skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام بهره‌برداری از آبسردکن با آن روبرو بشوید، صدای زیاد آن است. اگر به دنبال علت صدای زیاد آبسردکن هستید، باید در ابتدا مواردی همچون تراز بودن، قرار گیری صحیح مخزن را بررسی کنید و پس از آن احتملاتی حادتر همچون خرابی برد و کمپرسور را مدنظر قرار بدهید.

در ادامه بیشتر به دلایلی خواهیم پرداخت که می توانند علت صدای زیاد آبسردکن باشند و خواهیم دید که چگونه می توان این مشکلات را بر طرف کرد.

تراز نبودن آبسردکن

رایج ترین علت صدای زیاد آبسردکن را می توان در تراز بودن آبسردکن جستجو کرد. در صورتی که دستگاه به درستی روی زمین قرار نگیرد، به دلیل وارد آمدن فشار بیش از حد به دستگاه شاهد ایجاد سر و صدای آن خواهید بود.

از همین رو، آبسردکن روی سطوحی که قرار گرفته، باید ‌صورت دقیق تراز شود تا با مشکلاتی اعم از صدای زیاد آبسردکن و مشکلات ناشی از آن روبرو نشوید. با این حال اگر مشکل حل نشد و روش های بعدی هم جواب نداد می توانید از خدمات تعمیرات آبسردکن استفاده کنید.

تراز نبودن آبسردکن

عدم قرار گیری صحیح مخزن

گاهی اوقات درست قرار نگرفتن مخزن روی دستگاه علت صدای زیاد آبسردکن است؛ به عبارتی دیگر اگر آبسردکن شما از نوع مخزن دار باشد مجبور هستید هر وقت آب دستگاه تمام شد، مخزن را بردارید.

اگر سر و صدای دستگاه زیاد است، بررسی کنید تا مخزن به درستی روی دستگاه قرار گرفته باشد و در این زمینه باید به نحوه بستن مخزن آبسردکن توجه کنید.

خرابی کمپرسور آبسردکن

اما یکی از سناریوهای بدبینانه در مورد علت صدای زیاد آبسردکن می تواند مربوط به خرابی کمپرسور دستگاه باشد. این قطعه آبسردکن، مهم‌ترین و اصلی ترین نقش را در سرد کردن آب دارد.

زمانیکه فشار قابل توجهی به کمپرسور وارد می‌شود، دچار خرابی و فرسایش می‌شود و نتیجه این خرابی نیز بروز صدای زیاد آبسردکن خواهد بود. به طور کلی برای خرابی کمپرسور آبسردکن باید موارد زیر را مورد بررسی قرار داد:

  • بررسی اتصال صحیح کمپرسور به سایر قطعات
  • میزان شارژ گاز کمپرسور
  • فرسایش و از بین رفتن کمپرسور
  • بررسی لوله‌های متصل به کمپرسور و اواپراتور

خرابی کمپرسور آبسردکن

نیم سوز شدن موتور آبسردکن

همچون یخچال، آبسردکن‌ ها نیز دارای موتور هستند؛ موتور به مرور زمان دچار خرابی می شود که همین موضوع می تواند علت صدای زیاد آبسردکن باشد.

این موضو عباید توسط تکنسین مجرب مورد بازبینی و عیب یابی قرار گیرد تا در صورتی که مشکل سر و صدای زیاد مربوط به موتور دستگاه بود، برطرف شود.

خرابی برد آبسردکن

دست آخر اینکه خرابی برد نیز می تواند علت صدای زیاد آبسردکن باشد. برخی آبسردکن ها دارای برد الکترونیکی هستند. برد الکترونیکی وظیف صدور فرمان به سایر ارگان های دستگاه را بر عهده دارد.

بررسی برد و نارسایی های آن کاری تخصصی و نیازمند تحربه و تخصص فراوان است، از این رو افراد عادی نمی توانند برد دستگاه را بررسی کنند زیرا احتمال آسیب رسیدن به دستگاه و بدتر شدن وضعیت آن وجود دارد.

نیم سوز شدن موتور آبسردکن

لزوم استفاده درست از آبسردکن

به طور کلی باید گفت که اگر به دنبال علت صدای زیاد آبسردکن هستید، تنها یک عامل وجود دارد و آن هم ندانستن نحوه استفاده از آبسردکن است.

تمامی آبسردکن‌ها دفترچه راهنما دارند ولی ما به هیچ وجه، حتی برای یکبار، این دفترچه را مطالعه نمی‌کنیم و صرفا براساس دانش و تجربه خود از آبسردکن استفاده می‌کنیم؛ این در حالیست که کمپانی سازنده آبسردکن تمام نکات قابل توجه را برای مشتریان دستگاه، ذکر کرده است.

نکته پایانی

در این مطلب تلاش شد در مورد علت صدای زیاد آبسردکن صحبت شود؛ همانطور که گفته شد موارد متعددی از خرابی کمپرسور و تراز نبودن تا خرابی برد و اشکال در جاگذاری مخزن سبب تولید سر و صدای آب سردکن است که در نهایت همه اینها به بهره‌برداری نادرست از آبسردکن باز می گردد.

از آنجایی که عیب یابی آبسردکن کاری تخصصی است، توصیه می کنیم که دستگاه را نزد مراکز معتبر ببرید. شما می توانید تعمیر آبسردکن خود را به تعمیرات سایت بسپارید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top