

بدن انسان از ۶۰% آب تشکیل یافته و این ترس وجود دارد که ایستادن در فاصله ی ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتری از مایکروویو می تواند به بدن آسیب رساند. ممکن است قرارگیری در معرض سطوح بالای مایکروویو، سوختگی زیادی را به همراه داشته باشد و این زمانی است که به طور مستقیم با آن روبرو گردید. اما باید بدانیم که عدسی چشم و بیضه های مردان، حساس ترین اعضای بدن در مقابل امواج بالای رادیواکتیو به شمار می روند.

  • آیا پختن سبزیجات در مایکروویو نادرست است؟

زمانی که سبزیجات (بدون توجه به روش آن) پخته می شوند، معمولآ مقداری از مواد مغذی و مقوی آن از بین می رود، اما این باور وجود دارد که مایکروویو حدود ۹۰% از مواد مغذی و مقوی موجود در غذا را از بین می برد، در حالی که این موضوع در رابطه با اجاق گاز در حدود ۱۰% می باشد و با توجه به مقیاس های عمل آمده در این زمینه، جوشاندن سبزیجات می تواند بدترین حالت پخت در سبزیجات به شمار رود.

  • مایکروفر با غذای ما چه می کند؟

به طور خلاصه، مایکروویو از وسایل کاربردی در آشپزخانه می باشد که برای پختن یا دوباره گرم نمودن غذا با پراکنده سازی ریزموج های کوچک عمل می نماید … بدین صورت که مولکول های آب با ارتعاش مواد غذایی و در سرعتی باورنکردنی، حالتی اصطکاکی پیدا می کنند و در نتیجه به گرم کردن مواد غذایی می پردازند.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر ماکروفر می توانید از مطالبی که توسط تیم فنی تعمیرات سایت تهیه شده است نیز استفاده کنید :

۱ – نکاتی در رابطه با نگهداری و تعمیر مایکروفر

۲ – نکاتی درباره‌ی تعمیر مایکروفر

۳ – سوال های متداول در رابطه با نگهداری و تعمیر مایکروفر

۴ – چگونه تعمیر مایکروویو را انجام دهیم؟

۵ – چگونه مایکروویو خود را تعمیر کنیم

۶ – نکات ایمنی مایکروفر

۷ – ایمنی مایکروفر

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top