skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

دلایلی از جمله اتصالی داخلی، نفوذ آب، خرابی برد و ضربه خوردن به بدنه می تواند مستقیم یا غیر مستقیم در برق داشتن بدنه اتو پرس نقش داشته باشد.

برق داشتن دستگاه را نمی توان یکی از ایرادات رایج اتو پرس دانست و در صورت مشاهده چنین اشکالی، بی درنگ دستگاه را از برق بکشید و با خدمات تعمیر اتوپرس تماس بگیرید. در ادامه بیشتر به دلایل برق دار بودن بدنه اتوپرس پرداخته ایم.

نفوذ آب به قطعات الکترونیکی

بهتر است در مورد برق داشتن بدنه اتوپرس با محتمل ترین عامل یعنی آب شروع کنیم. برخورد آب به قطعات الکترونیکی می تواند باعث اتصالی شود. اما چگونه این اتفاق رخ داده است؟

یک بار بررسی کنید؛ آیا هنگام آب دادن به دستگاهف پارچ برنگشته یا مخزن سرریز نشده است؟ همچنین بررسی کنید که خود مخزن سوراخ نباشد و نشت آب از اتو پرس رخ نداده باشد.

نفوذ آب به داخلی اتو پرس منجر به اتصالی قطعات داخلی می شود که برق داشتن بدنه اتو پرس را به همراه خواهد داشت. توصیه می شود که مخزن را لب به لب پر نکنید و همچنین پارچ یا ظرف آب را روی دستگاه نگذارید. همچنین برای رفع اتصالی و تعویض قطعات آسیب دیده می توانید با خدمات تعمیر اتو پرس تعمیرات سایت تماس بگیرید.

نفوذ آب به قطعات الکترونیکی اتو پرس

ضربه به بدنه اتو پرس

اتو پرس ها دارای پایه هایی مخصوص هستند اما ممکن است که گاهی از روی این پایه ها واژگون شوند. همچنین به هنگام جا به جایی، اساس کشی یا در نتیجه بازی کودکان نیز احتمال سقوط دستگاه و ضربه دیدن بدنه وجود دارد.

اگر مخزن دستگاه پر باشد، به هنگام واژگونی یا ضربه، آب به درون آن یا سایر بخش ها از جمله قطعات الکترونیکی نفوذ پیدا می کند که علاوه بر آسیب به بدنه اتصال داخلی قطعات و در نتیجه برق داشتن بدنه اتو پرس اتفاق می افتد.

سعی کنید به هنگام حمل و نقل دستگاه را به صورتی اصولی بسته بندی کنید و پس از کار آب درون مخزن را خالی کنید و دستگاه را از جلوی دست کودکان دور نگه دارید. اگر دستگاه شما ضربه خورده است با خدمات تعمیر اتو پرس تماس بگیرید.

برق داشتن بدنه اتو پرس

خرابی برد دستگاه

خرابی برد می تواند به دنبال برق داشتن بدنه اتو پرس رخ دهد؛ در واقع اگر اتصال قطعات شدید بوده و مورد رسیدگی قرار نگیرد، به مرور و به فراخور جریانی که به صورت غیرعادی از دستگاه به سایر قسمت ها نشت می کند، قطعات برد نیز آسیب خواهند دید.

اگر برد دستگاه دچار آسیب شود، تعمیر آن امکان‌پذیر خواهد بود اما هزینه ای نسبتاً بالا در پی دارد. البته گاهی اوقات نیز همین برق دار بودن بدنه اتو پرس می تواند به دلیل خرابی قطعه ای در برد باشد که در مورد بعدی به آن پرداخته ایم.

اتصال قطعات داخلی

حالا که صحبت از برد و قطعات آن شد، باید بگوییم که خود قطعات برد نیز می توانند عامل برق داشتن بدنه اتو پرس شوند.

این اتصال می تواند به دلیل ضربه یا جریان آب برقرار شود. در برخی موارد نیز خرابی قطعاتی در برد این اشکال را رقم می زند. برای یافتن قطعه نشت دهنده برق باید دستگاه توسط تکنسین باز شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

اتصال قطعات داخلی و برق داشتن بدنه اتوپرس

عدم استفاده از محافظ برق

حالا که صحبت از برد و قطعات الکترونیکی اتو پرس به میان آمد، بد نیست این احتمال کمتر را هم در نظر بگیرید که نوسانات برق هم می تواند یکی از دلایل برق داشتن بدنه اتو پرس باشد. این موضوع به خاطر بروز خرابی هایی در مدار و همچنین قطعات داخلی دستگاه است. ساده‌ترین راهکار پیشگیری نیز استفاده از مخافظ برق است.

علاوه بر اینکه باید استفاده از محافظ برق برای اتو پرس را در نظر بگیرید، به هنگام پایان کار با دستگاه نیز آن را از برق بکشید. در نظر داشته باشید وقتی که دستگاه شما به‌صورت دائم به پریز برق متصل است، قطعا نوسان برق به آن منتقل شده و می تواند سبب به وجود آمدن اتصالی در بدنه و برق داشتن بدنه اتو پرس بشود.

بیشتر بدانید: هزینه تعمیر اتو پرس

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد برق داشتن بدنه اتو پرس صحبت شود. همانطور که اشاره شد این مشکل به دلایل درونی و برونی می تواند بروز کند، اما در هر صورت نیاز به عیب یابی دقیق دارد تا منشاء اتصال پیدا و رفع شود. شما می توانید برای رفع اتصالی اتوپرس از تعمیرات سایت کمک بگیرید.

تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top