skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یخ زدایی نکردن یخچال مشکلی است که ممکن است در یخچال شما به وجود بیاید و شما را نیازمند تعمیر یخچال کند. در این مقاله به مواردی که ممکن است موجب یخ زدن یخچال شما شود اشاره میکنیم.

تعمیرات سایت تعمیرگاه مجاز و متخصص در تعمیر لوازم خانگی در انواع برندهای موجود در بازار است، در صورتی که نیازمند خدمات تعمیراتی هستید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را یاری کنند.

بررسی دلایل یخ زدایی نکردن یخچال

ایراد در صفحه کنترل یخ زدا در یخ زدایی نکردن یخچال

صفحه کنترل یخ زدا تعیین می کند که چرخه ی یخ زدایی چند وقت یکبار اعمال می شود. اگر این صفحه ایراد داشته باشد، یخچال عمل یخ زدایی را انجام نخواهد داد.

قبل از تعویض صفحه کنترل یخ زدای دستگاه، ابتدا گرم کن و ترموستات یخ زدا را بررسی کنید. اگر گرم کن و ترموستات یخ زدای دستگاه به درستی کار می کند، صفحه کنترل یخ زدا احتمالا معیوب می باشد.

ایراد در صفحه کنترل یخ زدا در یخ زدایی نکردن یخچال-

خرابی تایمر یخ زدا در یخ زدن یخچال

تایمر یخ زدا، گرم کن یخ زدای دستگاه را چندین مرتبه در طول روز روشن می کند تا هر برفکی که ممکن است روی لوله های تبخیر بسته شده باشد را ذوب کند.

اگر تایمر یخ زدا معیوب باشد، ممکن است یخچال وارد چرخه ی یخ زدایی نشود یا امکان دارد در طول چرخه ی یخ زدایی برق را به گرم کن یخ زدا نرساند.

برای تشخیص اینکه تایمر یخ زدا ایراد دارد یا خیر، به آرامی یخچال را به سوی چرخه ی یخ زدایی تنظیم کنید. برای این منظور کمپرسور باید خاموش و گرم کن دستگاه باید روشن باشد. اگر تایمر برق را به قطعات یخ زدا نمی رساند یا در ۳۰ دقیقه از چرخه ی یخ زدایی خارج می شود، اینها نشان دهنده ی این است که تایمر یخ زدا کار نمی کند. اگر تایمر یخ زدای دستگاه کار نمی کند آن را تعویض کنید.

خرابی تایمر یخ زدا در یخ زدن یخچال-

مجموعه قطعات گرم کن یخ زدا

مجموعه قطعات گرم کن یخ زدا چندین مرتبه در طول روز روشن شده تا هر برفکی که ممکن است بر روی لوله های تبخیرکننده بسته شده باشد را ذوب کند.

اگر مجموعه قطعات گرم کن معیوب باشد، سیستم یخ زدا کار نخواهد کرد، و این روند یخ زدگی روی لوله های تبخیر ادامه خواهد داشت. برای تشخیص اینکه گرم کن یخ زدا معیوب است، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید. اگر گرم کن یخ زدا به طور منظم کار نمی کند آن را تعویض کنید.

مجموعه قطعات گرم کن یخ زدا- 

ترموستات یخ زدا

ترموستات یخ زدا دمای لوله های تبخیر کننده دستگاه را کنترل می کند. وقتی دمای لوله های یخچال به زیر دمای تنظیم شده می رسد، اتصال های ترموستات بسته شده تا اجازه ی جریان برق را در طول چرخه ی یخ زدایی ایجاد کند.

اگر ترموستات یخ زدا معیوب است، اتصال های ترموستات بسته نخواهد شد. در نتیجه، ترموستات جریان برقی برای گرم کن یخ زدا ایجاد نمی کند.

برای تشخیص اینکه ترموستات یخ زدا معیوب است، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید. اگر ترموستات یخ زدا هنگامی که به دمای پایین محدوده عملکرد خود می رسد به طور منظم کار نمی کند، آن را تعویض کنید.

 سنسور یخ زدا با فیوز

سنسور یخ زدا دمای تبخیر کننده را کنترل می کند. سنسور یخ زدا دارای یک فیوز است که در صورت خراب شدن سنسور از آن پشتیبانی می کند. اگر سنسور یخ زدا نتواند گرم کن یخ زدا را خاموش کند، فیوز به خاطر خاموش کردن گرم کن یخ زدا می سوزد.

اگر فیوز سنسور یخ زدا بسوزد، سیستم یخ زدایی عمل نخواهد کرد و یخچال یخ زدایی نمی شود. فیوز سنسور یخ زدا قابلیت تنظیم مجدد ندارد، اگر فیوز سنسور یخ زدای دستگاه بسوزد باید سنسور یخ زدا را تعویض کنید.

برای تشخیص اینکه سنسور یخ زدا یا فیوز معیوب است، با استفاده از یک مولتی متر سنسور و هم فیوز را برای تداوم عملکردشان چک کنید. اگر هر یک از آنها، سنسور یا فیوز تداوم عملکرد ندارند، سنسور یخ زدا را تعویض کنید.

صفحه کنترل اصلی یخچال-صفحه کنترل اصلی یخچال

صفحه کنترل اصلی منبع تغذیه ی جریان برق به کلیه قطعات یخچال می باشد، از جمله سیستم یخ زدای دستگاه. اگر صفحه کنترل اصلی ایراد داشته باشد، ممکن است ارسال ولتاژ به سیستم یخ زدا را متوقف کند.

ایراد صفحه کنترل ها اغلب تشخیص داده نمی شود، قبل از تعویض صفحه کنترل اصلی دستگاه، ابتدا تمام قطعات سیستم یخ زدا را بررسی کنید. اگر هیچ یک از قطعات سیستم یخ زدا ایرادی ندارند، به نظر می رسد لازم باشد صفحه کنترل اصلی دستگاه را تعویض کنید.

مطالب مرتبط:

آموزش تعمیر یخچال

دلیل خنک نشدن یخچال فریزر

علت شروع به کار نکردن یخچال

3/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

  1. سلام یخچال فریزر نیکسان دارم
    هر ده پانزده روز قسمت فریزر یخ میزند در نتیجه مواد داخل از حالت انجماد خارج میشود
    وقتی یخ رو ب میکنم ده پانزده روز دوباره خوب کار میکند لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top