skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

آموزش تعمیر یخچال | گاهی اوقات متوجه می شوید که مشکلی در دستگاه یخچال شما وجود دارد. شاید چراغ درون یخچال شما روشن نشود یا مواد غذایی به میزان کافی سرد نشود. ممکن است ندانید که برای تعمیر یخچال خود باید با یک تعمیرکار یخچال در این زمینه ضروری است یا مشکلی است که به راحتی خودتان می توانید آن را برطرف کنید. تشخیص مشکل خودتان می تواند متفاوت باشد، از یک تعمیر سریع تا یک تعمیر پر هزینه ی غیر ضروری.

عیب یابی سریع یخچال

مهم ترین مشکلات یخچال و آموزش تعمیر یخچال

 آموش تعمیر یخچال که از کار افتاده است

۱-چک کنید که سیم برق به طور کامل به برق متصل شده باشد. در صورت لزوم یخچال را بیرون بکشید و دوشاخه را محکم در پریز برق فشار دهید. سیم برق دستگاه خود را برای آسیب دیدگی چک کنید. هر سیم صدمه دیده، پاره شده یا پیچ خورده ای در دستگاه ممکن است باعث خرابی دستگاه شود. اگر این مشکل وجود دارد، سیم یخچال را به برق نزنید و با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

متصل بودن سیم برق-

۲-اگر بین اتصال سیم اصلی یخچال و پریز برق از یک سه راهی یا سیم بسط دهنده دیگر استفاده کرده اید ، سیم رابط یا سه راهی را جدا کنید. سیم رابط ممکن است صدمه دیده یا خراب شده باشد. دوشاخه یخچال را مستقیما به پریز بزنید. اگر با این کار مشکل برطرف شد، سیم رابط یا سه راهی را تعویض کنید.

معیوب نبودن سه راهی یا سیبم رابط-

۳-دستگاه دیگری در کنار یخچال را امتحان کنید. سیم برق یک دستگاه دیگر را به همان پریز که سیم یخچال خود را زده اید، بزنید. اگر آن دستگاه هم کار نکرد، فیوز یا کنترل برق خود را چک کنید. ممکن است فیوز قطع شده یا کنتر از کار افتاده باشد.

چک کردن برق با دستگاه های دیگر-

۴-پریز برق دیگری را امتحان کنید. اگر این مورد مشکل را برطرف می کند، پس مشکل از پریز برق است. جریان و ولتاژ پریز برق را با مولتی متر و ولتاژ سنج چک کنید. اگر نمی دانید چگونه با این ابزار کار کنید، با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.

چک کردن برق با پریز های دیگر-

۵-سعی کنید برای مدتی آن را از برق بکشید، سپس دوباره به برق بزنید. این کار ممکن است مدار الکتریکی را ( مثل راه اندازی مجدد کامپیوتر یا موبایل) دوباره تنظیم کند. با در آوردن سیم برق آن برای مدتی، شما اجازه می دهید تا خازن ها شارژ ذخیره ی خود را آزاد کنند.

آموزش تعمیر یخچالی که تنها چراغ دستگاه کار می کند

آموزش تعمیر یخچال که تنها چراغ دستگاه کار می کند

۱-درجه حرارت یخچال خود را درون دستگاه چک کنید. اگر نشانگر درجه حرارت برآمده شده است، می تواند روشن شدن یخچال را بیش از حد گرم کند. حايز اهمیت است که تنظیمات هم یخچال و هم فریزر را چک کنید، چرا که یخچال سرمای خود را از فریزر می گیرد. اگر ایرادی در تنظیمات فریزر باشد بر روی یخچال هم تاثیر می گذارد.
– بهتر است بین ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۴-۳ درجه سلسیوس) برای یخچال و بین ۵-۰ درجه فارنهایت (-۱۵ تا -۱۸ درجه سلسیوس) برای فریزر تنظیم شود.

۲-اطمینان یابید که جریان هوای مناسبی در اطراف دستگاه برقرار می باشد. فضای بین دیوار و دستگاه را چک کنید. باید ۳ اینچ (۷۶.۲ میلی متر) فضای خالی در دور تا دور یخچال وجود داشته باشد و حداقل ۱ اینچ (۲۵.۴ میلی متر) فضای خالی در بالای دستگاه باشد. این فاصله های معین جریان هوای لازم برای عملکرد یخچال فراهم می کند.

