skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

روشن نشدن بخارشوی یکی از مشکلاتی است که در تعمیر بخار شور مورد بررسی قرار میگیرد.

در این مقاله به علت روشن نشدن بخارشوی پرداخته ایم.

به یاد داشته باشید دستگاه هایی مانند بخار شور و اتو پرس و سایر دستگاه ها که با بخار کار می کنند، بهتر است هفته ای یکبار مورد استفاده قرار بگیرند.

علت روشن نشدن بخارشوی

بررسی علت های روشن نشدن بخارشوی

•رسوب گرفتگی با آب سخت

ممکن است روشن نشدن بخارشوی به علت رسوب مواد معدنی باشد که باعث گرفتگی بخارشوی شده است. اگر در کلاس های علوم توجه کرده باشید، آب شامل مواد معدنی مختلف است. اگر ماده معدنی همانند کلسیم از آب ایجاد شود، لایه ای از رسوب آهکی روی بخارشوی باقی می ماند.

اگر دستگاه روشن نمی شود ولی چراغ آن روشن شده است،  روشن نشدن دستگاه را میتوان در گرفتگی توسط رسوب و آهک جستجو کرد. به این دلایل یک دستگاه بخارشوی می تواند عملکرد خود را از دست بدهد.

هنگامی که این اتفاق بیفتد، بخار از بخارشوی بیرون نمی آید و تنها کاری که شما باید انجام دهید، رسوب زادیی بخارشوی است. به منظور انجام این کار بهتر است از آب مقطر برای بخارشوی استفاده کنید که سختی آن بسیار کم است . آب شهری آب سخت است بدین معنی که حاوی منیزیم و کلسیم است. بنابراین توصیه می شود که از آب مقطر به منظور پر کردن مخرن دستگاه استفاده شود.

بیشتر بدانید:  علت روشن نشدن بخارشوی

جلوگیری از رسوب گرفتگی

• خالی بودن منبع آب

اگر بخارشوی خود را رسوب زدایی کرده اید و هنوز کار نمی کند، منبع آب دستگاه را بررسی کنید. اگر آب مخزن تمام شده باشد مسلما بخاری تولید نمی کند. اگر به طور مداوم در حال استفاده از بخارشوی بوده اید، جریان بخار به مرور کم می شود تا اینکه هیچ بخاری تولید نمی شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن آب را پر کنید و با این کار احتمالا مشکل شما مرتفع می گردد.

•تمیز کردن دستگاه بخار شوی

هر از چند گاهی، رسوب و آهک ممکن است در بخارشوی شما گیر کنند. به منظور پاک سازی رسوب و آهک، ابتدا بگذارید که دستگاه کاملا خنک شود و سپس شلنگ، دسته و تمامی متعلقات بخارشوی را جدا کنید. دستگاه را در یک سینک بزرگ یا وان قرار دهید. دریچه کوچک تخلیه آن را باز کنید و بخارشوی را بیرون آورید.

آب را از سوراخ کوچک عبور دهید و این فرآیند را تا زمانی ادامه دهید که آب شفاف شود. همچنین می توانید مخزن دستگاه را با آب پر نموده و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن بیفزایید. اجازه دهید که دستگاه کارکند و بخار تولید کند سپس آن را خاموش کنید. توصیه می شود که پس از استفاده از بخارشوی، آب مخرن آن را خالی کنید.

تمیز کردن دستگاه بخار شوی-

• دوشاخه و پریز معیوب در روشن نشدن بخارشوی

با بررسی موارد و قسمت هایی از دستگاه که در ادامه ذکر شده است، می توانید علت روشن نشدن بخارشوی را راحت تر بیابید. اگر چراغ خاموش است احتمالا مشکل از سوکت دو شاخه یا فیوز زیر آن است. اگر دوشاخه برآمدگی پیدا کرده، فیوز را عوض کنید و از پریز برق دیگری در خانه برای امتحان کردن دستگاه استفاده کنید.

بیشتر بدانید: ۷ مشکل رایج در بخارشوی

•سایر علت ها

خرابی یا شل بودن کلید خاموش و روشن می تواند یکی از علت ها باشد. در مدل های دارای تسمه، پارگی و مستهلک شدن تسمه نیز می تواند سبب روشن نشدن بخارشوی باشد که در این مورد، فقط تعویض تسمه موثر واقع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

علت بخار نکردن بخار شوی

کاربرد آب مقطر و تاثیر آن در تعمیر لوازم خانگی

نگهداری و تعمیر بخارشوی

 

5/5 - (61 امتیاز)

This Post Has 2 Comments

    1. باسلام

      دوست عزیز برای اطلاع از موجودی قطعه مورد نیاز خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top