skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

کلیه خدمات سرویس ماکروفر کنوود در تعمیرات سایت با قطعات اصل و با کیفیت انجام می گردد. تکنسین های متخصص و باتجربه شرکت در سریع ترین زمان ممکن تعمیر ماکروفر کنوود را انجام می دهند.

در صورتی تمایل به تعمیرات و سرویس ماکروفر کنوود خود دارید، با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید و یا عکس ماکروفر کنوود خود را به تلگرام شرکت ارسال کنید. در ادامه به مشکلاتی که ممکن است برای ماکروفر کنوود پیش آمده باشد می پردازیم و راه حل هایی برای آن ارائه می دهیم.

سرویس کار مایکروفر کنوود-

مشکلات رایج در سرویس ماکروفر کنوود

۱-سرویس ماکروفر کنوود که دکمه هایش کار نمی کند

⦁ به وجود آمدن مشکل در برد اصلی دستگاه موجب عدم نمایش اعداد بر روی صفحه نمایش می شود.

⦁ قطع شدن مدار دستگاه که در سرویس ماکروفر کنوود با لحیم کاری درست می شود.

⦁ از دیگر علت های کار نکردن دکمه های ماکروفر کنوود، وجود یک منبع تغذیه معیوب است.

⦁ قطع شدن فیوز صفحه نمایش دستگاه، ابتدا باید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید تا فیوز مربوطه را شناسایی کنید، سپس آن را خارج کنید و سیم نازک درون آن را چک کنید تا پاره نشده باشد.

عیب یابی ماکروفر کنوود در کار نکردن دکمه های پنل-

۲-سرویس ماکروفر کنوود که چراغش روشن نمی شود

⦁ممکن است چراغ ماکروفر سوخته باشد و نیاز به تعویض آن باشد.

⦁سوکت لامپ با مولتی متر برای داشتن جریان الکتریکی چک می شود.در صورت تداوم نداشتن جریان سوکت تعویض می شود.

⦁مشکل پیدا کردن برد کنترل اصلی دستگاه، قبل از عیب یابی این قسمت بهتر است از سالم بودن لامپ، سوکت و سیم کشی اطمینان حاصل کنیم.

۳- سرویس ماکروفر کنوود که صفحه آن نمی چرخد.

⦁برخی مواقع ممکن است خرده غذاهایی زیر صفحه گردان بچسبد و مانع حرکت آن شود.در این صورت، ممکن است نیاز باشد صفحه گردان را به خوبی تمیز کنید.
⦁ معیوب شدن موتور گرداننده بشقاب ماکروفر: این مشکل به علت استفاده از ظروف سنگین بر روی بشقاب ماکروفر و یا استفاده زیاد از ماکروفر و فرسوده شدن موتور به وجود می آید.
⦁ نچرخیدن صفحه ماکروفر کنوود میتواند از ایراد پیدا کردن کوپلینگ موتور چرخاننده باشد. کوپلینگ واسط بین موتور و صفحه ماکروفر برای انتقال قدرت است.
⦁ ممکن است ریل چرخاننده زیر صفحه ماکروفر دچار آسیب شده باشد. مثلا یکی از غلتک های آن معیوب شده باشد.

سرویس ماکروفر کنوود که صفحش نمی چرخد-

۴- ماکروفر کنوود که روشن نمی شود

⦁مشکل در سوییچ درب ماکروفر : این میکرو سويیچ های چفت کننده ی اولیه یا ثانویه را شامل می شوند، هنگامی که درب ماکروفر بسته است باعث می شوند برق به نقاط مختلف اجزای ماکروفر هدایت شود، و اگر درب ماکروفر باز باشد جریان برق قطع می شود.

⦁ اختلال در کار کرد فیوز سرامیکی، این قطعه در هنگام نوسانات شدید برق یا وجود خطایی جدی در هر یک از اجزاء داخلی دستگاه، برای محافظت از اجزای ماکروفر مورد استفاده قرار می گیرد.

⦁ روشن نشدن ماکروفر کنوود می تواند از اختلال در عملکرد فیوز حرارتی باشد. وظیفه فیوز حرارتی جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دما می باشد و به وسیله قطع کردن برق دستگاه این عمل را انجام می دهد.

۵-سرویس ماکروفر کنوود که جرقه می زند

⦁ اگر ظرفی که در داخل مایکرویو می گذارید مناسب برای مایکرویو نباشد و فلزی باشد احتمال ایجاد جرقه را بالا می برد.بنابراین قبل از اینکه شروع به پخت غذا در ماکروویو خود کنید اطمینان حاصل نمایید که هیچ نوع ضایعه فلزی در ظرف غذای ماکروفر شما وجود نداشته باشد.

⦁ رنگ رفتگی و آسیب دیدگی پایه فلزی در برخی از مدل های ماکروفر کنوود

⦁ جرقه زدن ماکروفر کنوود می تواند ار سوختن دیود نیز باشد. دیود ولتاژ بالا برای قدرت دادن به مگنترون را برای حرارت دادن به مواد غذایی ایجاد می کند.دیود های ولتاژ می تواند اتصال کوتاه و یا سوخته شود.

 

سرویس ماکروفر کنوود که جرقه می زند-

۶- ماکروفر کنوود که غذا را گرم نمی کند.

⦁ سوختن مگنترون موجب می شود تا ماکروفر کنوود نتواند غذا را گرم کند. مگنترون با استفاده از ولتاژ بالا، فرکانس لازم را در مایکرویو جهت طبخ غذا آماده می کند. مگنترون قابل تعمیر نیست و اگر سوخته باشد باید آن را جایگزین نمایید

⦁مشکل در سوییچ درب ماکروفر : این میکرو سويیچ های چفت کننده ی اولیه یا ثانویه را شامل می شوند، هنگامی که درب ماکروفر بسته است باعث می شوند برق به نقاط مختلف اجزای ماکروفر هدایت شود، و اگر درب ماکروفر باز باشد جریان برق قطع می شود.

⦁ اگر خازن سوخته باشد کل مدار های ولتاژ عمل نخواهد کرد و گرما نخواهد داشت. برای تعیین اینکه آیا خازن های ولتاژ معیوب است از خازن سنج برای تست خازن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

نحوه چربی زدایی ماکروفر

تست اشعه ماکروفر

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top