رعایت فاصله مناسب یخچال-
۳-لوله های کندانسور را با جارو برقی یا برس تمیز کنید. این مرحله کمک به از بین بردن گرمای دستگاه می کند که می تواند باعث عملکرد غیر عادی یخچال شود. باید هنگام تمیز کردن دستگاه را از برق بکشید. شما باید لوله های پشت یخچال را یکبار در سال، و لوله های قرار گرفته در زیر یخچال را دو بار در سال تمیز کنید.

بیش تر بخوانید: چگونگی تمیز کردن کویل یخچال

تمیز کردن لوله ای کندانسور یخچال-
۴-دستگاه را برای گرمای بیش از حد و تداوم عملکرد چک کنید. برای ۲ ساعت یخچال را از برق بکشید و سپس دوباره به برق بزنید. اگر دوباره به طور عادی شروع به کار کند، کمپرسور بیش از حد گرم شده و باید توسط تعمیرکار یخچال متخصص چک شود. با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد هر قطعه را تست کنید. این تست شامل چک کردن قطعاتی مثل کنترل دما، فن تبخیر کننده، تایمر یخ زدایی، محافظ جلوگیری از بار کردن زیاد، وموتور کمپرسور دستگاه می شود.

– ممکن است شما مجبور شوید از نمایندگی دستگاه خود از محل قرار گیری این قطعات پرس و جو کنید. اگر یک بخشی تداوم عملکرد ندارد، آن بخش معیوب است و نیاز به تعویض خواهد داشت.

آموزش تعمیر یخچال که به اندازه کافی سرد نمی شود

۱-درجه حرارت یخچال را درون دستگاه چک کنید. ممکن است نشانگر درجه حرارت برآمدگی پیدا کرده، و دمای یخچال بالا رود. چک کردن تنظیمات دمای یخچال و فریزر هر دو حايز اهمیت می باشد، چرا که یخچال سرمای خود را از فریزر می گیرد. اگر ایرادی در تنظیمات فریزر باشد بر روی یخچال هم تاثیر می گذارد.
– بهتر است بین ۳۷ تا ۴۰ درجه فارنهایت (۴-۳ درجه سلسیوس) برای یخچال و بین ۵-۰ درجه فارنهایت (-۱۵ تا -۱۸ درجه سلسیوس) برای فریزر تنظیم شود.

بیش تر بخوانید: مناسب ترین درجه حرارت یخچال

آموزش تعمیر یخچالی که خنک نمی شود-
۲-دریچه ها را بررسی کنید. دریچه های بین فریزر و یخچال و لوله تخلیه را برای وجود گرفتگی ای توسط ذرات یا یخ چک کنید. در صورت لزوم ذرات مسدود کننده را از لوله پاک کنید. ممکن است مشکل دستگاه شما از این مانع باشد.

دریچه های بین فریزر و یخچال-
۳-درز پلاستیکی درب دستگاه را امتحان کنید. ورقه ای کاغذ بین درز پلاستیکی و دستگاه خود قرار دهید. درب را ببندید و کاغذ را بکشید. اگر درز پلاستیکی به درستی عمل کند باید هنگام کشیدن کاغذ فشاری احساس کنید.
– این کار را برای تمام نواحی درز پلاستیکی تکرار کنید. اگر هیچ فشاری در هیچ نقطه ای از آن احساس نمی کنید، درز پلاستیکی فاسد می باشد. شما همچنین باید وجود ترک خوردگی یا هر نوع سختی که باعث خراب شدن درز درب می شود را چک کنید.

تست کیپ بودن درب یخچال-

۴-قطعات یخچال را بررسی کنید. با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد قطعات مختلف دستگاه را چک کنید. قطعاتی مثل سويیچ های درب، گرک کن یخ زدا و تایمر، و فن تبخیر کننده. اگر هر یک از این قطعات ایراد داشته باشند، می تواند مشکل دستگاه شما این قطعه ی معیوب باشد.

آموزش تعمیر یخچال که مدام کار می کند

۱-یک روز صبر کنید تا ببینید مشکل به خودی خود برطرف می شود یا خیر. عوامل متعددی می تواند موقتا باعث اجرای مداوم یخچال شما شود. اگر در محیطی مرطوب زندگی می کنید، به تازگی یخچال را پر کرده اید یا اخیرا دمای آن را تنظیم کرده اید، ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا یخچال به طور کامل سرد شود. ممکن است ۲۴ ساعت یا حتی بیشتر برای سرد شدن زمان ببرد.

