skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر شما مثل بسیاری از افراد تا زمانی که نیاز به تعمیر یخچال و یا تعویض آن نداشته باشید به نحوه عملکرد یخچال فکر نخواهید کرد، برای بهترین کاربرد از این وسیله ی الکتریکی ارزشمند، آشنایی دقیق با کارآیی و چگونه خنک نگه داشتن مواد غذایی توسط آن می تواند برای شما مفید باشد، و ما در اینجا به شما کمک می کنیم یخچال خود را بیشتر بشناسید. در ادامه تمام موارد مورد نیاز برای آگاهی یافتن از نحوه عملکرد یک یخچال و چگونه خنک نگه داشتن مواد غذایی شما توسط آن آورده شده است.

نحوه عملکرد یخچال به چه شکا

 

نحوه عملکرد یخچال به چه شکل است

نحوه عملکرد یخچال بدین صورت است که مواد غذایی شما را در دمای مناسب نگه می دارد تا از فاسد شدن آنها جلوگیری و رشد باکتری های مضر را کند کند. سیستم خنک کننده با استفاده از اصول چگالش و تبخیر ، با انتقال گرما از داخل دستگاه به خارج از آن کار می کند.

اجزای اصلی یخچال شما عبارتند از:

•کمپرسور

کمپرسور پمپ و موتور دستگاه می باشد و وظیفه ی آن گردش هوای خنک در کل سیستم است.

نقش کمپرسور یخچال-

•دستگاه تقطیر

کندانسور (دستگاه تقطیر) بر دیواره ی پشتی یخچال قرار گرفته است و کمک می کند تا گرمایی که به درون یخچال جذب شده را به فضای بیرون دستگاه منتقل کند.

کندانسور یخچال-

•دستگاه تبخیر کننده

دستگاه تبخیر کننده در داخل یخچال قرار گرفته است و گرمای موجود در داخل دستگاه را جذب می کند و به طور موثری دمای داخل آن را کاهش می دهد.

اواپراتور در یخچال-

•دستگاه انبساط کننده

 

مایع خنک کننده از طریق یک لوله ی بسیار باریک عبور می کند که به عنوان دستگاهی انبساط کننده گاز را خنک می سازد و عمل تقطیر را بر روی آن انجام می دهد و این گاز را به مایع تبدیل می کند.

شیر انبساط-

•ترموستات

ترموستات درجه حرارت داخل یخچال را تنظیم می کند و در صورت نیاز چرخه ی خنک سازی را به کار می اندازد.

ترموستات یخچال-

 

خنک سازی یخچال چگونه عمل می کند؟

•هنگامی که درجه حرارت داخل یخچال از حد مجاز بالا رود، سنسورها کمپرسور را فعال می کنند و چرخه ی خنک سازی شروع می شود. دستگاه مایع خنک ساز سرد را جذب می کند، تحت فشار در می آورد و آن را فشرده کرده، حرارت را بالا برده و آن را به گاز تبدیل می کند.

•کمپرسور گاز داغ را به طرف لوله های یخچال واقع بر دیواره ی پشتی بیرون دستگاه هدایت می کند جایی که با هوای با درجه حرارت پایین تر یعنی هوای اتاق، در تماس است و به حالت مایع بر می گردد.

•مایع خنک ساز به راه خود به سمت دستگاه تبخیر ساز ادامه می دهد از طریق لوله های درون محفظه ی یخچال و فریزر به گردش در می آید.

•خنک ساز هوای گرم را از داخل یخچال جذب می کند، دما را تا رسیدن به درجه حرارت مطلوب پایین می آورد.

•این مایع خنک ساز به گاز تبدیل می شود و برای ادامه یافتن این چرخه به داخل کمپرسور بر می گردد.

 

بیش تر بخوانید:برطرف کردن بوی نامطبوع یخچال

تبرید یا همان خنک سازی در بسیاری از وسایل و تجهیزات از جمله پمپ های حرارتی، کولر های گازی، یخچال و فریزرها استفاده می شود. با استخراج گرما از یک مکان و انتقال آن به مکانی دیگر، چرخه ی خنک سازی کمک می کند تا هوای خانه ی خود را خنک کنید، فضایی امن برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی خود فراهم کنید، و کمک به ساخت و نگهداری بسیاری از مواد و محصولات مختلف روزمره می کند.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top