skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

برند بوش یکی از شناخته شده ترین نام ها در زمینه تلوید لوازم خانگی بوده است. از جمله محصولات تولیدی این برند ماکروفر است. به منظور استفاده از این دستگاه بیش از هرچیز باید راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید.

مواردی همچون نحوه نصب، نوضیحات کلیدها، نحوه تنظیم ساعت و پخت و گرم کردن غذا از جمله موارد موجود در راهنمای استفاده از ماکروفر بوش است. همچنین اگر در صورت بروز مشکل راهنمای ماکروفر بوش جواب نداد می توانید از تعمیرات ماکروفر بوش کمک بگیرید.

چگونگی نصب ماکروفر بوش

پیش از نصب ماکروفر بوش، باید جانمایی مناسب برای آن صورت دهید. برخی ترجیح می دهند ماکروفر توکار باشد اما در نظر بگیرید که دستگاه شما چنین قابلیتی دارد یا خیر.

به عنوان راهنمای استفاده از ماکروفر بوش و برای جایگذاری صحیح ماکروفر آن موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ماکروفر باید در محیطی صاف به دور از رطوبت و وسایل گرمازا نصب شود.
  • بهترین مکان برای نصب ماکروفر بوش، بالای کابینت است.
  • از قرار دادن ماکروفر بر روی سطوح لغزنده همچون لباسشویی خودداری کنید.
  • پریزی جداگانه به همراه محافظ برای مصرف ماکروفر در نظر بگیرید.
  • فاصله مناسبی میان ماکروفر، سایر دستگاه‌ها و دیوارها در نظر بگیرید.
  • ماکروفر حتی الامکان از دسترس کودکان دور باشد.

چگونگی نصب ماکروفر بوش

نحوه کار با دکمه‌های ماکروفر بوش

هر کدام از دکمه‌های تعبیه شده بر پنل ماکروفر بوش  دارای کارایی و عملکرد منحصر به خود است. برای آشنایی بهتر با دکمه های ماکروفر خود حتماً دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را به طور کامل مطالعه نمایید. با این حال برخی از دکمه ها که کارکردی مشترک در میان مدل های ماکروفر بوش دارند در جدول زیر آمده اند.

دکمه‌های ماکروفر بوش معرفی قابلیت دکمه ها
Defrost یخ زدایی کردن مواد غذایی یخ زده
Stop/Start شروع یا توقف کلی برنامه‌ها
ولوم چرخشی تنظیم زمان پخت
Grill برای گریل کردن مواد غذایی
Micro گرم کردن مواد غذایی
Combi گزینه مناسب پخت‌های ترکیبی
Crispy ترد کردن مواد غذایی
On/Off روشن و خاموش کردن ماکروفر بوش
۹۰، ۱۸۰، ۳۶۰، ۶۰۰، ۹۰۰ تعیین درجه پخت غذا

تنظیم ساعت ماکروفر بوش

نکته دیگری که در راهنمای استفاده از ماکروفر بوش باید مورد توجه قرار بگیرد، تنظیم ساعت دستگاه است. برای تنظیم ساعت مایکروفر بوش باید به صورت زیر عمل کرده و در نظر بگیرید که در صورت قطع ناگهانی برق، باید مجددا ساعت مایکروویو بوش را تنظیم کنید.

  • دکمه Clock/Timer را فشار دهید.
  • پس از ظاهر شدن ۰۰:۰۰ روی صفحه، تنظیمات ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته را خواهید دید.
  • می توانید به دلخواهد قالب ۱۲ یا ۲۴ ساعته را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، از طریق کلید ولوم اقدام به تنظم ساعت و دقیقه نمایید.
  • در نهایت و برای تایید تنظیمات باید دکمه Start را بزنید.

نحوه کار با دکمه‌های ماکروفر بوش

برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش

از جمله قابلیت کلیدی ماکروفرها دارا بودن برنامۀ یخ زدایی یا Defrost است. به منظور راهنمای استفاده از ماکروفر بوش برای یخ زدایی، ابتدا بسته منجمد را از یخچال خارج کرده و با استفاده از یک چاقو، پلاستیک بیرونی آنرا خارج نمایید و محتویات داخل کیسه را درون ظرف مناسب ماکروفر قرار دهید.

شما باید دکمه Defrost را فشار داده و سپس به وسیله دکمه Time Defrost و Weight Defrost زمان و وزن را تعیین کنید. پس از آن و با زدن دکمه start فرآیند یخ زدایی نیز آغاز می شود.

راهنمای استفاده از ماکروفر بوش؛ ظرف مناسب

به منظور راهنمای استفاده از ماکروفر بوش این نکته را در نظر بگیرید که هر نوع ظرفی که در خانه دارید برای قرار دادن در ماکروفر مناسب نیست و ظروف سنگین نیز به سیستم کوپلینگ مایکروفر آسیب می زند.

این مورد به ویژه برای ظروف آهنی، فلزی و آلومنیومی و پلاستیکی صدق می کند. قرار دادن ظروف آهنی سبب جرقه زدن دستگاه می شود و همچنین ظروف پلاستیکی معمولی نیز در ماکروفر از شکل می افتند. ظروف مناسب برای استفاده در ماکروفر باید از جنس پیرکس و ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر باشد.

برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش

دلیل جرقه زدن دستگاه

بسیاری از افراد در راهنمای استفاده از ماکروفر بوش به دنیال دلیل جرقه زدن دستگاه می گردند. مهمترین دلیل غیرفنی این اتفاق استفاده از ظروف آلومینیومی و فلزی در ماکروفر است و دلیل فنی نیز از خرابی کاور میکا ماکروفر تا قطعات داخلی همچون ترانس ماکروفر را شامل می شود.

این ظروف به دلیل متریالی که آن تشکیل شده اند، امواج را از خود عبور نمی‌دهند و در نتیجه این امواج تماماً به خود دستگاه باز می‌گردد و باعث جرقه زدن مایکروفر می شود.

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر بوش

اگر راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید، متوجه این نکته خواهید شد که یکی از قابلیت‌های کلیدی ماکروفر شما، پخت و تهیه پیتزا است.

تعداد زیادی از ماکروفرهای بوش دارای دکمه Pizza هستند که با انتخاب این دکمه می‌توانید اقدام به پخت پیتزا کنید. اگر این دکمه را بر روی ماکروفر دیدید، مواد اولیه پیتزای مدنظر را آماده و بر روی ظرف مناسب قرار دهید.

زمانیکه شما دکمه Pizza را می‌فشارید، المنت‌های موجود در بالا و پایین ماکروفر روشن می‌شوند. پس از اتمام این فرایند اولیه، ظرف را درون ماکروفر قرار دهید و درب آنرا ببندید. سپس دکمه  Power Level را فشار داده و آن را روی ۶۰ درصد قرار دهید. در نهایت باید تا انتها صبر کنید که فرآیند پخت پیتزا به اتمام برسد.

نکته پایانی

در این نوشتار تلاش شد در مورد راهنمای استفاده از ماکروفر بوش صحبت شود. همانطور که شااره شد با مطالعه دفترچه راهنمای همراه دستگاه شما می توانید بسیاری از نکات بهره‌برداری صحیح از دستگاه را فرا بگیرید. همچنین در صورت وجود هرگونه ایراد در ماکروفر بوش می توانید به مراکز تعمیر معتبر از جمله تعمیرات سایت مراجعه کنید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی با پشتوانه ۳۰ سال فعالیت است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top