آموزش تعمیر یخچالی که مدام کار می کند-

۲-در صورتی که یخ زیادی در فریزر ایجاد شده، فریزر را یخ زدایی کنید و لوله های کندانسور را تمیز کنید. اگر ذرات روی لوله های کندانسور جمع شده است، این لوله ها به طور موثر گرما را از بین نخواهند برد، و یخچال به طور مداوم خنک خواهد ماند. اگر یخ زدا معیوب باشد، سپس لوله های تبخیر کننده یخ می زنند، و یخچال برای حفظ سرما سخت تر کار خواهد کرد.

۳-درز پلاستیکی درب دستگاه را امتحان کنید. درب یخچال شما دارای یک درز پلاستیکی است که مانع بیرون رفتن هوای سرد می شود. با استفاده از یک ورقه کاغذ وجود خرابی ای در این درز را چک کنید. درب را بر روی ورقه ای کاغذ ببندید و کاغذ را به بیرون بکشید. . اگر درز پلاستیکی به درستی عمل کند باید هنگام کشیدن کاغذ فشاری احساس کنید و اگر چنین نباشد درز پلاستیکی مورد دار مشکل دستگاه شما می باشد. این کار را برای تمام نواحی درز پلاستیکی تکرار کنید.

تست درب یخچال با کاغذ-

۴-لوله های کندانسور را با جارو برقی یا برس تمیز کنید. این بخش کمک به از بین بردن گرما می کند،  اگر خیلی کثیف باشد، یخچال برای خنک نگه داشتن دستگاه باید سخت تر کار کند. تمیز کردن این لوله ها باید هنگام خاموش بودن یخچال انجام شود. شما باید لوله های پشت یخچال را یکبار در سال، و لوله های قرار گرفته در زیر یخچال را دو بار در سال تمیز کنید.

۵- تداوم عملکرد قطعات مختلف یخچال را چک کنید. این کار نیازمند یک مولتی متر در قطعات مختلف یخچال خواهد بود. این قطعات شامل: فن کندانسور ،محافظ جلوگیری از بار کردن بیش از حد، و رله ی کمپرسور  و موتور می شود. یک ایراد د رهر یک از این قطعات می تواند باعث چرخه ی نادرست یخچال شود.

۶-ولتاژ پریز را چک کنید. با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ پریزی که دوشاخه یخچال به آن زده شده است را چک کنید. این کار را تنها با ابزار مناسب و ایمن انجام دهید. ولتاژ آن باید بین ۱۰۸ و ۱۲۱ ولت باشد.

آموزش تعمیر یخچالی که نشتی آب دارد-

آموزش تعمیر یخچال که نشتی آب دارد

۱-لوله و دریچه ی تخلیه را چک کنید. آب خارج شده از یخچال ممکن است به دلیل دریچه تخلیه ی کثیف باشد. دریچه تخلیه باید حدودا یک بار در سال تمیز شود. ریختن آب درون یخچال ممکن است به دلیل گرفتگی لوله ی تخلیه باشد. لوله تخلیه ی گرفته شده را با محلول آب و جوش شیرین یا ریختن سفید کننده توسط یک سرنگ باز و تمیز کنید.
– یخچال باید قبل از تمیز کردن دریچه و لوله تخلیه خاموش شده باشد.

تراز کردن یخچال-

۲-یخچال را در جای خود ثابت کنید. اگر یخچال شما ثابت نیست، ممکن است چیز هایی به درستی مهر و موم نشوند، و خروجی یخ زده ممکن است نشتی داشته باشد. یخچال طوری طراحی شده که وقتی ثابت است (بر روی کف میزان قرار گرفته است) درست کار کند. یخچال را از برق بکشید، سپس سطحی را در بالای یخچال قرار دهید. پشت و جلوی دستگاه را چک کنید و پایه ها را تنظیم کنید تا کل دستگاه هموار بر روی کف زمین آشپزخانه قرار گیرد.

۳-فیلتر آب را چک کنید. اگر فیلتر آب به درستی نصب نشده باشد، ممکن است آب به بیرون نشت کند. پس از کشیدن دوشاخه یخچال از برق، فیلتر آب را در بیاورید و مجددا آن را نصب کنید. همچنین برای وجود ترک خوردگی در سر فیلتر آب و محل قرار گرفتن آن را چک کنید. اگر صدمه ای دیده، سر فیلتر دستگاه شما یا محل قرار گیری آن نیاز به تعویض خواهد داشت.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top