skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر شما هم جز طرفداران استفاده از چای ساز برقی هستید، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که پس از مدتی به کمک گرفتن از تعمیر کار برای عیب یابی چای ساز نیاز پیدا کرده باشد. حقیقت آن است که نقص فنی دستگاه چای ساز امری کاملا طبیعی است و ارتباطی زیادی به برند و کیفیت آن ندارد.

عیب یابی چای ساز

یک دلیل آن استفاد زیاد از این دستگاه است. امروزه وجود دستگاه های چای ساز و کتری برقی در اغلب منازل رواج پیدا کرده است و از آنجایی که نوشیدن چای جز عادات همیشگی ایرانیان است، بنابراین طبیعی است که پس از مدتی به علت استفاده زیاد، دستگاه به نقص فنی دچار شده و به تعمیر چای ساز نیاز باشد.

ساز و کار چای ساز ها نسبتا ساده است و دیر یا زود این اتفاق برای اغلب برندهای چای ساز می افتد. پس از بابت برند چای ساز خود نگران نباشید. در ادامه مطلب رایج ترین مشکلاتی که برای دستگاه چای ساز و کتری برقی پیش می آید را لیست کرده ایم و به بررسی عیب یابی آنها پرداخته ایم.

 

خاموش نشدن دستگاه پس از جوش آمدن

عیب یابی چای ساز

یکی از رایجترین مشکلات چای ساز ها، خاموش نشدن دستگاه پس از جوش آمدن آب است. علت این مشکل به خراب شدن سنسور دستگاه باز می گردد. سنسور با تعیین دما مشخص می کند که چه زمانی چای ساز باید خاموش و یا روشن شود. اگر این اتفاق برای چای ساز شما افتاده است. نگران نباشید چرا که سنسور قابل تعویض است.

 

بیشتر بدانید: علت صدا دادن چای ساز چیست؟

 

دستگاه های چای ساز جز پر استفاده ترین لوازم آشپزخانه هستند که معمولا پس از مدتی حتی برندهای باکیفیت آن نیز دچار نقص فنی شده و به تعمیر نیاز پیدا می کنند.

 

خاموش شدن دستگاه قبل از جوش آمدن

دومین مشکل رایج چای ساز های برقی آن است که دستگاه روشن می شود اما پیش از جوش آمدن آب از کار می افتد. این مشکل باز هم به سنسور دستگاه باز می گردد که قبل از جوش آمدن آب اتصال دستگاه به برق را قطع می کند. تعمیرکاران حرفه ای با بررسی این قطعه می توانند مشکل آن را به راحتی برطرف نمایند.

 

عیب یابی چای ساز: روشن نشدن دستگاه

عیب یابی چای ساز

اینکه چای ساز شما روشن نمی شود علل مختلفی می تواند داشته باشد. ساده ترین آن از کار افتادن دکمه خاموش و روشن دستگاه است. اما علاوه بر آن قطع شدن سیم اتصال، خراب شدن برد الکترونیک دستگاه و یا آسیب دیدن قطعه ای خاص نیز می تواند از دیگر دلایل آن باشد.

 

عیب یابی چای ساز: داغ نشدن دستگاه

عیب یابی چای ساز

داغ شدن دستگاه و در نتیجه جوش آمدن آب بر عهده المنت های تعبیه شده در کف چای ساز است. المنت ها قطعاتی هستند که به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر جریان برق، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. اگر اختلالی در این سیستم مقاومی پیش آید، باعث می شود تا المنت ها از مدار خارج شوند و در نتیجه حرارتی تولید نشود. این مشکل به سادگی با تعویض المنت ها و یا چک کردن اتصالات آن برطرف می شود.

 

بیشتر بدانید: علت آب دادن چای ساز

 

عیب یابی چای ساز: خراب شدن دکمه ها

عیب یابی چای ساز

یکی از دلایل اصلی خراب شدن دستگاه های چای ساز به خراب شدن دکمه های آن باز می گردد. دکمه ها به مرور زمان و در اثر استفاده مداوم فرسوده می شوند؛ اما تنها استفاده مداوم نیست، بلکه نشت بخار آب در مدار و یا روشن ماندن و گرم شدن دستگاه به مدت طولانی نیز می تواند به عملکرد دکمه ها آسیب برساند.برای رفع این مشکل تعمیرکاران بایستی چای ساز را باز کرده و دکمه ها و مسیر اتصالات آنها را به دقت بررسی نمایند.

 

قسمت های قابل تعمیر چای ساز

عیب یابی چای ساز

در یک جمع بندی کلی با بررسی رایج ترین علت خرابی دستگاه های چای ساز و کتری برقی می توان گفت قسمت هایی که قابل تعمیر هستند به شرح زیر است:

  • سنسور دمایی
  • المنت حرارتی
  • دکمه های خاموش و روشن
  • سیستم برق رسانی

هرچند که مشکلات ذکر شده برای تمامی دستگاه های چای ساز رخ می دهد، اما دیر یا زود آن به برند و کیفیت دستگاه شما نیز بستگی دارد. اگر چای ساز شما کیفیت ساخت خوبی داشته باشد تمامی قسمت های آن قابل تعمیر خواهند بود.

 

خرابی سنسور ها، المنت ها و اتصالات برق رسانی رایج ترین دلایل برای مشکلات چای ساز ها و کتری های برقی هستند.

 

نتیجه گیری

چای ساز ها با وجود داشتن ساز و کار ساده دستگاه هایی پر کاربرد هستند که در اثر استفاده زیاد دچار نقص فنی می شوند. عدم خاموش شدن به موقع چای ساز، خرابی دکمه ها، داغ نشدن دستگاه و یا روشن نشدن آن رایج ترین مشکلاتی هستند که برای دستگاه های چای ساز اتفاق می افتد که در اکثر موارد عیب یابی چای ساز به به خرابی سنسور، المنت، دکمه و سیستم برق رسانی ختم می شود.
اگر شما هم به خدمات تعمیر برای دستگاه چای ساز خود نیاز دارید می توانید با گروه تعمیرات سایت تماس بگیرید. این گروه با داشتن سال ها تجربه و در اختیار داشتن تیم حرفه ای اجرایی، متخصص در زمینه تعمیر و سرویس انواع لوازم خانگی است. همچنین خدمات تعمیر به صورت تضمینی و در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتریان ارائه می شود.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top